2009. április 14., kedd

Brutális csokoládés támadás

Ezt a receptet egyszer, régen, még az idők kezdetekor egy messzi, messzi galaxisból mentettem el, ezért nem emlékszem, hogy ki volt a szerzője, utólag is elnézést érte!
A brutális csokis támadás méltó megnevezés rá! Tömény, és tiszta csokoládé. Nem kell hozzá liszt, csak rengeteg, jó minőségű csokoládé. (nem tortabevonó!!!)
Ha elkészült, morzsálódik, ezért a tárolása csak nagyon körültekintően oldható meg. Ezzel egyébként szerintem nem lesz gond, mert nem szokta megérni a két napnál többet, sőt!
Tehát a recept:
Hozzávalók:
  • 50 dkg csokoládé,
  • 6 db tojás,
  • 10 dkg cukor,
  • 12,5 dkg margarin (én rámával csinálom...),
  • 1 csomag vaníliás cukor
Elkészítés: Az 50 dkg csokoládét gőz fölött megolvasztjuk, majd belekeverjük a margarint, (jah, gőz fölött, még mit nem... egy mikrózható edénybe beleteszem a csokit és a vajat és szépen lassan, vigyázva, hogy ne süljön meg, felolvasztom) 1 csomag vaníliás cukrot, két egész tojást, négy tojássárgáját és a 10 dkg cukrot. A maradék 4 tojásfehérjét kemény habbá verjük, és hozzáadjuk a csokis masszához. Ezt a krémes masszát 180 fokon 35 percig sütjük előmelegített sütőben. Tűpróbakor még ragadhat, de ettől nem kell megíjedni. Ha ragad, attól még jó lesz!
Megjegyzés: Muffin sütőben sütve, ebből az adagból kb 24 db lesz. A vaníliás cukrot nem boltban veszem. Kijelöltem egy jól zárható edényt amibe finomított kristálycukrot tettem, illetve mindig beleöntöm a kilós kristálycukor maradékát, és egy, vagy két vaníliarúdat teszek mellé. Tökéletesen jó az a vaníliarúd, amit egyszer tejben felfőztem. Leszárítom és mehet a cukorba.

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...