2010. május 13., csütörtök

Zacskós csirke, zacskós újkrumpli


Nem, itt most nem arra kell gondolni, hogy valami előrecsomagolt, félkész cuccot főztem, hanem arra, hogy zacskóban, azaz sütőzacskóban sütöttem. 
Szeretem a praktikus dolgokat és a sütőzacskó praktikus. Rengeteg dolgot lehet a segítségével sütni, még kenyeret is.
Már írtam, hogy egyszerre több dolgot szoktam sütni a sütőben, főleg, ha sütőzacskóban teszem azt, mivel nem fröcsköl, nem köpköd, nem folyik ki, az illatok hiába keverednek, egymás "szagát" nem veszik át.

Tegnap három dolog készült egyszerre, bár ebből most csak kettőt fényképeztem le, a harmadikról csak régebbi képeket hoztam.

Vettem végre újkrumplit. Az újkrumplinak minden cseppje kincs (még iszonyat drága a lelkem...), így nem pucoltam meg, csak jó alaposan megmostam, kb egy centiméteres karikákra vágtam őket. 

Két sütőzacskóba a következő került:
  • 50 dkg újkrumpli
  • bors
  • 1 csokor aprított petrezselyem
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 5 dkg vaj
  • 0,5 dl víz

a másikba ment mellé:
  • 50 dkg újkrumpli
  • bors
  • aprított póréhagyma
  • 2-3 evőkanál kolbászzsír
  • 0,5 dl víz

Középmeleg sütőben (gázsütő 4-es fokozat, 180 fok) kb 35-40 percet sütöttem, majd levágtam a sütőzacskók tetejét, és visszatettem a sütőbe őket, így a sülés közben keletkezett szaft szépen belesült a krumplikba.
Remek kis étel, és nagyon egyszerű.


És megsülve:


Nagy előnye a sütőzacskónak, hogy sütés közben, a benné készült étel nem sül bele az edénybe, két perc alatt elmosogatható, illetve, hogy ahogy a krumpliknál is látszik, egy edényben rögtön két étel is készülhet egymás mellett sülve. 

Ha munkahelyi ebédnek készítjük, vagy vendégséget várunk, és előre elkészítjük, hagyjuk a zacskóban, lezárva, így remekül szállítható és tárolható.

A sütőzacskót még sütés előtt meg kell szurkálni, erről ne feledkezzünk meg!


És akkor a sültcsirke. Mi a csirkének csak a mellét szeretjük. De hideg salátába tökéletesen el tudom használni a többi részéről megmentett húsdarabokat, és tény, hogy az egyben sült csirke mindig szaftosabb, finomabb, mintha csak a mellét sütnénk meg.

A zacskóban sült csirke hozzávalói:
  • 1 db csirke (kb 1 kg-os darab)
  • 1 db citrom
  • 2-3 szál sárgarépa
  • 2-3 szál friss rozmaring
  • bors
  • 0,5 dl víz
  • 1-2 evőkanál vaj
A csirkét megmosom, besózom. A gyomrába dugom a megpucolt, de egyben hagyott sárgarépát, beleteszem a sütőzacskóba. Mellé dobom a citromot, amit előtte megmostam, félbevágtam, és hozzá teszem a rozmaring szálakat is. Borsot darálok rá, hozzá adom a vajat, és a vizet. Bezárom a zacskót, egy-két-három helyen megszurkálom, beleteszem egy sütőben használható edénybe, és már megy is a 180 fokos sütőbe, ahol kb egy óra alatt készre sül. Ha azonnal tálalom, megnyitom a zacskót és kicsit megpirítom, ha másnap tálalom, kihűlése után a hűtőbe teszem, majd a felhasználás előtt újra a középmeleg sütőbe teszem, átmelegítem, és a zacskót megnyitva kicsit megpirítom.



A zárt zacskóban is megpirul a bőre! 
Ennél a darabnál a répák "kilógó" vége megégett, mert már megint sikerült leülnöm a tévé elé, és belemerülni a House valamelyik részébe...
Ha így járunk, az égett részt vágjuk le, a többit nyugodtan elfogyaszthatjuk. 




Sütőzacskót több méretben vásárolhatunk.

A krumplihoz elég a kisebbik, a csirkéhez, illetve az ITT látható ételhez a nagyobb változatát vásároljuk!

15 megjegyzés:

Bianka írta...

Remek ötleteid vannak. Ropogós lesz benne a kaja? Nagyon guszta

Alexa írta...

eddig sosem mertem kipróbálni ezt a módszert, de a mosogatás szempontjából való praktikusságával, meggyőztél!:) semmit nem utálok jobban, mint vakarászni a lesült cuccost a tepsi aljából!:)

Nyuci írta...

Ez nagyon jól néz ki, kedvelem az ilyen megoldásokat :)

Névtelen írta...

Én is sokszor sütök zacskóban :) Bár mostanában anyám panaszkodott, hogy kifolyik belőle a cucc, én ezt még nem annyira tapasztaltam. Úgy tűnik ügyesebb voltam. Én azt imádom benne, hogy a husi alatt mindig annyi fincsi szaft összegyűlik, amit úgy imádok :D

Renée írta...

Én is gyakran készítek sült húsokat zacskóban. Az a legjobb benne, hogy nem kell semmilyen extra zsiradékot hozzáadni, saját zsírjában sül meg. Nálunk legkelendőbb a csirke darabolva, fűszersóval. Gyorsan összeállítható, és a zacskóban jobban átveszi a hús a fűszereket.
Krumplival még nem próbáltam, de azt hiszem, ki fogom.
Köszi az ötletet!

L.Krisztina írta...

Imádom a sütős zacskót !!, de csak a simát nem az ilyen olyan ízesítettet .
Jaj de láttad azt a knor vagy maggi reklámot ahol a gyerek selypít na hát azzal kilehet kergetni a világból, ki mondta a rendezőnek, hogy ez aranyos. Csóri gyerek aztán iskolás lesz és nem érti mért mondják neki hogy ne így mondja mikor eddig ez olyan cuki volt, ááááááá . Bocsi de ettől a hülye reklámtól mindig pipa leszek. És különben is egy vagyont fizethetnék egy sima zacskóért, meg valami fűszerért ami amúgy is van otthon.
Kicsit hosszú lettem bocsánat :)))/ idétlen vigyor /

Thrini írta...

A sütőzacsi nagy találmány!! Osztom a véleményedet Szepyke, én is előszeretettel használom.

Szemi írta...

Szepyke, az újkrumpli nagyon finom lehetett! Így még akkor is megéri,ha drága, mert tényleg megmarad minden cseppje, és a finom zamata!

A sütőzacsi tényleg nagy találmány, én is szeretem.

Csibe írta...

Úúúú, de guszta! A sütőzacsit szeretem én is, mégis olyan ritkán használom...

egycsipet írta...

Én is nagy sütőzacsi-fogyasztó vagyok, de még sohasem próbáltam többfélét egy időben sütni. Na de majd ezután... :D

GasztroRéka írta...

De jó,hogy ezt mutatod! Ovis koromban hol vega voltam,hol meg a barna zacskóban sült csirkéért rajongtam,még kirándulásra is azt vittem. Csak olyan zacskót nehezen szereztünk. Evvel talán visszakaphatnám a régi ízeket. Ó én kipróbáltam az instant zacskós csirkést semmi extra,jó lassan sül,és jól kifolyt a szaft,utána sütőt is takaríthattam.

ekszerlada írta...

Na én meg még nem is hallottam ilyenről,de kedvet kaptam hozzá!Egyszer kipróbálom.Úgy birom Szepy a leírásaidat!!!
Mindig tudsz valami újjat mutatni.Vagyis nekem az:))
Jó ide jönni hozzád!

szepyke írta...

Bianka, igen, ropogós lesz benne, de ha nem lenne az, ugyanúgy ki lehet nyitni és az utolsó 10 percben pirulni hagyni!

Apple, olyan tiszta marad az edény, hogy tulajdonképpen el sem kell mosni!Viszont ne vegyél meg valami noname változatot, mert azok semmit nem érnek...

L.Krisztina... az a reklám... legszívesebben megütném azt a kölköt, hogy beszélj már rendesen... ki az a hülye, akinek ez tetszik???? (És végre már, hogy itt a vigyorod!:)))

Thrini, és miket sütsz benne?

Szemirámisz, és még a kis rózsaszín héja is megfestette a krumplit!:))

Csibe, én is csak egy pár éve "szoktam rá"...:)))

Csipet, simán tegyél mindent be egymás mellé, akár egy tepsibe is. Semmi bajuk nem lesz. Én meg sem szoktam mozdítani őket, mégis minden átsül, ha a zacskó alján, ha a tetején van.

Réka, barna zacskóban sült csirke???Az mi?

Ekszerlada, köszönöm, kedves vagy, és gyere csak!:)))


Renée, kenyeret is lehet benne sütni, és a zöldségekkel is csodát művel, és tény, hogy a csirkével is!:)))


Araniel, én is bírom, hogy nem tud elpárologni belőle szinte semmi, és jó sűrű szaft lesz minden mellett!:))


Kisanyo, én is!:)))

Andi/cuki írta...

Én is nagyon szeretem, de főleg csirkére használtam De most az újkrumolira is kipróbálom,nagyon guszta!:-))

szepyke írta...

Én is szeretem!:)Imádom, hogy alig kell utána mosogatni!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...