2009. szeptember 12., szombat

Gesztenyetorta


Ez a torta a mi karácsonyi tortánk. Igaz, ami igaz, kicsit macerás, de nagyon, nagyon, nagyon finom és az ünnep végéig friss marad. Nem szárad ki. Tejszínhabbal valami pazar. Külsőleg nem egy nagy durranás, de annál finomabb.

Gesztenyetorta:

22 cm-es tortaformához (12 szelet)

Hozzávalók:

  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg porcukor
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 6 tojás
  • késhegynyi sütőpor
  • 10 dkg liszt
  • 10 dkg hámozatlan mandula

a töltelékhez:

  • 30 dkg mélyhűtött gesztenyemassza
  • egy nagy stampedli rum
  • néhány csepp citromlé
  • 10 dkg porcukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 15 dkg vaj
a bevonathoz:
  • 20 dkg étcsokoládé
  • két kanál vaj
  • egy kevés ribizlilekvár (helyettesíthető mással, csak savanykás legyen!)
  • hámozott vagy sült gesztenye minimum 12 db (megfőzve!)


A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A lisztet összeszitáljuk a sütőporral, majd hozzáadjuk a mandulát is, amit előzőleg ledaráltunk. A csokoládét gőzfürdő fölött felolvasztjuk, a cukrot átszitáljuk, majd a felét a vajjal habosra keverjük.

Egymás után beledolgozzuk a tojások sárgáját és az olvasztott csokoládét a tojásfehérjét a maradék cukorral kemény habbá verjük, majd a mandulás-lisztes keverékkel együtt a tojássárgája-krémhez keverjük, a tortaformát kivajazzuk, belisztezzük, majd belesimítjuk a masszát. Az előmelegített sütőben kb 35-40 percig sütjük. A tortát legalább két órán át hagyjuk hűlni a tortaformában csak azután borítjuk ki és vágjuk két lapra.

A gesztenyemasszát a rummal, a citromlével, a szitált porcukorral és a vaníliás cukorral sima masszává dolgozzuk. A vajat habosra keverjük, a gesztenyemasszát hozzáadjuk, majd újra habosra keverjük, s ha szükséges, még egy kis rumot teszünk bele, ezután a tölteléket az egyik tortalapra kenjük, a másik tortalappal befedjük és a tortát két órára hűtőszekrénybe rakjuk, utána felforrósítjuk a ribizli lekvárt és bekenjük vele a torta tetejét.

A bevonathoz a csokoládét a vajjal vízgőz felett felolvasztjuk, és bekenjük vele a tortát. Az egész gesztenyeszemeket (előtte főzzük meg egy kis édesített vízben, én rumban is meg szoktam őket fürdetni...) a torta tetejére tesszük, és ízlés szerint díszítjük.

19 megjegyzés:

lúdanyó írta...

Ez tényleg nagyon finom lehet, karácsonykor ki fogom próbálni én is :)

Limara írta...

Kérek szépen egy szeletkét! :))
Játékra hívlak! :)

Süti Bazár írta...

Nekem a külseje is tetszik, az ízét meg el tudom képzelni, szóval: nagyon nagyszerű!! :-))

szepyke írta...

Lúdanyó, nagyon finom torta. Tényleg pepecs, de azért annyira nem. A krémből szerintem bővebben csinálj, mert abból is lehet a tetejére mintázni, és valami Isteni!

Limara, ez egy régi kép, de karácsonykor szólok!:DD

És megyek már hozzád!


Yasmine, a külseje, hát... már fejlődtem azóta, ez kb egy öt éves kép, de lehet, hogy régebbi...

erős ildikó írta...

Klassz! Eltettem karácsonyig a receptjét (mart ha már most kipróbálom, mit teszek majd az ünnepi asztalra?:)

Andi/cuki írta...

Mi ez,hogy nem nagy durranás?
Nagyon-nagyon szép!
Nagyon ügyes voltál,s milyen finom lehetett!:-))

Chef Viki írta...

Integetek :-DDD Nem szeretem a gesztenyét, valamiért nekem fullasztóan tömény.

De ha mondjuk mogyorókrémre cseréljük a gesztenyét, akkor olyasmi lesz, mint amivel nyaralás alatt dőzsöltem :-)
Teszek egy próbát :-)

Moha írta...

Szepy te már a karácsonyra készülsz??
Egyébként gyönyörű a torta és a tál is amin van! Biztos finom is, és mikor készítsen az ember macerás tortát, ha nem karácsonykor?

trinity írta...

Nekem sincs semmi bajom a külsejével. És én nemcsak integetek-kérek inkább...Bár hol van ez már..Akkor majd karácsonykor kérek:))

Ancsika írta...

Jöttem én is integetni!!! :) Kérek!!!!

Wise Lady írta...

Hű ez nagyon klassz!
Szép is, finom is. Hasonlót én is szoktam, piskótatekercs formájában.

szepyke írta...

Napmátka, ebben teljesen igazad van!:D

szepyke írta...

Andi, ez tényleg nagyon finom torta. Meglepően finom.

szepyke írta...

Viki és sok tejszínnel kikeverve??? Akkor is tömény? Én imádom a gesztenyét... Télen sokszor sütök a sütőben és megeszek egyedül egy kilót belőle, aztán fetrengek tőle!:DD

szepyke írta...

Trinity, karácsonykor ne felejtsd el, hogy szólj miatta!:D

szepyke írta...

Mian, visszatérünk rá egy pár nap múlva!:D Ha minden igaz, még 102 nap és karácsony!:DD Mindjárt itt lesz, nyugi!:D

szepyke írta...

Wise Lady, piskótatekercs? Gesztenyével töltve? Hu, az is nagyon finom lehet!:)

Csibe írta...

Hmmm, nagyon jól néz kis. Recept mentve! Mikor lesz már karácsony?!!!

szepyke írta...

Csibe, a blog fejléce alatt követheted a számlálót... December 24-ből számol vissza...

Már nincsen sok!:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...