2010. június 29., kedd

Karamell fagylalt


Az egész onnan jött, hogy:
  • szeretem a karamellt
  • álltam egy pénztárnál és egy tejkaramella rúd ott ordibált, miszerint, vegyél meeeeeeeeeg!
Megvettem, haza is vittem, és jóóóóól megettem helyett, csináltam egy karamell fagylaltot, és amikor kész volt, bele és rá tördeltem, aztán... 

A többit már nem mesélem el..

Karamell fagylalt

Hozzávalók:
  • 3 evőkanál cukor
  • 1 evőkanál víz
  • 3 dl tejszínhab
  • 1 dl sűrített tej
A cukrot a vízzel egy arra alkalmas edénybe teszem, és melegítem. Amikor kezd aranybarnára váltani a színe, felöntöm a sűrített tejjel, és jól elkeverem. Ez az elegy megy a hűtőbe, hogy kihűljön. 
A tejszínt habbá verem, nem kell teljesen, de már legyen tartása a habnak.

Ha a sűrített tejes karamell lehűlt, keverjük el a már felvert tejszínnel. Ellenőrizzük, hogy elég édes e, ha nem, porcukorral még segíthetünk rajta.


A masszát öntsük a már kavargató gépbe, és kavartassuk készre vele a fagylaltot.
Ha nincs fagylaltgépünk, a masszát tegyük egy jól záródó edénybe, tegyük a mélyhűtőbe, és kb három-négy óra alatt fagyasszuk ki, közben 30-40 percenként vegyük ki, és botmixerrel, vagy egy villával kavarjuk jól át a krémet.

Ha van otthon tejkaramella, tálaláskor törjük a tetejére.


Nem kell ám ennyi kanállal enni... csak olyan szépek.


Rossz hírem van... Ne jelentkezzetek rá... Ez már a múlté... De vissza lesz tapsolva!!!



Valaki rajtam kívül emlékszik még arra, hogy:

Ó Szerenella, szinyorina Bella, de elragadó, tejkaramella, csókod Szerenella, oly ennivaló, az alakod pálma, ajkad, mint a málna, ördög vagy, angyal vagy, vagy éppen nekem való, ó Szerenella, szinyorina Bella, minek ide már a buta szó..

Jah... a karamelláról ez jutott az eszembe... Egyébként, akinek az alakja "pálma", az milyen? Nagy a feje, vagy milyen? Mert nekem a pálmáról az jut eszembe, hogy vékony, magas, és nagy a feje... Gondolom, hogy Szerenella, nem ilyen volt, különben nem énekeltek volna neki...


10 megjegyzés:

Padparadsa írta...

De kár, hogy lemaradtam... Na nem baj, majd jól nekiállok itthon karamellafagyit gyártani. Tegnap úgyis szemeztem a boltban a sűrített tejjel... Már értem, mit akart tőlem! ;)

DebiGabi írta...

Karamell!!!!!
Imádom!
Nem hiába vásároltam a hétvégén sűrítette tejet.
Egy kis túrófagyit esetleg????

Bianka írta...

Csúcs, most már a rolettit megvettem, igazán már a fagyikészítésre kellene rászánnom magam. Nagyon guszta

Csibe írta...

Kérnék szépen!...már most dög meleg van, a fagyi készletünk pedig kifogyott :o

Névtelen írta...

Én is majd megsülök ebben a fülledt melegben. Nekem is lecsúszna egy gombóc :)
Szepyke, hivatalosan is kinevezlek a Fagyikirálynőnek :D

Garffyka írta...

Nagyon szeretem a karamellt! Minden formában :)

családi tűzhely írta...

A kedvenc fagyim!!! Gratuálok!!! Én még nem mertem fagyi készítésbe fogni.

szepyke írta...

Padparadsa,ugye, hogy szólnak... Mondtam...:)))

DebiGabi, rendben, boltolhatunk!:)))

Bianka, gyorsan, gyorsan, mert ma is nagyon meleg lesz!:))

Csibe, jaj, nálam van még!:))))

Araniel, igazán kedves vagy, de azért ez túlzás. Egy alap, és csak az íz változik....:)

Garffyka, és ez nagyon finom!!!!

Családi tűzhely, tessék gyorsan elkezdeni, semmi extra nincs benne, még gép se kell hozzá!

Felhőlány írta...

Meghívlak Benneteket egy karamell fagyira! Nálam még van... :)
A fél várost lejártam a 7végén a konzerv sűrített tejért, de ha elfogy a készletem, ezt fogom elkészíteni! :)

szepyke írta...

Felhőlány, jövööööök!:))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...