2009. május 24., vasárnap

Külsőleg semmi különös, aztán...

Vannak dolgok, amikről első ránézésre nem derül ki minden. A képeken szereplő is egy ilyen dolog. Kívülről semmi extra, eper és tejszínhab valami izén. Aztán egy falat után tudjuk, elvesztünk. A mennyei jelző biztosan kijár neki. Van egy török étel, Ájult imám néven. Mivel az a név már foglalt, most törhetem a fejem, hogy milyen nevet adjak ennek... Most hírtelen maradjunk ennél:
Egy falat mámor. Mámor, mert az az izé, amin a tejszínhab és az eper van, az nagy meglepetést okoz.
Hozzávalók:

  • 10 dkg darált, vagy tört keksz (akár háztartási keksz is lehet)

  • 5 dkg marcipán

  • 5-7 dkg vaj (nem Ráma!)

  • 5 dkg kókusz + valamennyi a tálalásnál a szóráshoz

  • 3-4 kupaknyi mandula likőr

  • 3 dl tejszínhab

  • 5-6 szem eper
A vajat jó előre vegyük ki a hűtőből, hogy gyúrható legyen. Egy edényben mérjük ki a hozzávalókat. Kekszmorzsa, bele a vaj, először csak 5 dekányi, ha kevésnek bizonyul, tehetünk bele még, majd jöhet bele a kókusz és a reszelt marcipán. Nekem rózsaszín marcipánom volt itthon még húsvétról, de nem volt zavaró a szín, sőt nagyon jól állt neki! A likőrt ízlés szerint adagoljuk. Nem kötelező bele, de feldobja, az tény. Gyúrjuk össze. Ha a massza nem áll össze, a vajjal, vagy a likőrrel tehetjük gyúrhatóbbá, de egyiket se vigyük túlzásba. Ha megvagyunk, csináljuk kis golyókat, amiket lapítsunk ki, és szaggassuk ki pohárral, vagy egy nagyobb pogácsaszaggatóval. Ha egyik sincs, simán jó a kézzel formázott is. A tejszínhabot verjük fel, adagoljuk az alapra, majd díszítésnek epret tegyünk rá. A végén szórjuk meg kókusszal. Ebből az adagból kb 5 darab lesz, ez természetesen függ attól, hogy a masszából még formázás előtt mennyit eszünk meg titokban, illetve attól, hogy mekkorákat csinálunk belőle. Elkészülte után tegyük a hűtőbe, tálalás előtt viszont hagyjuk egy kicsit kiengedni, hogy ne legyen nagyon kemény a vajtól! Könnyű, de nagyon ízletes desszert. Az alapötlet a TV Paprika 10 legjobb epres étel című műsorából származik.




Továbbfejlesztéseként legközelebb pisztáciával fogom megszórni, és az alapba is azt teszek, mert a marcipánhoz az is nagyon passzol. Keksz helyett amarettivel is pazar lehet. Eper helyett tulajdonképpen bármilyen gyümölcs finom lehet hozzá, sőt már előttem van egy csokoládés változat is!

9 megjegyzés:

lúdanyó írta...

De jó ötlet! És el tudom képzelni ennek az izének az ízét!! :))

szepyke írta...

És ízlik? :-))

Chef Viki írta...

Hm, ez szuper! Gyorsan megettem egy epres joghurtot, hogy megnyugtassam az ízlelőbimbókat :-)))

szepyke írta...

Én meg olyan jót röhögtem!:-) Egy epresjoghurtot ehelyett? Még van belőle, küldjek? Ablak nyitva?

Makka írta...

Még szerencse, hogy te hajlandó vagy nézni a TV Paprikát – na, nekem meg azoktól van fóbiám – és megmentetted ezt a receptet, illetve az öteletet.
Meggondolatlanul meghívtam egy nagy vacsorára 4 munkatársamat, ezekből egy francia nagy gournmet és gourmand is egyben, egy másik meg svájci, és marhára nem tudtam kitalálni, hogy mi legyen a desszert, de megmentettél! Köszi!:))

szepyke írta...

Nagyon, nagyon, nagyon finom! Valahogy a kókusz és a marcipán annyira passzolnak egymáshoz, és a tejszíntől könnyű lesz, szóval, tényleg mennyei! Arra figyelj, hogy ha kész van és betetted a hütőbe a vaj nagyon vissza tud keményedni, már-már kezelhetetlen keménységűre, mint a mézeskalács tésztája, hogy szinte csak vágni lehet. De pár perc szobahőmérsékleten és villával is könnyen vágható.

Makka írta...

Köszi az instrukciókat. Közben már beindultam én is az öteletelésben, úgyis annyi virágos szirupot meg zselét gyártottam mostanság, hogy lesz még egy dolog, amiben majd felhasználhatók.

Kati írta...

Ez bizony finom lehet!!! :) (Lecsúszna egy adag vadas után, az biztos. :D)

szepyke írta...

Nah, ok, mivel van még, ezért tegye fel a kezét, aki szeretne, és nyissa az ablakot szélesre, küldöm! Jah, a vadast meg én tudnám, most megenni két hatalmas gombóccal!!! :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...