2009. november 29., vasárnap

Last minute mézespuszedli - VKF XXX.



Ha valaki azt hinné, hogy az "utolsókat rúgom" gasztroajándékok terén, annak szólok, csak most kezdek belendülni. Eljött az én időm! Ég az első gyertya az adventi koszorún, elkezdtem visszaszámolni, bár a blogon már régóta pörög a számláló, nekem most kezdődik az igazi visszaszámlálás! Indul a sütigyártás!

Ez a mézespuszedli valahogy, úgymond kiérdemelte a nevét, mert nem értem, hogy miért, de mindig szinte utolsóként készül el. Szilvitől kaptam anno a receptet, és azóta is hálás vagyok neki érte. Ennyire könnyű, egyszerű, és mégis ennyire finom mézespuszedlit még nem ettem és nem is csináltam.



Last minute mézespuszedli

Hozzávalók:
  • 12,5 dkg méz
  • 12,5 dkg vaj 
  • 3 tojás
  • 25 dkg porcukor (vagy barna cukor)
  • 50 dkg liszt (lehet bármilyen lisztből, fehérliszt-rozsliszt keverékéből is!)
  • fél citrom leve és héja
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 2 evőkanál fahéj, szegfűszeg, gyömbér keveréke (természetesen őrölt változatban!)
A mézet és a vajat felmelegítjük. Kicsit pihentetjük, annyira, hogy ne legyen tűzforró. Jöhet bele a cukor, a liszt, (vagy a lisztek) a citrom leve és héja, a fűszerek, a szódabikarbóna és a tojások.

Összekeverjük. Igen, összekeverjük, mert annyira jó a textúrája, hogy nem kell gyúrni, simán egy szilikonos kanállal, vagy fakanállal összekeverjük. Ezzel készen vagyunk! (A szilikonoshoz nem tapad hozzá, a fakanálhoz igen. Ha van szilikonos keverőnk, azt használjuk!)

Golyókat formázunk, vagy ha nem akarunk belenyúlni, két kanál segítségével kis halmokat teszünk egy arra alkalmas edénybe, és középmeleg sütőben (gázsütő 180 fok, 4-es fokozat) 10-12 perc alatt készre sütjük.

Díszíteni a teljes kihűlés után lehet, nálunk erre nem kerül sor. Ebből az adagból egy kb 25 x 15 cm nagyságú tál lesz tele. Nem írom, hogy hány darab, mert az attól is függ, hogy mekkora darabokat formázunk.



Egyszerű, gyors, nincs vele sok munka, érdemes elkészíteni. A tészta a hűtőben hetekig is eláll, bekeverhetünk nagyobb adagot, amiből naponta kisütünk frissen egy adagot. Ha nem kézzel formázzuk, hanem kanállal, rusztikus külsőt kap, de ez kimondottan jól áll neki!




Nagy szerencséje lesz az idén, mert most szinte ez volt az első ajándéknak szánt süti, ami elkészült. Én ebből is négyszeres, ötszörös adagot sütök. Az illata betölti a lakást, még másnap is "karácsony" van tőle! Remek lakásillatosító!:)

20 megjegyzés:

Csibe írta...

Szepyke, köszi! Isteni az illata ;)

Süti Bazár írta...

Most már csak azt tessék nekem megmondani, honnan ez a rengeteg energy??? Én már fáradóban.. Pedig most jön a java.. :)

Puszedli írta...

Akkor nálatok most nagyon finom illatok terjenghetnek. :)

Andi/cuki írta...

Ma én is sütöttem,tényleg illatosító! Guszta a Tiéd is!:-))
A gyertya miben van? Lemaradtam a posztról? Nagyon jópofa!:-))

L.Krisztina írta...

De isteni illatok lehetnek nálatok!
Szepy ez a puszedli puha marad?, ha marad?

Belly írta...

Azt hiszem nálunk is last minute lesz.Mert lesz:-)
Ez a havazás a képernyődön honnan van?

Macus írta...

A másik mézest még nem sütöttük meg, de ezt már bekevertem (mindjárt dupla adagot). Próbaképpen gyorsan egy tepsivel meg is sütöttünk. Bálintkám közölte, hogy akkor ő holnap a suliba ebből visz.

szepyke írta...

Csibe, hát,tényleg az!:)


Yasmine, ilyenkor begyújtom a rakétákat, aztán december 26-án összeesem.....
:)
Tényleg. Addig kitart, de addig letudok, pár "nem alvós" napot...

Puszedli, igen, azok, mert ma még készült egy-két dolog...:)

Andi, négy dióhéjba öntöttem gyertyát. Azok az adventi gyertyák!:)

L.Krisztina, szerintem jól elzárva igen, de bevallom, nálunk nem marad. Ha más nem, a szomszéd kislány még éjjel is bekopog érte!:))))

Belly, megírom e-mailben a havazást!:)

Macus, akkor nálatok is karácsony illat van!:))))

Moha írta...

Jövök hozzád, és mindig nézem a számlálót, hogy mennyit kell még aludni.... De legalább aludhatnék!!!! Szerintem nekem is lesz jó pár bagolyműszakom.
A puszedli is szuper, de honnan vettél ilyen gyönyörű magyalágat??
(ha már a kép összetevői mást is kérdezésre ösztökéltek)

szepyke írta...

Moha, ne buktass le... műanyag!:))))Viszont a szebbik kiadás! Megvan már kb 10 éve.

Minden adventre díszbe borul a lakás.. előkerül minden karácsonyi piros cucc, meg giccs, meg mikulás, angyalkák tömkelege, már ég az ablakban az adventi fény!
Imááááááááááááááádom!:)

Jah, és Te sem fogsz aludni??? Üdv a klubban!:))))

Andi írta...

Annyira szépek a fényképeid, hogy lehidalok!!! Ja a puszedli is! :-) Azt mondod nem bonyolult, lehet neki állok!

Andi írta...

Hóesést Nekem is léccci!!!!

mandy tarragon írta...

szuper :)

Moha írta...

Ne is mondd, én is előszedtem már mindent, ma éjjel a három adventi naptár készül a gyerekeknek,szerintem reggel lesz, mire megtöltöm az összeset.

Wise Lady írta...

Nagyon hangulatosak a fotók. A dióhéjas gyertya pedig irtó jópofa.

szepyke írta...

Andi, az én képeim? Nagyon kedves vagy, igyekszem, de inkább úgy mondanám, kullogok a nagyok mögött...


És a hóesés itt van, két féle, én az elsőt tettem fel!:)

http://blog-tippek-trukkok.blogspot.com/2009/09/hoeses-blogban.html

Mandy, :)

Moha, én tegnap voltam bevásárolni, vettem mindenfélét, és már ma megcsináltam három dolgot. De nem álltam meg délutánig, amikor ebédeltünk,jah mert az is készült közben...:) Most ez az időszak jön, de most még szeretem, aztán 22-e körül, majd indul a pánik....:))

Wise Lady, egy ezer éves burdában volt talán,de lehet, hogy máshol láttam. A vicces, hogy milyenk kis semmi, és egy órát szenvedtem vele... Már a diót sem tudtam úgy feltörni, ahogy akartam, mert pont félbe kellett volna törniük, de úgy nem annyira akartak sikeredni!:)

Névtelen írta...

Szepyke, köszi!!!!!!!!!!!!! Ezt instant gasztroajándéknak is "elsüthethetem", ha az első 3 hozzávalót kihagyom... Hozzád mindig érdemes bekukkantani : ) Üdv, Piroska

szepyke írta...

Jaj, Piroska, köszönöm, ez nagyon jól esett!:)))
Köszönöm szépen!:)

Névtelen írta...

Szia, Szepyke!

Gondoltam, referálok : ) Na szóval olyan jól elsült por alakú gasztroajándék formájában is, hogy kaptam egy követelező e-mailt, hogy azonnal adjam meg a teljes receptet (két embernek nem lett elég az adag : )Még egyszer köszi, Piroska

szepyke írta...

Piroska, ez remek hír!:)
Két embernek nem lett elég az adag???? Az szép!:) Nagyon örülök, hogy tetszett!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...