2009. október 12., hétfő

Camden Lock - a kanális

Ott a távolban jön a kishajó, ami a turistákat viszi a kanálison. Mint már írtam, Londonban kb 20 km hosszú, úgynevezett kanálison hajókázhatunk. Régebben áruszállításra használták, ma szinte csak a turistákat hajókáztatják rajta.

Lefényképeztem a folyamatot, ahogy az egyik kishajó "áthajt" a Camden Townban lévő egyik zsilipen.
Nem vártam végig, mert nem volt túl meleg, és percekig kellett ácsorogni a hídon, a kanális feletti hídon.
Tehát, nincs meg minden mozzanat, de azért így is érdekes lesz!


Még alig látszik a hajó a zsilip másik oldalán. Az uv sárga mellénybe öltözött férfi először lezárja a tőlünk távolabb eső zsilipkaput:

Majd bezárja a hozzánk közel eső kaput, és kinyitja a távolabbit, persze éppen résnyire, szinte nem is látszik... A víz szépen lassan kiszivárog a lezárt részből, a hajó irányába. Itt még tele van vízzel a két zsilip közti rész, de szépen lassan kiszivárog a hátsó, résnyire nyitott "kapun".

Már szinte teljesen "leeresztették" a vizet, lassan jöhet be a kishajó, hogy áthajtson a zsilipen...

Hátsó zsilipajtó kinyit, kishajó behajt. Ahhoz képest, hogy azt hittem, hogy végig neki fog menni mindennek, semmihez nem ütötte oda a hajót.


Itt már jön befelé!


Nah, itt untam meg. Ez a pár darab kép is kb negyed órába telt. Most az jött, hogy a hátsó kaput becsukják, az elsőt résnyire kinyitják, megtelik vízzel a zsilip és a hajó tovább halad rajta...

Szörnyen unalmas munka lehet a kapukat nyitogatni. Ráadásul, ahogy végeznek az egyikkel, már ott a másik...

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...