2011. július 4., hétfő

Francia hagymaleves - az igazi...



Nyár, meleg - helyett.. július, farkasordító hideg... és mit eszünk hidegben? Levest. Egy tál forró levest. Szeretem a levest. Az egyik kedvencem a hagymaleves. Krémesen vagy csak úgy ahogy elkészül. Cipóban, tányérban, bárhogy. Ez a leves A FRANCIA HAGYMALEVES. Tessék elkészíteni, aztán a júliusi szeptemberben beülni vele a fotelbe és jól megenni, hogy testet, lelket melegítsen. Ez a recept a Kifőztük 2011/3. számában jelent meg. Az újság letölthető a www.kifoztuk.hu oldalról. Ahogy eddig, most is ingyenesen. 


Francia hagymaleves


Hozzávalók 6-8 adaghoz 
  • 8 dkg vaj
  • 5 nagy fej hagyma (1 kg)
  • 1,8 dl száraz fehérbor
  • 1 liter víz
  • 1,5 l marhahúsleves
  • 1 babérlevél
  • 1,5 evőkanál liszt
  • 1 teáskanál friss kakukkfű
a tálaláshoz:
  • fejenként 1 nagyobb cipó
  • sajt


A hagymát kettévágjuk, felszeleteljük, majd a vajon karamellizáljuk. Folytonos kevergetéssel aranybarnára pároljuk. (Vigyázzunk, oda ne égjen!)
Hozzáadjuk a bort és 1 percig forraljuk vele, majd hozzáöntjük a vizet és a marhahúslevest, beletesszük a babérlevelet.
Megszórjuk a liszttel, ezzel 2 percig forraljuk.

Ha szeretjük a nagyobb hagymadarabokat a levesben, kiveszünk belőle néhányat és félretesszük. A levest összeturmixoljuk, visszatesszük bele a hagymadarabokat és  további 20 percig forraljuk. Megszórjuk a friss kakukkfűvel.

Nagyobb cipó tetejét levágjuk, belsejét kiszedjük. A tetejét megszórjuk kevés reszelt sajttal, megpirítjuk vagy grillezzük. A levest a cipóba szedjük, a tetejét rátesszük, megszórjuk még reszelt sajttal és tálaljuk.

Ha szeretjük a tejszínes krémleveseket, ezt a levest próbáljuk ki tejszínes habarással is!







5 megjegyzés:

Bianka írta...

Fantasztikus

Éva írta...

Nagyon jól néz ki guszta! Bár én még nem ettem hagymalevest, de hallottam már hogy nagyon finom.

Nea írta...

Fenomenális!

Viki írta...

Nagyon guszta. Én még abban a júniusi forróságban főztem egyszer, de nem nagyon volt étvágyunk, s eltettem a fagyasztóba. Jó hogy felhivtad a figyelmem. Holnap előszedem mert még nálunk is didergünk :)

szepyke írta...

Bianka, köszönöm!:)

Éva, próbáld ki, megéri!:)

Nea, igen, igen!:))

Viki, nah, már megérte!:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...