2011. július 22., péntek

Herpesztapasz...


Sokan kezelik a herpeszt tabuként, pedig nagyon sokan küzdenek vele, például én is. 

Ha valamitől túlzottan felmérgesítem, felidegesítem magam, ha olyasmit eszek, ami nem esik jól, ha kiszárad a szám, ha a fogorvosnál tovább kell nyitva tartanom a számat a kezelés közben, ha csak ránézek valakire, akinek herpesz van a száján, ha hallok róla és ha valamilyen betegségtől kicsit legyengülök a rohadékja máris ott van, villog a szám szélén, szúr, bizsereg, fáj, lüktet és ezeket így mind egyszerre. Én már volt, hogy belázasodtam tőle, pedig nem vagyok egy lázasodó típus, értsd, akkor már nagyon beteg vagyok, ha lázam van... 

Azt mondják két típus van, van akinek már volt herpesze, és van akinek majd lesz. Mert maga a herpesz alapjaiban mindegyikünkben ott van...

A hétvégén a gumimatracozás közben leégtem... nincs mit szépíteni a dolgot, lilára égtem... csak a fejem, azaz az arcom és a szám... Sejtettem, hogy nem úszom meg a dolgot, de ilyenkor igyekszem pozitív gondolkodással elüldözni a papírforma szerinti végeredményt, azaz mondogatom magamnak, hogy nem, nem.. nem jön ki, nem jön ki, nem jön ki. De mégis kijött. Ott virít a szám tetején.. Annyira tombol a rohadékja, hogy éjjel nem aludtam miatta. 

Régóta (kb. két éve?) használok egy szuper kis cuccot, a herpesztapaszt. Meg kell jegyeznem, hogy nem az a típus vagyok, mint a kolleganőm, akinek havonta egyszer minimum van herpesz a szája  valamelyik szegletén... én évi kb. kétszer, háromszor szenvedek csak tőle. Ahogy ez a tapasz megjelent, én azonnal vettem. Már akkor is borsos ára volt, 2000 Ft-ért 12 tapasz van egy dobozban. 
Nekem nagyon bevált. Nincs az a béna érzés, hogy mindenki a számat nézi, a tapaszok szépen elfedik, tökéletesen csillapítják a bizsergést, az égést, a viszketést, és nagyjából minden olyan tünetet, amit akinek volt már a száján herpesz, az ismer. (Szúr, viszket, bizsereg... és mindezt időnként elviselhetetlenül...) Nincs a béna kinézet, hogy nagy fehér krémdarab lóg a szám szélén, nem kenem el, nem nyúlok bele és a tapasz nekem még valahogy sterilebb hatást is ad, azaz, nem érzem azt. 


Szinte láthatatlan, és ahogy írtam, a láthatóságon kívüli dolgokat is tökéletesen kezeli. Mindig nálam van a kis doboz, amiben két-három darab tapasznak mindig lennie kell. Enélkül én nem nagyon indulok el sehova, mert ezt a kis szemét vírust időben el kell ahhoz kapni, hogy ne tudjon tombolva az őrületbe kergetni... Aki ezt nem érti, annak még nem volt gondolom herpesze. Akinek volt, az tudja, hogy az ember már akkor érzi, hogy ki fog jönni, amikor még látni sem lehet... ahogy megjelenik a pirosság, bár még nincs az az égő érzés, nem bizsereg, csak éppen piros... én már teszem is fel a tapaszt... (Ugyanígy vagyok a fejfájás-csillapítóval is, azaz azt is már akkor beveszem, amikor még csak alig-alig fáj a fejem.. mert ha már látni se látok a fejfájástól, bármit bevehetek, már semmi nem használ...)

Ahova ki akarok lyukadni... az a következő. Ma bementem a gyógyszertárba és herpesztapaszt akartam venni... Kérdezték, hogy melyiket kérem, mert van a sima, meg van a felszívódó, meg van az éjszakai????
Hát... passz. Megkérdeztem, hogy melyik milyen.. mi a hatóanyag, stb...

Aztán az döntött, hogy a "sima", amiből 12 db van egy dobozban és ami 2200,- Ft körüli árban kapható, az jött velem. A felszívódósból 5 db van egy dobozban és 2500, -Ft körüli áron adták volna...

És itt jön a kérdés: használta már valaki az éjszakai, vagy a felszívódós tapaszt? Ha igen, jobbak, mint a "sima"? Vagy megint az van, hogy bejött a sima, így hülyítik a népet, azaz engem, hogy még többet költsek erre a cuccra, vegyem meg drágábban, mintha nem lenne mindegy, hogy éjjel melyik van a számon... Ha nappal el tudom viselni a simát, ami alig észrevehető, akkor éjjel pláne nem zavar, főleg, ha a rohadt vírusa hagy aludni is...


Kérem, ha van tapasztalatotok, osszátok meg velem!
Köszönöm!

És még valami. Ha van herpesz elleni szeretek, azt is várom. Én már próbáltam az ezüst kolloidot, az engem nem győzött meg... Túl vagyok a krémeken, amiket most nem sorolok, gondolom, aki használta őket, az tudja, hogy van a Zovirax, meg még x krém... 
Bármi okosságot tudtok, írjátok bátran! Köszönöm! 

16 megjegyzés:

Csipkerózsika írta...

Én gyógyszertári szőlőzsírral szoktam kenni, sokkal hamarabb meggyógyul, és nem égeti ki mellette bőrt mint azok a kencék amik direkt erre valók..szerencsére nekem is ritkán jön ki, de tényleg nagyon idegesítő tud lenni..

Latsia írta...

Én 20 éve használom az alábbi megelőzést és bejön.

Amikor érzem, hogy kezd kijönni, (de még nem látható!) tudod, az a szúró, bizsergő érzés, akkor egy vattapamacsra sebbenzint teszek, és erősen, úgy akár, hogy fájjon, dörzsölöm.
Ha ezt megteszem, nem jön ki.
Ha nincs akkor és ott épp sebbenzin, akkor nincs mese, kijön és marad 1 hétig.
Ha szedek rá gyógyszert, akkor csak 5 napig.

Zsuzsanna írta...

Nem herpeszre, hanem szájzug-berepedésre (vagy az is herpesz?) használt a timsórudacska, (nagy)apáink borotválkozás utáni fertőtlenítő, vérzéscsillapító szere. DM-ben kapható volt nemrég. A timsó (alumen ustum, ha jól emlékszem) a fotóelőhívás megszüntével már inkább csak a savanyúságok házi eltevésénél használatos.

Jucy írta...

Én mivel irodában dolgozok mindig tapaszozok. A Compeed hagyományos tapaszát használom, nem is látszik csak ha valaki szándékosan figyeli, tapasztalat.
Ha van alkalmam rárakni amikor még csak bizsereg akkor alig jön ki, ha már csak másnap, akkor olyan 4-5 nap alatt elmúlik, nekem az a 15 bőven elég szokott lenni, ami egy dobozban van.
A felszívódó sem rossz, csak szerintem nem ér annyit, mint amennyit kérnek érte.

egycsipet írta...

Én tapasztalan vagyok, de muszáj megjegyeznem, hogy nekem is elég, ha ránézek egy herpeszre. Utálom. :S Így most nagyon figyelek... :)))

szepyke írta...

Csipkerózsika, elég rá a szőlőzsír??? És nem viszket, bizsereg?

Latsia, jesszusom... egyszer megcsináltam azt, hogy rányomtam a sószappant... folyt a könnyem... el is nyomtam, de aztán pár nap múlva úgy jött ki, hogy akkor lázasodtam be tőle.. Tombolt a rohadékja, akkora sebet csinált a szám tetején, mintha megvertek volna..:((( Milyen gyógyszert szedsz rá?

Jucy, a felszívódó miben más? Eltűnik, amikor már nem hat, vagy miben más?

Egycsipet, vegyél tapaszt, mert nagyon jó kis cucc!

Nóra írta...

Nekem jelenleg is van a számon, kedden, az idei év, első (és talán utolsó) napozásától ki is jött. :-( Én is kaptam már ezer- és ezer jótanácsot, rögtön az elején ecetet nyomjak rá, stb... pár napig vissza is tartotta (szétmarta), de végül, mindig előjött, ha egyszer elindult. A gyógyszertári krémek... hát igen, nem sokat érnek. Én az első nap a dm-ben is már kapható Carmex nevű szőlőzsírt/szájfényt használom. Ezt használja a legtöbb sminkes is, hűsít, vérbőséget okoz, szebb tőle a száj télen-nyáron. Herpeszmegelőző hatása is van, bár nekem csak annyit segít, hogy ha elkezd bizseregni, és ezzel bőszen kenem, megúszom egy lényegesen kisebb hólyaggal. A második naptól fogva már a drTheis féle körömvirág kenőccsel kenem. Az a számon színtelen, nem látszik, folyamatosan zsírosan tart, így nem reped ki a seb a végefelé sem, ugyanakkor húzza össze. Nekem kb felére rövidült ezzel a gyógyulási szakasz.
Tapaszt nem használtam még, nem sok jót olvastam, hallottam róla. Egy nőnek a szemem láttára billegett a szája szélén felpöndörödve, az is legalább annyira figyelemefelkeltő volt.

Bianka írta...

Én vettem és nem ért semmit. És nem hogy nem látszik, de szerintem még feltűnőbb is lett. Nekem sajnos nem, hogy elmúlt volna, de még jobban begyulladt :(

Daisy írta...

Mindenkinek más válik be, mert nem ugyanaz a herpesz mindenkinél, hiába tűnik ugyan olyannak.
Mindenkinek a szervezetében benne van, de nem mindenkinél aktiválódik a vírus.
Én is kipróbáltam már a patikai Zoviraxtól kezdve néhány praktikát / fogkrém, arcszesz stb. / és a legjobban bevált szer az, amit sosem reklámoznak. Nekem a Richtofit herpeszkenőcse a nyerő.
Amint jelez a kis dög, azonnal kenni kell, de még a környékét is naponta többször.
Néha alig jön ki, néha jobban, de a gyógyulása mindenképp rövidebb ideig tart. Ha a gyógyulás vége felé száraz a seb, mindég kenni kell valamivel, hogy ne repedjen fel.
Tíz éve használom ezt a kenőcsöt.

Sz. írta...

A Forever Living (FLP) cég lips termékét ajánlom + egy agykontrollos társam e technikával száműzte a "drága" megjelenését az egész gyötrelmével együtt.

szepyke írta...

Nóra, nekem is van, és nem akar elmúlni a rohadékja... :(((
Ezt a Carmex cuccot már más is írta, ki fogom próbálni, köszönöm!:)

Bianka, neked akkor nem jött be a tapasz?:O

Daisy, megnézem a Richtofit termékét is, azt nem ismertem...köszönöm!

Sz., ez az FLP-s a sima aloés ajakír?

Sz. írta...

Szia,

igen, a sima ajakír!:)

Szilvi

Turák Kinga írta...

na, előjöttek nekem is, nem egy, hanem 3-4 és kb. úgy nézek ki, mint a képen. Bár, tudom az okát, de mégis. Richtofitos krémmel kenem, de sajna a kezdetektől nem volt nálam... úgyh most szenvedek, lassan kell szereznem egy szívószálat!!! :) :(
csak akkor szerzek be ilyen tapaszt, ha még hétvégén is megmarad, bicótúra és születésnap lesz porondon...

szepyke írta...

Turák Kinga, a Carmex is nagyon jó, már kipróbáltam! A tapasz meg teljesen tünetmentessé teszi a dolgot, szinte nem is érzed...

Névtelen írta...

Megosztanám a tapasztalataimat én is herpesz ügyben. A tapaszok nekem nem jöttek be 2 félét is próbáltam. Ami viszont bejött az a természetes hatóanyagú herstat krém. Ebben propolisz van és vírusölő is, tehát sokkal hamarabb gyógyul. Mellette még sok vitamint is szoktam szedni, és megpróbálok nem stresszes lenni, mert akkor is többször kijön.

Névtelen írta...

A kifejlődni akaró herpeszt fokhagymával kenem be.Nekem elmúlik tőle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...