2010. október 6., szerda

Zserbó



Mivel a napokban Bódi Margó zserbóját keresgetik a blogon.. (ha szegény Bódi Margó tudná, hogy miket írtam a könyvéről, biztos, hogy nem örülne ennek...ITT) úgy gondoltam felteszem azt a receptet, ahogy én készítem a zserbót... 

Bódi Margó zserbója annyiban tér el egy "normális" zserbótól, hogy rumban áztatott, nagy darabokra aprított diódarabok is kerülnek a diós töltelékhez, így ezt is beleírtam a receptbe. Én eddig nem tettem bele, de kétségkívül finom lehet így is, sőt!


Zserbó (majdnem Bódi Margó féle)

Hozzávalók

  • 1/2 kg liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 1,5 dl tej
  • 10 dkg cukor
  • 25 dkg vaj
  • 2 tojássárgája
  • késhegynyi szódabikarbóna
  • egy csipet

a töltelékhez:
  • 20-30 dkg darált dió
  • 10 dkg nagy darabokra aprított dió
  • 1 dl rum
  • 15 dkg cukor
  • 15-20 dkg sárgabarack lekvár

a mázhoz:
  • 1 evőkanálnyi vaj (kb. 2 dkg) 
  • 10 dkg keserűcsoki
  • 4 kanál cukrozatlan kakaópor
  • 4-5 kanál cukor
  • víz


A töltelék hozzávalóit - a lekvár kivételével - összekeverjük vagy összemelegítjük.  

A tejhez adunk egy evőkanálnyi cukrot, elkeverjük, majd hozzáadjuk az elmorzsolt élesztőt, felfuttatjuk. 
Dagasztótálba mérjük a lisztet, a cukrot, a puha vajat, a tojássárgákat, a szódabikarbónát és a a csipet sót. Hozzáadjuk a felfutott élesztős tejet. Összegyúrjuk, vagy a géppel összegyúratjuk.
A tésztát négy részre osztjuk. 
Lisztezett felületen egyenlő nagyságúra nyújtjuk, akkorára, amekkora tepsiben sütjük majd. (Ha a tészta ragad, két sütőpapír közé téve nyújtsuk ki!)

A tepsit kivajazzuk, belesimítjuk az egyik kinyújtott tésztát. Megkenjük baracklekvárral, majd a diós töltelék egyharmadát rásimítjuk.
Jöhet a következő tészta, rá lekvár és a töltelék egyharmada, majd a harmadik tészta, lekvár és a maradék töltelék, majd az utolsó tészta.

A sütőt 180 fokra melegítjük, a tésztát néhány helyen megszurkáljuk, majd kb. 30 perc alatt megsütjük.
Ha kész, hagyjuk kihűlni, majd a máz hozzávalóit gőz felett összeolvasztjuk, összemelegítjük, és a süteményre kenjük.

Szeletelhetjük így, ahogy a képen van, és rombusz alakúra is!



20 megjegyzés:

puszifelhő írta...

imadom a zserbot , a nagymamam felet ,de ez is nagyon kivantatja magat :P

Gál Edith írta...

Nagyon finom lehet...!!!
Nagyon jól néz ki!

GasztroRéka írta...

A végén még te leszel az asszisztense!

Ildy írta...

Épp a minap láttam a Paprikán a műsorát, ott sütötte ezt is többek között.
Az az igazság, hogy a tiéd szebb és egyenletesebb:)

dorkamoka írta...

Szep lett nagyon, gyongyoru a csoki a tetejen. (Nekem soha sem ilyen szep.)

Dió Bisztró írta...

Gyönyörűűűűűű!!Most szeretnék belőle, teleportálva, faxon mindegy!!Csodaszép!!

Csibe írta...

Imádom a zserbót (naná)!
...és ez valami eszméletlen jól néz ki!!!!!!

szepyke írta...

Puszifelhő, én is imádom! Ez egy jó recept, érdemes megpróbálni!:)

Gál Edith, köszönöm!:)

GasztroRéka... nem hinném...:))))

Ildy, nagy volt a casting... egy tepsinyi zserbóból esett rá a választás...:)))

Dora, hát, nem volt mind ilyen, de ezt a süteményt se a kinézete miatt szeretjük...:)))

Dió Bisztró, én is szeretnék, de ennek már béke poraira...

Csibe, erős, több fordulós castingon esett át a lelkem, hogy a legszebb kerüljön a képre...:))) Nem mind ilyen, sőőőőőőőőt!:)

Bianka írta...

Nagyon szép lett. El is mentem gyorsan. Imádom, örülni fog a család

Titáti írta...

Hogy én mekkorát röhögtem az akkori posztodon! A karácsonyfa előtti idilli családi kép napszemüvegben mindent vitt.... :-)
Minap "beleszaladtam a TVpaprikán a főzős/sütős műsorába.....
Emlékezvén az irományodra, bizony nem sokat vártam tőle. Ahhoz képest egészen jó volt. Igaz, hogy amatőr volt, nem szokta a kamerát főzés közben. Nem csak ő, de a szerkesztő is, volt benne néhány kínosan erőltetett rész és nekem a színek a lakás stílusa inkább visszataszító volt, mint kellemes. De tisztában vagyok vele, hogy az ő kultúrájukban ez a szép és az elfogadott. DE a sütik, amiket csinált, ahogyan a tésztát gyúrta, meggyőzött, hogy nézzem tovább. Nagyon szimpatikus nőci, érti amit csinál és hihetetlen rutinja van benne. Ennyi nekem elég volt, mert minden sallang ellenére tudok tőle tanulni és ez sztem fontos egy ilyen műsorban.
A műkörmös rétestészta húzástól azért kirázott a hideg.... :-)

Felhőlány írta...

Na, EZ a zserbó! Azzal a tekintélyes vastagságú csokival a tetején! Fantasztikusan jó! :)))

Névtelen írta...

Úr isten, hát ez aztán gyönyörű! Ha ezt látná Párom biztosan elérzékenyülne. :-)))
Édesanyám is mindig rummal készíti..nálunk a dió és a mazsola mindig kéz a kézben jár a rummal!

Piszke írta...

Hú de megennék MOST egy ilyet...

Tücsök Bogár írta...

Szia szepyke !

Szeretnék egy díjat tovább adni Neked a csodálatos blogodért ! Nézz be ide hozzám !
http://tucsokbogar.blogspot.com/2010/10/hivatalosan-is-kreativ-lettem.html
Nagyon szép napot kívánok !
TücsökBogár

( Tisztára , mint a nemecsek )

Kata írta...

A fennséges bejgli után most ezt a zserbót fogom megsütni holnapután húsvétra :)
Köszönöm!

szepyke írta...

Nagyon drukkolok, hogy ez is bejöjjön nektek. :) És köszönöm a bejgli nevében is. :))

Kata írta...

Szepike, nem fogod elhinni hogy most lett kész egy tepsi zserbó :)
A párom nagyon imádja és persze én is!!

szepyke írta...

Kata, ennek igazán örülök :))) Egészségetekre! :)

Kata írta...

Köszönjük szépen!! Nagyon örülök hogy rátaláltam az oldalra és itt tanulhattam meg ezeket a klassz recepteket ! (előtte egyiket sem sütöttem) :)

szepyke írta...

Jaj de kedves vagy, köszönöm szépen! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...