2011. december 28., szerda

ÁFONYÁS, PISZTÁCIÁS FEHÉR CSOKOLÁDÉ SZELET


Az egyik ajándék a sok közül, azaz ezt is kapták a fontosak karácsonyra. Eredeti recept és ötlet Latsiánál ITT. 

Áfonyás, pisztáciás fehér csokoládé szelet 

Hozzávalók
  • 30 dkg fehér csokoládé 
  • 5 dkg vaj
  • 20 dkg aszalt áfonya
  • 10 dkg hámozott pisztácia
  • 2 dkg kókuszreszelék
A pisztáciát száraz serpenyőben pár perc alatt átpirítottam, majd hagytam kihűlni. Konyharuhára öntöttem és a konyharuhával átdörzsöltem, így lejöttek a felesleges héjak róla. Olyan szűrőbe tettem, aminek a lyukain a héjak kipotyogtak, így csak a tiszta pisztácia maradt.

A csokoládét összetördeltem, hozzáadtam a vajat és gőz felett folyamatos kevergetés mellett megolvasztottam. Belekevertem az áfonyát és a pisztáciát, megszórtam a kókusszal. Jól elkevertem, majd sütőpapírra borítottam és kör alakúra formáztam.
Kis időre magára hagytam, majd amikor teljesen kihűlt, cikkekre vágtam. 

Celofánba csomagolva, vagy csinos dobozba téve tökéletes gasztroajándék.
Elkészítéséhez CSAK! jó minőségű fehér csokoládét használjunk, mert a silányabb minőségű csokoládé nem olvad, hanem csomósodik, "túrósodik".




4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Légy szíves áruld el, hogy te milyen márkájú fehér csokiból csináltad! A Milka elég jó hozzá?
Bocs, még egy kérdés: hol veszel Budapesten normális áron - nem sózott - pisztáciát?
Jó pihengetést az ünnepek után/között! Derekad jól van? :-)

szepyke írta...

NZS, a lényeg, hogy ne fehér színű legyen a fehér csoki, hanem sárga... a fehér az a gáz... ezt ha minden igaz vagy a Lidl, vagy a Spar saját márkájú cuccával csináltam. Nem ezek a toppok, de ez van... Eredetileg nem ebből készült volna, csak az a topp cucc, amit Londonból kaptam és egy tömbben volt, az elfogyott máshoz.. Ha jól emlékszem, például a Cora saját márkás fehér csokoládéja túrósodik... de erre most nem vennék mérget, hogy valóban az volt e a gáz.
Pisztácia: sehol nincs jó árban. A Nagyvásárcsarnokban lehet venni, de horror.. viszont ebben nincs sok...
A sózottat is lehet sótlanítani, le kell forrázni vízzel, de ezt még nem próbáltam, és tartok tőle, hogy attól megpuhul...
Derekam??? Köszönöm kérdésed, máár néha nem is veszem észre, hogy fáj... haha... Reggel, felkeléskor már veszem is be a fájdalomcsillapítót, különben nem tudnék járni se... de már javul egyébként. És neked is jó pihenést!:)

Névtelen írta...

Köszönöm! Ki fogom próbálni a csokit, de lehet, hogy a pisztácia kimarad belőle. Teszek bele mogyorót az áfonya mellé...
A derékfájás ismerős nekem is... Idén olyan aprósütiket sütöttem (7 félét), amit ülve lehet formázni. Amit szaggatni kellett, azt intézte a kicsi fiam. :-)
Ja és bejglitortát csináltam még... :-)

szepyke írta...

Szerintem mogyoróval is finom lesz, csak pirítsd meg előtte egy kicsit a mogyorót!:)

Én meg mákos guba tortát csináltam...:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...