2011. december 30., péntek

Mákos guba de lux... - azaz mákos guba luxus kivitelben...


Kinek ajánlom? Aki nem a sima, "mezei" mákos gubát szeretné tálalni, hanem valami extrábbat...
Egyáltalán nem nehezebb, hiszen annyi történt csak vele, hogy egy nagyjából két-három személynek elégséges mákos guba adagot vajjal kikent jénaiba öntöttem, belekevertem kb. 2-3 dkg reszelt marcipánt (fehéret). Felvertem 1 tojásfehérjét 5 dkg vaníliás barna cukorral, hozzáöntöttem 1/2 dl mandulalikőrt, majd, hogy nehogy kevés legyen a vaníliából, a gubát is meglocsoltam két evőkanál vaníliakivonattal... , rárétegeztem a habot, majd 180 fokos sütőben addig sütöttem, míg a hab ilyen aranybarna  nem lett

Ez természetesen sütő függő is... villanysütőben lehet kisebb hőfokon, tovább sütni, hogy a hab ne barnuljon meg ennyire. 

Forrón és hidegen is tálalható, Extra cukorfüggők, a tányérra szedve még megszórhatják porcukorral is... :)

Biztos szebb, ha hófehér a hab a tetején, de én az én Karancsommal nem szórakozom már ilyesmivel... megsült? Meg. Nem lett fehér a hab? Nem, nem lett. Érdekel valakit? Engem biztos nem...:))

Megint alkoholos... tényleg, mintha komoly alkesz lennék... :)))




A nagymamám csinált nagyon régen olyan sült habot, amiben bazi sok alkohol volt... arra hajaz kicsit a guba tetején a hab... alkoholos, édes... forrón az igazi...:)


7 megjegyzés:

Hajnal írta...

Nagyon guszta :)
Előre is Nagyon Boldog Új Évet kívánok neked :)

Anna Molino írta...

Auguri , Buon Anno Nuovo !!

Petra írta...

Nagyon jól hangzik. Boldog Új Évet Kívánok!

Garffyka írta...

Ejha, ez aztán tényleg de lux és nagyon finomnak hangzik!

BUÉK :)

Chef Viki írta...

Valami egészen hasonlót készítettem 24-én ebédre, és azon is megbarnult a hab :-) Kit érdekel? :-)) Jól megettük!

Boldog új évet Szepy!

Renata Kalman írta...

Szepyke!
Boldog új évet kívánok, sok sikert!
Köszönöm mindenki nevében a sok munkát, amivel az egész Kifőztük-öt működteted:)

szepyke írta...

Hajnal, köszönöm!:)

Anna, Buon Anno Nuovo! :)

Petra, neked is békességben, boldogságban, sikerekben gazdag boldog új évet!:)

Garffyka, köszönöm!

Chef Viki, hát, ez az... ha jól tudom, neked is hasonló sütőd van...:))))

Renáta, én köszönöm!:)

Mindenkinek békességben, boldogságban, sikerekben gazdag boldog új évet kívánok!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...