2010. július 23., péntek

Fokhagymakrém


Mutattam már egy fokhagyma tartósítási módot ITT. 
Ez most egy másik, ez a fokhagymakrém.
Elkészítése igen egyszerű, és kiváltjuk vele, a tubusos fokhagymakrémet, és egy kis munkával egész évre való fokhagymapucolást spórolunk meg, egyszerre letudjuk a "büdös kéz" effektust...

A fokhagyma tartósításáról a Kifőztük 4. számában is lehet olvasni, illetve Jókajánál is van egy-két remek ötlet!

Fokhagymakrém

Hozzávalók
  • megpucolt fokhagyma gerezdek
  • olaj
  • opcionálisan fűszerek (bors, chili, bármi)
A megpucolt, megmosott fokhagymagerezdeket teljesen leszárítom, majd vagy a késes aprítóba teszem, vagy leturmixolom. A pürésítés közben sót adok hozzá, és olajat öntök hozzá. Teljesen jó a normál napraforgó olaj. Pürésítés után tisztára mosott üvegekbe adagolom, és óvatosan, hogy a krém ne kavarodjon fel felöntöm olajjal, hogy a levegőtől elzárjam. (Minimum egy-két centi olaj legyen rajta!)

Tehetünk hozzá fűszereket, jelen esetben színes egész bors került mellé.

Az egyik adag egy kiöntős üvegben van. Ha ilyenben tároljuk, mindenképpen töltsük fel a kiöntőt is olajjal, hogy ott is elzárjuk a levegőtől. Hűtőben, olaj alatt szinte bármeddig eláll.

Használhatjuk bármihez, amibe fokhagyma kell, csak arra figyeljünk, hogy a só hozzáadása miatt, természetesen sós, így az ételt csak ennek hozzáadása után sózzuk!

Remek gasztroajándék is, mert egy szép üvegben nagyon jól mutat, és sok-sok munkától kíméljük meg az ezzel megajándékozottat, aki mondjuk utál fokhagymát pucolni...

Bármikor elkészíthető, akár karácsony előtt is nekikezdhetünk...


4 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű ez jó ötlet. Engem nem is a pucolás zavar, hanem a nyomó eszköz takarítása :)

araniel írta...

Ó de jó. Én amúgy se szeretem a hagymát. A büdös kezet meg pláne. Ez elkészíthető vöröshagymából is?

Pocak Panna írta...

Hmmmm...igen....hagyma minden mennyiségben jöhet, imádom! Baromi jó ötlet!

Bianka! Én úgy szoktam a fokhagyma nyomót pucolni,hogy kicsit olyan kefével megbirizgálom, utánna meg kuka felett egy tiszta (naná) fogpiszkálóval kinyomkodom egyesével kívülről belülre, 1 percen belül kész! :-)

szepyke írta...

Bianka, a Tuppernek van egy nagyon jó pucolója, egy moztulattal szét lehet szedni, és mivel héjastul lehet bele tenni a fokhagymát, azzal együtt kijön az egész, nincs lyukak piszkálása órákig!

Araniel, szerintem simán!:)))

Pocak Panna, én is imádom!:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...