2010. március 1., hétfő

Nem is az étel, hanem, amiből van...


Arankámtól kaptam egy zacskó tésztát, amit a napfényes Itáliából hozott nekem. Semmi extra, csak hosszú csövek, kb egy centi vastag, üreges tészta. Először nem tudtam, hogy mi legyen belőle... Nem volt semmi extra neve, hogy megkeresem, hogy ez valami autentikus étel hozzávalója e, vagy csak olyan, mint, amilyen EZ IS VOLT? Nah, mivel tésztával nem viccelünk, ezért inkább elkészítettem simán, azaz

Sajtos tészta másképpen

Hozzávalók:
  • 2 db camping sajt
  • 1dl tejszín
  • 2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • őrölt szerecsendió
  • reszelt sajt

A tésztát sós, egy evőkanál olajjal ellátott vízben feltettem főni. Egy akkora lábas kellett hozzá, amiben egyébként levest szoktam főzni. Nem akartam eltörni a tésztát, egyben tettem a forrásban lévő vízbe.

A szószhoz a sajtot és a tejszínt összeforraltam, sóztam, borsoztam, ment bele egy kevés frissen őrölt szerecsendió, és egy kis reszelt sajt, illetve a fokhagyma pépesítve.

Nem egy nagy érdekesség maga az étel, inkább a tészta az, ami miatt megmutatom. Már, amikor a vízbe tettem vicces volt, ahogy szó szerint bugyborékolva elmerültek a forró vízben. Utána viszont...

Kaptam egy lábasnyi slagcsövet... Nem viccelek, olyan szinten megdagadtak, hogy ha műanyagból lettek volna, alkalmassá váltak volna a kert locsolására is... 

Ettől egy kicsit kezelhetetlen lett az egész, mert ide-oda csapkodtak, egyszer még szó szerint én is kaptam egy keveset a forró vízből, ahogy az egyik slagdarab a kiszedés közben mégis inkább visszacsúszott a vízbe...

Egyébként ízre semmi extra, tészta és kész. 

Érdekes élmény enni is, mert még soha nem ettem tésztát késsel és villával... Nah, most ezt kellett tennem, mert simán villával nem mindig tudtam elvágni a csöveket...

Megszenvedtem vele az igaz, de maga az étel finom, gyors, és nem kell feltétlenül ilyen tésztával megviccelni magunkat!

16 megjegyzés:

Andi írta...

Nagyon guszta!
Szép a kép is....

Mary írta...

Szepyke egy biztos a mai napomat már szebbé tetted ezzel az írással!
Különben guszta a tészta is!

Moha írta...

Slagcső:))) nekem is jól kezdődik a napom!

Bianka írta...

Haláli, guszta, jó írás

Liza írta...

Nagyon jó, főleg amit írtál róla!:-))

szepyke írta...

Andi, semmi extra, csak egy kis locsolócső!:)

Maryenne, örülök!:)

Moha, igen, komolyan az... van ilyen vékonyságú, tésztából viszont még nem láttam ilyen vastag spagetti szerűt...:)

Bianka, köszönöm!:)

Liza, tésztának egynek jó, élménynek tényleg jó, az ide-oda csapkoló tészta...:)))

Notburga írta...

Szuper foto Szepyke!

Lukinyuszi írta...

Génmanipulált makaróni XD
Nyami ;)

L.Krisztina írta...

Óriáséknál ez lehet a cérna metélt? :))
Klasz a kép!!

egycsipet írta...

Ez nem valami cannelloni volt, amit elfelejtettek méretre szabni? :D Ahogy elnézem, darabolva simán megtölthetted volna. :)))

szepyke írta...

Notburga, köszönöm szépen!:))

Lukinyuszi, valami olyasmi lehet...:)))

L.Krisztina, vagy a szívószál??:))))

Egycsipet, főzés előtt nem lehetett volna megtöltani, akkor kb akkora volt benne a rés, mint egy jobb csőtésztában... De ahogy megfőtt... KOmolyan mondom, hogy a víz is ilyesmiben mehet a falban...:)))

3Gracia írta...

Igen, tésztával nem viccelünk : )!
És nagyon szuper recept, ezt is kipróbáljuk!!

Andi/cuki írta...

Szerintem simán indulhatott volna"tejszínes-sajtos locsolócső"
néven a VKF-en!:-))Sőt,fűvel a háttérben kelett volna fényképezni,simán elhittük volna!:-DD Nekem nagyon tetszik!:-))

szepyke írta...

3Grácia, hát nem is!:)))

Andi/cuki, ez eszembe sem jutott!:))))

Tényleg neveznem kellett volna!:)) Nagyon röhögök!:)

Csibe írta...

Ó Szepyke, van még?...nagyon de nagyon megenném!!!

szepyke írta...

Drága Csibe, már csak a vízcsapra szerelhető slagcsővet tudom elkérni a szomszédtól... Ebből sajnos nincs már!:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...