2011. január 17., hétfő

SAVANYÚ KÁPOSZTÁVAL TÖLTÖTT KARAJ


Ezt az ételt teljes egészében én találtam ki. Először a "mi van a hűtőben" miatt készült, majd annyira ízlett, hogy a fontos visszatapsolta. Karácsonyra és szilveszterre is... Ezt nevezik zajos sikernek. 
Elkészítése nagyon egyszerű, kb. 5. perc munka van vele, utána már csak magára hagyva sül a sütőben.

A húshoz (csontos karaj) járó csontból hozom majd a napokban az Orjalevest is, ami szerintem az egyik legfinomabb húslevesünk. 

Ez a recept a Kifőztük 2011/1-es számában jelent meg. Az újságban rengeteg fotó van még az előkészítésről is, tessék menni megnézni, átlapozni az újságot, mert érdemes.

Ezt az ételt meg tessék elkészíteni, mert büszkén vállalom, hogy az elkészülte óta már sokan megsütötték (a szomszédom, a kolleganőim és majd még mutatja, hogy ki...) és mindenkinek nagyon bejött.
Ami fontos, hogy bőrös karajt vásároljunk, mert abból lesz az igazi...:)

Savanyú káposztával töltött karaj

Hozzávalók 4-6 személyre
  • 1 kg bőrös karaj
  •  2-3 sárgarépa
  • 2-3 paszternák
  • 2-3 cékla
  • 2-3 kisebb burgonya
  • 50 dkg savanyú káposzta
  • 10-15 dkg húsos szalonna (bacon)



A húst a hentessel felszúratjuk. Olyan nagyságú lyukat vágassunk a húsra, amibe bőségesen és kényelmesen bele tudjuk tölteni majd a tölteléket. A bőrös részt éles késsel, vagy tapétavágóval bekockázzuk. Óvatosan, hogy a bőr ne szakadjon le a húsról, de minél mélyebben, hogy a zsír majd kisüljön. A húst megmossuk és a húsos részeket besózzuk. Ha lehet, akkor sütés előtt egy-két nappal készítsük elő a húst, hogy a só jól átpuhítsa. A sütésig tároljuk hűtőben.

A szalonnát centis darabokra vágjuk. Lehetőség szerint abban a sütőedényben, amiben majd a húst sütjük, megpirítjuk, majd rádobjuk a savanyú káposztát.
Pár perc alatt átpároljuk. A zöldségeket meghámozzuk, majd nagyjából egyforma darabokra aprítjuk és a sütőtálba tesszük. A húsba vágott lyukba töltjük a szalonnás savanyú káposztát, majd a húst a bőrös felével felfelé a zöldségekre tesszük. Ha marad a káposztából, azt tegyük a zöldségekre.
2-4 dl vizet töltünk rá, majd középmeleg (180 fokos) sütőben, lefedés nélkül, 1,5-2 óra alatt pirosra sütjük. A sütési idő alatt egyszer-kétszer locsoljuk meg a zöldségeket a keletkezett szafttal.

Ha elkészült a hús, a vele sült zöldségekkel tálaljuk. Nagyon jól illik hozzá a krumplipüré is. A zöldségeket saját ízlésünknek megfelelően is összeállíthatjuk. Nem kell sózni, nem kell borsozni, a savanyú káposzta és a szalonna meglepően finommá teszi, a zöldségekkel együtt sülve omlós, mégis ropogós sültet kapunk.




10 megjegyzés:

Bianka írta...

Hű mesésen néz ki
Imádom a savanyúkáposztás husikat

Gesztenye receptjei írta...

Szepyke!
Minden jöhet, amiben savanyú káposzta van:-))
Ilyen finomakat nézegetni kora reggel nem egészséges, de nagyon finom:-)))

Nelli írta...

Szepyke!Az én fontosomnak is tetszett amikor megmutattam neki.Hamarosan elkészítésre kerül nálunk!:-)Köszönöm szépen.

szepyke írta...

Bianka, és ez valami isteni lett!:)

Gesztenye, én is így vagyok vele...:)))))

Nelli, a legjobb döntést hozta!:)

Dió Bisztró írta...

Ez egy olyan bika jegyűeknek való kaja(remélem érted a célzást:DD)az anyag benne van! Érzem az illatát!!

Ceffa írta...

Hú Szepyke!!!
Ez nagyon betalált...
Imádom:)
Már vásárolom is a hozzávalókat.
Köszönöm neked!

Dia írta...

Eszméletlen guszta!!!

duende írta...

Jó az új dizájn! :)

Köszi hogy eszembe juttattad! Évekkel ezelőtt többször is készült, még anno a tv-s főzöcske műsoromban is. És isteni, de azóta nem is csináltam. Bár az én receptem kicsit más. Nagyon köszönöm, újra előveszem a menübe! :)

szepyke írta...

Dió Bisztró, éééééértem!:)))

Ceffa, majd mesélj, hogy hogy ízlett!:)

Dia, és milyen iszonyatosan finom!! A rengeteg édes zöldségtől eszméletlen finom lett!

Duende, na, már azt hittem, hogy feltaláltam azt a bizonyos viaszt...:)) főzöcske műsor? Mesélj!:)

duende írta...

Ááá, én is úgy találtam valahol anno a receptet. Talán a Planétásban.
És csak itt nálunk a városi tévén ment, jó egy évig, havonta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...