2009. november 5., csütörtök

Marcipán beszerzési lehetőség! A végén "térdre, imához!"


Lucja küldte nekem e-mailben ezeket a képeket! Ezen marcipánmasszát a Lidl-ben lehet kapni. Ára: 399,- Ft/ 20 dkg (ez egyszeres)



A nagy izgalom azért volt, mert Lucja azt is megírta, hogy a Szigetszentmiklósi Bako Hungária Kft-nél is nagyon jó árban kapható marcipán!

A Bako Hungária Kft-t felhívtam telefonon, és a következő információt kaptam a vásárlás menetéről:
  • személyesen (magánszemély) is lehet vásárolni
  • postán is lehet rendelni, ezt a bolttal kell megbeszélni

És az árak:

1 kiló fehér marcipán Szamos háromszoros 1613,- Ft (ÁFA-s ár!)

1 kiló fehér marcipán Bako háromszoros 1647,- Ft (ÁFA-s ár!)

1 kiló színes marcipán háromszoros 2272,- Ft (ÁFA-s ár!)

70 grammos színes 199,- Ft-ért egyszeres - ebből több szín is van.

(egyszeres, kétszeres, háromszoros magyarázata a kommentekben Lucja tollából!)

A postán keresztüli rendelést a bolttal kell egyeztetni, ezt nem tudom, hogy pontosan hogy történik.


Szerintem az árak jók. Főleg, hogy jó minőségű marcipánról beszélünk.


A Bako Hungária Kft több helyen megtalálható az országban. Az oldalukon a marcipánok nem szerepelnek, ezt csak telefonon tudtam megkérdezni.

Az elérhetőségük és a weboldal megtalálható ITT!

És a hab a tortán!

Beszéltem velük telefonon és megemlítettem, hogy esetleg van e rá mód, hogy kinyújtva, árulják???

És képzeljétek el, egy nagyon kedves hölggyel beszéltem, aki azt mondta, hogy utána fog járni, felhív egy két számot és majd visszahív, hogy van e rá lehetőség...

Hát, nah most akkor:

Térdre, imához!!!!

Most várok, hátha "marcipán fronton" végre jutunk valamire! Főleg így ünnepek előtt, jesszusom, de jó lenne!!!

Drukkoljatok!

Lucja, örök hálám a címért! Ha összejön azért, ha nem jön össze, akkor is, mert árban eddig verhetetlen!


45 megjegyzés:

Ildikó írta...

Én meg köszönöm, hogy felraktad.
A Lidl marcipán 399 forint és 20 dkg. Az 1X-es, 2X-es vagy 3X-os pedig a mandula és cukor aránya. A 33%-os mandulatartalmú marcipán 2X-es.

mandy tarragon írta...

ez szuper :)

szepyke írta...

Lucja, akkor ezt még beleírom...
:)
Köszönöm (megint!)
:))


Mandy, ugye, ugye??? Szerintem is! És nem az volt a hozzállás, hogy: NEM.
Hanem az, hogy aha, aha, értem, igen, ez tényleg jó, megkérdezem! Lehet, hogy nem lesz belőle semmi, de legalább a remény...

Unknown írta...

Drukkolok!

Ildikó írta...

Szerintem is jófejek a Bako-nál.
Ha ostyaképes tortát szeretne valaki sütni, náluk (szintén jó áron)meg lehet venni az ostyát. Bármilyen képet visz az ember, rögtön kinyomtatják. Szepyke!
Nyújtani úgy szoktam, hogy előtte beteszem rövid időre a mikróba.

Névtelen írta...

Szepyke, ha magad csinálnád meg a marcipánt is, akkor az lenne a legolcsóbb változat... Egyszerre sokat is meg lehet csinálni, mert fagyasztható.

Ági, aki főz írta...

Képzeld! Pont ma voltam a Bakóban, bár nem voltam tőle elájulva. A marcipánt kinyújtva nem láttam, de az ára tényleg ennyi. Amiért én mentem az a szilikonos sütőlap sütőpapír helyett. De igazából ez a hely cukrászoknak, cukrászdáknak való, mindent óriási kiszerelésben árulnak.

szepyke írta...

Lucja, mindenesetre az már most tetszett, hogy nem hajtottak el rögtön!

Csongi, köszönöm!:)))


Névtelen, ez iszonyat meló. Meggyúrni, összegyúrni. Te már csináltál otthon? Tapasztalat, recept?

Ági, igen, főleg cukrászdáknak, de ezért is kérdeztem meg, hogy magánszemélyként is vásárolhatok. Egy kiló marcipán szépen lassan azért elfogyna nálam. Szerintem nem is szépen, és nem is lassan...:)
Szilikonos sütőlapot vettél, ami szilikonos sütőpapír, vagy a tiszta szilikon lap? Nekem a szilikon lap van, imádom... Szinte ki sem kell mosni a tepsit utána!

Limara írta...

Én a Bako-ból hozatom a csokilencsét, a burg.pelyhet, a holland kakaóport, kandírozott narancsot, fehércsokit, stb.... Nagyon jó áraik vannak, bár acsokilencsét most rendesen megemelték.
Marcipánt ma vettem a Lidl-ben:))

Pedke írta...

Szia és sziasztok!
Rendszeresen olvaslak és most a marcipán készítéshez lenne egy receptem. Igaz még nem próbáltam, de aki megadta, rendszeresen készíti. Azt mondta, teljesen az igazira hasonlít és ugyan úgy lehet formázni, színezni.
Megosztom veletek a receptet, ha valaki megcsinálja, írjon róla véleményt!
Marcipán massza házilag
Hozzávalók:
0.7dl tej
5dkg darált mandula
15dkg rétesliszt
10dkg vaj
1/4 mandula aroma
A cukrot a tejjel felforraljuk, belefözzük a mandulát és a lisztet.
Pár percig főzzük, levesszük és mehet bele a vaj és az aroma.
Alufóliás tálcára simítjuk

Piszke írta...

A feles marcipán az ami a képen van.
Szerintem a háromszoros azt jelenti, hogy 3x annyi a cukor benne mint a marcipán, de lehet hogy nem tudom jól.
És az otthon készített tényleg a legolcsóbb, még mandulaárban is. És nem egy rakétatechnika :)

Én mézeset szoktam csinálni, már időszerű is lesz, ha odajutok felteszem

Max írta...

Pontosan úgy hangzik a képlet:

1 rész mandula 3 rész cukor, ez a 3x-os, ha 1 mandula 2 cukor az a 2x-es.

Ha magasabb a cukor tartalom, annál keményebb a marcipán, egy kis olajjal lehet még lágyítani, átgyúrás közben, de tényleg kis adaggal (permet).
Otthon készíteni nagyon macerás, a lelke az egésznek egy márvány prés henger, azon küldik keresztül a mandula-cukor keveréket, így sajtolják ki az olajat, és attól áll össze a massza. Ilyen erővel képtelenség otthol előállítani, az csak kezdetleges utánzat lenne.
Alternatív megoldás lehet még a percipán, ezt a barack magjából készítik, ez némileg olcsóbb, viszont tutira van benne mandula aroma.

szepyke írta...

Limara, hozatod? Azaz? Postázzák, vagy valaki elmegy és elhozza?

Én azért láttam olyasmit az oldalukon, amit már régen nézegettem... (reszelők...)

szepyke írta...

Pedke, szia! (Integetek!:)

Én is kerestem recepteket a neten, és ilyesmit is találtam, amibe liszt is kell. Ezen mondjuk kicsit meglepődtem, bár a tejen még jobban...
:)))
Még mindig nem vagyok benne biztons, hogy neki fogok állni magam megcsinálni. Valahogy ez is annyira nagy melónak látszik.
A receptet köszönöm! Le a kalappal az ismerősöd előtt, aki elkészíti! :)

Ildikó írta...

Gyúrtam én is marcipánt otthon, jól megszenvedtem vele. Inkább megveszem, egyszerűbb és az itt felsorolt árakon már nem aranyár.
Pedke, ne haragudj, de a réteslisztes masszát nem nevezném marcipánnak.

szepyke írta...

Piszke, megint tanultam, köszönöm!

Mézeset? Azaz a marcipánba magábe teszel mézet??

szepyke írta...

Max, tehát az egyszeres egy rész cukor, egy rész mandula?
Minél többszörös, annál kevesebb benne a mandula?

Lassan kezdem érteni... Lassan..:)))

A micimackó jelenthet lassan nekem a "csekély értelmű" jelzőjével.. :))

Süti Bazár írta...

Köszönöm szépen a sok remek infot, holnap megyek és megnézem :)

DebiGabi írta...

Nemrég voltam a Lidl-ben, de már nem volt marcián:((((

Orsi írta...

Én a Bakónál voltam cukrásztanfolyamon is és a szünetekben szétnéztem a boltjukban,hát nem rossz,szerintem érdemes megnézni közelebbről is.
Én étcsokit vettem ott baromi jó áron,és valami hihetetlenül finom.A tanfolyam alatt más termékükkel is dolgoztunk és mindegyik nagyon jó minőségű volt,úgyhogy csak ajánlani tudom.
Én is szeretnék vásárolni még tőlük karácsony előtt,de nem hiszem h le tudnék utazni,viszont erről a csokiról nem mondok le.Úgyhogy ha rendelésről meg tudsz valamit azt majd közöld légyszi.

Névtelen írta...

sziasztok
én is vásároltam már a Bakonál, nagyon tetszett minden, még ismerősökkel is összefutottam és azóta még több ismerőstöl hallottam, hogy ott vásárolnak.
Vettem ott torta toppingot, marcipánt, tejport és torta diszitő eszközöket ...
a marcipánt nyújtás előtt meg kell melegiteni (mikro) majd porcukros felületen nyújtani, szinezéket rátenni -csak por lehet vagy a gél esetleg- és összegyúrni a szinnel..aztán ismét nyújtani.
nem mondom hogy hhú de könnyű, de megéri.. (példák www.mesetorta.atw.hu)
és nyújtani, tortát befedni vele csak a 3szoros marcipán a jó!
most jut eszembe hogy egyszer vettem a Bakonál formixot is, ez bevonó massza, marcipán jellgű, valamivel olcsóbb.
3szoros szamost pedig a metróban szoktam venni, közel 2000 ft /kg-ért.
ildi

Ildikó írta...

A Lidl-ben érdemes rákérdezni, mert valószínüleg szezonális termék, lehet, hogy még lesz. Egyik ismerősöm téli fagyit szeretett volna, de nem volt, azt mondta az eladó, hogy még lehet, de csak egy hónapig árulják.

Ildikó írta...

Ildi, én torta bevonására a 2x-es marguerite marcipánt használom. (ez is a bakonál van) Nyáron a 3x-os leolvadt a tortáról.

Piszke írta...

A marcipánt régen "nagyüzemileg" tényleg hengerelték, ugyanis a valódi marcipánban nincs semmi összekötő-anyag, ahogy max is írta,a mandulaolajtól áll össze a cukorral, azaz pl. a rózsavíz is inkább ízesítő, illetve az arabos beütés - egyéként is lehet, hogy ők találták ki. A lübecki a klasszikus, enyhén pörkölt mandulából, rézhengerelve, ha jól rémlik.. Házilagos mennyiségben a rézmozsár volt a megoldás.
Én nem mozsarazok, nyilván, mézes szirupot főzök a cukorból és így keverem össze a darált mandulával.Szamosék receptje a házi marcipánra egy régi - vagy 10 éves - újságból, és nagyon finom.

Névtelen írta...

Lucja!
passz, ezen téren nincsen tapasztalatom...
cukrász ismerősök mondták anno amikor kezdtem a torta gyártásokat itthon, hogy a 3szoros való nyújtsára, a 2szeres pedig formázásra.
jól nyújtható a 2es is??? nem reped vagy nem tudom, semmi gond vele?? ez olcsóbb gondolom..bár nem tudom ez hol van kilós kiszerelésben, Bakonál biztos

Ildikó írta...

Ildi, nem olcsóbb, kicsit drágább, mert a mandulatartalma magasabb. Kb. 1770ft/kg. (szeptember elején vettem utoljára)

szepyke írta...

Yasmine, sok sikert, majd mesélj!

szepyke írta...

DebiGabi, melyikben voltál? Az ecserinél már tegnap sem volt...
A József Attilán voltál?

szepyke írta...

Orsi, ha megnézed az oldalt, ott van elérhetőség. Telefonszám, és szerintem e-mail cím is. Oda tudsz írni nekik, vagy fel tudod hívni őket. A rendelést telefonon is lehet intézni! És olyan nagyon nem kell messzire menni az egyik bolthoz... Pesttől nincs messze, sőt!

szepyke írta...

Ildi, ezek a Te tortáid?????
Jesszusom, az a terepasztalos... Hát,kész vagyok! Gratulálok!

Névtelen írta...

Szepyke!
köszi a gratulációt, igen az én tortáim :-))
imádom csinálni őket.. csak most van egy 8 hónapos babócám is és semmi időm a 2 gyerköc mellet ilyenekre... de karácsonyra tutira egy fenyőfát csinálok, ami természetesen zöld marcipánnal lesz burkolva..
amúgy kedvencem a vártorta volt.. azon kivül, hogy gigantikus méretű, imádtam a folyót megcsinálni mellé (vajkrém), a füvet (vajkrém +wilton eszköz), meg a kis virágokat, gombákat..(marcián) azóta is hallgatom a fiamtól (2 éve) hogy mikor lesz megint olyan... :-))))

L.Krisztina írta...

Szepy!
Nem tudlak már követni olyan hihetetlen aktív lettél ::)))))
Most félve jegyzem meg nem szeretem a marcipánt. A mandulát igen , és néha egy Mozart golyó is lecsúszik,
de ennyi. De drukkolok , hogy sikerrel járj. A tortákra én olyan cukros burkoló masszát szoktam használni.

szepyke írta...

Ildi, mint mondtam, azok a torták...
Apukám most is terepasztalt épít, szerintem "besírna" egy ilyen terepasztalos tortától!:)))

szepyke írta...

Krisztina... A Mozart a kedvencem!:)
És nem pörögtem fel, én ilyen vagyok alapban!:))

lekvároskukta írta...

Szia!
A napokban láttam Interspar-ban Zentis marcipánt, ami egy nagyon jó minőségű szerintem. 20dkg-os csomagban van, és úgy rémlik 400.-vagy 500.-forint volt. Sajnos nem jegyeztem meg, mert pont van belőle itthon még egy csomaggal, még tavaly hoztuk Ausztriából.
Csak gondoltam, beírom, hátha valakit érdekel.
Amúgy 54%-os és az is rá van írva, hogy magas minőségű :)

szepyke írta...

Lekvároskukta, köszönöm!!!!

Felhőlány írta...

Én néhány hete vettem kettőt, hogy majd jó lesz karácsonyra.... Mondanom sem kell, hogy 2 hét múlva már nem volt belőle semmi, nemhogy karácsonyra.... :)) És azóta sem kaptam... :((

Moha írta...

Szepyke kukk be hozzám, ma tettem fel egy jó lelőhelyet! Ott is van mindenféle marcipán,(szamos is) többféle cukortartalommal. Ár ügyben hívd fel őket,mert nem lettem okosabb a honlapjukon, de az üzletbe érdemes elmenni, a békásmegyeri lakótelep elején vannak.Lehet, hogy nem kell Szigetszentmiklósig szaladnod:)

szepyke írta...

Felhőlány, annyira megértem!:)))))

Én vettem a Zuramnak egy nagyon nagy tábla mogyorós Lindtet. De mindig megzabálom... Szó szerint, megzabálom. Minden héten újra meg kell vennem, hogy ne legyen ciki, hogy soha nincs belőle, mikor enne belőle....:))))

szepyke írta...

Moha, már láttam napközben, és annyira jó, hogy feltetted. Anno láttam az nlc-n is reklámozták a lányok. És a pluszpont, hogy anyukám ott lakik, csak le kell küldenem vásárolni, bár inkább én mennék, mert imádok bámészkodni ilyne helyeken!:)

Névtelen írta...

Szia, Szepyke!
Nem olyan nagy meló marcipánt csinálni, csak a mandulapucolás időigényes, egyébként pikk-pakk megvan.

Én így csinálom a marcipánt:

Alapadag /fél kg lesz belőle/

25 dkg mandulát két adagban forró vízben "főzök" addig, amíg, könnyedén ki tudom pattintani a szemeket a héjából. Fémtálcára teszem, és radiátor/konvektor tetejére teszem 1-2 napig száradni. Utána ledarálom lisztszerű állagra.
25 dkg porcukor felét egy kis vízzel sziruppá főzöm, ha ez kész, egy tojásfehérjét elkezdek verni, ha már kezd összeállni nagyon óvatosan vékony sugárban hozzácsorgatom a szirupot és teljesen felverem. Ezt és a maradék porcukrot összegyúrom a darált mandulával és már kész is a marcipánmassza. Kakaóporral, neszkávéval, színezőporral aztán kedvedre színezheted/ízesítheted. Könnyen nyújtható (én szilikonos sütőpapíron szoktam, de ha porcukrozod, akkor a vágódeszkán sem ragad le), ha kiszárad töredezhet, de mikróban újra visszanyeri rugalmasságát. Sokan a fehérjét kihagyják és csak a sziruppal és a porcukorral keverik össze, illetve egy kis (fehér) mandulaaromával fokozzák az ízhatást.
Szóval ennyi : )

szepyke írta...

Kedves Névtelen, megírnád, hogy kb mennyiből jön így ki, mondjuk egy kiló massza?

Névtelen írta...

50 dkg mandula (1000-1200 Ft körül, attól függ, hol veszed) + 50 dkg porcukor (150 Ft) + 2 tojásfehérje (50 Ft) = 1200-1500 Ft

szepyke írta...

Ez így jónak hangzik, sőt!

Mondjuk, azért megjegyzem, hogy amit Londonban vettem dr Oetkeres, az 40 dkg marcipán, formára kinyújtva volt kb 800,- Ft. Akkor eleve ott a gond, hogy nálunk a mandula is iszonyat drága...

Névtelen írta...

Na ja...
Én a teszveszen szoktam diót, mandulát beszerezni, illetve a Metróban is ki lehet fogni magvas akciókat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...