2010. május 8., szombat

Házi eperszirup







Azért készült, mert csináltam valami finomságot, amihez az epret le kellett turmixolnom, át kellett passzíroznom. Ezután maradt egy kisebb masszám, ami tömény eper volt, viszont tiszta mag... Ezért készítettem egy szirupot, ezzel megint átpasszíroztam ezt a masszát, és kaptam egy gyönyörű piros, intenzív eper ízű szirupot. Egy pici üvegben tárolom a hűtőben, időnként beleszagolok és bár utálom az epret, egyre több mindenhez használom...

Házi eperszirup

Hozzávalók:
  • eper átpasszírozása utáni maradék "gyümölcshús", vagy simán eper
  • 1 adag cukor
  • 1 adag víz

Az egy adag víz és az egy adag cukor annyit jelent, hogy ugyanannyi vizet, mint cukrot használjunk, azaz ez esetben 2 evőkanál vizet, 2 evőkanál cukrot összekeverünk, és forrásig melegítjük. Egy kicsit forrjon, majd keverjük hozzá a maradék epret. Keverjük jól el, majd egy nagyon pici lyukú szűrőn passzírozzuk át. 

Készen vagyunk!

A víz-cukor forralásánál vigyázzunk, mert én nemrég  ÍGY jártam...

6 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Mi annyira szeretjük az epret, hogy szezonba napi kilót simán megeszünk, csak úgy minden nélkül. Már alig várom, hogy olcsóbb legyen és elkezdjem a szörpöket gyártani, és már alig várom a málna szezont is imádom :)))))) Imádom az eper illatát !!!!!

Chef Viki írta...

:-)))

Mi lenne, ha még szeretnéd is az epret? :-))

Te csak inhalálsz vele, a többiek élvezik a végtermékeket?

Csibe írta...

:) talán Te vagy az első, akitől azt hallom, hogy szereti az epret :)
...és persze ahhoz képest nagyon jól bánsz vele :)))

Livi írta...

Jó ötlet :) Már jár is az agyam, hogy mikre lehetne használni :)

Csibe írta...

Banyek...szóval "nem szereti"...(hol jááár az eszeeeem?!)

szepyke írta...

L.Krisztina, én egyiket sem, de a fontosak igen... inkább ezt csinálom meg, mint halat, mert azt tuti nem. Az eper gyönyörű, illatos, ehhez hozzá merek nyúlni!:)))

Viki, valami ilyesmi!:)))

Csibe, jah. Tele van magokkal és szőrrel...:))))

Livi, én már csomó mindenhez használtam, majd mutatom!:)))

Csibe, a szerelem, az vette el!:DD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...