2011. szeptember 14., szerda

A mama születésnapja


Apu és mama. 


Mamáról már írtam ITT és ITT is. Itt az idő, hogy az idei szülinapjáról is írjak, ami már több hete volt, csak annyira szétcsúsztam mindennel kapcsolatban, hogy csak most van rá időm.

Tehát, mama augusztusban 93 éves lett. Természetesen volt koccintás, ebéd és torta... 

Egy csodaszép augusztusi szerdán, egészen pontosan augusztus 24-én, amikor a hónap szerintem legmelegebb napja volt (kb. 40 fok árnyékban), szepy elindult egy túrótortával amit az ünnepeltnek készített és némi más étellel egyetemben. Meleg volt, de a kocsiban működik a klíma, mi baj érheti? Semmi... Maximum annyi, hogy a torta megérkezve az ünnepelthez nem került be a hűtőbe, hanem valamilyen fondorlatos módon kikerült egy pici időre a konyhapultra, ahova tűzött be az augusztusi nap lemenőben lévő összes napsugara... pont rá a tortára... 
Ez nem is lett volna baj, ha a torta műanyagból lett volna, de nem abból volt, hanem túróból, némi csokoládés süteményből, azaz brownieból, és egyéb nyalánkságokból, amik így együtt egyáltalán nem bírják a meleget, sőőőőőt, kimondottan utálják azt.

Az ebéd rendben lezajlott, mama felköszöntődött, amit koccintással is megerősített a család apraja, nagyja. Szepy az új fényképezőgépét természetesen rosszul állította be, így olyan pocsék képeket sikerült készítenie, hogy sokáig azon gondolkodott, hogy ezért a hibáért most kerékbetörés vagy gumimatrac-elkobzás lesz e a büntetése, de aztán ezt a kérdést elvetette, amikor kiderült, hogy öcsike is rendelkezik valamilyen fotóaparáttal, ami viszont feltehetőleg nem lett rosszul beállítva, így nem homályos, a szürkeségbe vesző alakok vannak azokon képeken, nem úgy, mint szepy képein...

Az ebéd, ami a késő délutánba nyúlt rendben lezajlott, jött a torta, ami fényképezhetetlen, szeletelhetetlen és sorolhatnám, hogy még mi volt... ezért kép nincs róla. Viszont, elfogyott, igaz, hogy kiskanállal kellett kanalazni, de elfogyott. Mama örült, mi örültünk és volt vala nagy örvendezés, hogy ő van nekünk, mi meg vagyunk neki.

Azóta eltelt majdnem egy hónap. Tegnap beszéltem telefonon vele, amikor elmesélte, hogy mosakodás közben, amit egy nagyobb lavór segítségével tesz, kisebb baleset érte, mert ahogy mosakodott valahogy beleült a lavórba, amibe beleszorult és percekig csak kapálózott, mint egy hátára fordult teknős. Nem akart kiabálni, mert a nagynéném aludt, így percekig ült beleszorulva a lavórba, mire végre valahogy kikászálódott belőle. Én ezen felnevettem, és ő is nevetett. Majd megemlítettem, hogy veszek neki egy nagyobb lavórt, amire közölte, hogy nem kell, elég neki ez, ebbe legalább nem fullad bele. 

93 éves és remek humora van. Legyen így még sokáig.

Legyen nekünk még sokáig.



Az egyik koccintás, apu és mama.

15 megjegyzés:

Bianka írta...

Még sok boldog évet kívánok

Anazar írta...

Nagyon Boldog 93. Születésnapot a Mamának, és még a 100.-at is ilyen mosolygósan töltse!!

Anazar írta...

...és a 103.-on is könnyed legyen a humora ;-))

BORI írta...

Jaj, jót derültem drága Mamádon, a humorán!
Isten éltesse sokáig! Neked is minden jót, hogy ilyen derüsen írtad le a töténetet!!
(ui. időnként nézzél be hozzám...)

Nelli írta...

Boldog szülinapot kívánok utólag is, erőben, egészségben!

Éva írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánok a nagyon aranyos maminak, akinek ilyen jó a humora! Én is elnevettem magam mikor olvastam.Különösen ahogy leírtad, mondjuk a torta szállításod sem volt semmi? Kívánom hogy még nagyon sokáig tudjál tortát vinni mamikádnak!

Moha írta...

Még nagyon sok boldog szülinapot a mamának ilyen egészségben és jókedvben!
Neked meg jövőre valami tortaszállító hűtődobozt....

Marika63 írta...

Mamikádnak így utólag is nagyon boldog szülinapot kívánok. Nagyon szerencsések vagytok, hogy Ő van nektek.

marcsi írta...

Útólag is nagyon boldog szülinapot kivánok Mamádnak,erőben,egészségben és jókedvben.

marisz57 írta...

Meghatódva olvastam ezt a kedves történetet. Eszembe juttatta az én drága nagymamámat, aki 96 évesen hagyott itt bennünket, s élete utolsó percéig szellemileg friss és humoros volt.
Elképzeltem nagyanyádat a lavórba beszorulva, jót derültem.
Isten éltesse még sokáig a mamát szerettei körében!

M@rti írta...

Most már tudjuk, hogy kitől örökölted Te is a humorérzékedet!
Boldog szülinapot!

Sziranszki írta...

:) Boldog születésnapot utólag is! Nagyon jó volt most (is) olvasni!! :)

mandy tarragon írta...

Isten éltesse a nagymamádat, így utólag is :)

Gesztenye receptjei és Bonbon mánia írta...

Boldog születésnapot kívánok sok szeretettel a mamának!

szepyke írta...

Nagyon szépen köszönöm a nevében is!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...