2011. január 9., vasárnap

Zsuzsi szelet - torta formájában


Ez a torta a Zsuzsi szelet ünnepi formában.

Az eredeti recept egycsipetnél található ITT. Illetve, nála is van tortába gondolt változata, ITT.

Annyi történt vele, hogy a tésztát kilenc részre osztottam és ugyanakkora kerek lapot nyújtottam mindegyikből, majd megsütöttem őket. Miután kihűltek, rétegezve megkentem a krémmel, de minden réteget először meglocsoltam egy kis tejbe kevert rummal, így előbb puhult a tésztája. Ennek köszönhetően egy nagyon puha, krémes tortát kaptam, ami majdnem olyan volt, mintha egy nagy massza lenne, annyira felpuhult a tészta és annyira eggyé vált a krémmel.

Mindenkinek ajánlom, hogy ezt a süteményt torta formájában is elkészítse, mert nagyon ünnepi formát lehet neki adni, nagyon jól, könnyen dekorálható. Az, hogy kilenc lapot sütöttem, lehet, hogy macerásnak látszik, de egy-egy lapot kb. 6-7 percig kell sütni, egy tepsiben, akár három is elfér egymás mellett, aki rendelkezik légkeveréses villanysütővel, annak pláne gyerekjáték, hiszen egyszerre is kisütheti a lapokat. Fontos, hogy a tésztát hagyjuk kicsit hűlni, mielőtt dolgozunk vele, különben törik.

Mint írtam, puha, krémes tortát kaptam... 

Legnagyobb igyekezetem ellenére sem látszik annyira a torta dekorálásán az a valami, amiről majd még mesélek, de most is megcsillantom... ez a valami az ehető csillámpor, amit Erinaceától a Praliné paradicsom blog írójától kaptam ajándékba...  Nagyon köszönöm!:)


A krém szinte összeolvadt a piskótával.


Nah, talán itt látni, hogy csillog a csillámpor a tetején... ehhez a csillámporhoz remekül passzolt a dr Oetker arany-fehér színű szórócukra.




7 megjegyzés:

Bianka írta...

Nagyon finom, remek kis torta lett és külsőleg is tetszik

Praliné Zsuzsi írta...

Nagyon szívesen :)
Tényleg igazi, csillogó karácsonyi díszbe öltözött így a torta, gyönyörű lett! És látszik, hogy milyen jó krémes!

családi tűzhely írta...

Már az első fotó is tetszett, de a szeletes képtől konkrétan beindult a nyálelválasztásom:)

Mary írta...

Nagyon gusztusos ! Szép egészben és felvágva szeletben is! :)

trinity írta...

Ez irtó finom lehet!! Látszik, hogy szétolvad a szájban...jajj, de megkívántam:D
A csillogás is ott van, látom!
Off:Írtam mailben egy lopós oldalt, de lehet, csak nekem új...

Szemi írta...

Nagyon finom lehet, elindult a nyálelválasztásom rendesen!

szepyke írta...

Bianka, köszönöm!:)

Erinacea, igen és nagyon köszönöm!:))

Családi tüzhely, :))) valóban jó kép lett, de ez a recept miatt van!:)

Maryenne, köszönöm!:)

Trinity, most válaszoltam...:))

Szemirámisz, és ha látnád élőben...:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...