2011. január 25., kedd

Tökös-mákos muffin - ünneplőben


A sütőtök új szerelem. Levesnek, pürének, most muffinként, és még nincs vége, azaz amíg lesz a zöldségesnél, addig biztos készül még belőle egy-két dolog. Jaj, a sima, sütőben sült változatot majdnem elfelejtettem...

Tehát, sütőtök. Most nagyobb adag muffin készült belőle, mert ajándékba szántam.

Hogy ne legyen "unalmas", hogy legyen benne egy kis csavar, a tésztát megkínáltam egy kis mákkal, illetve, mivel dupla adagot sütöttem, a felét mákkal, a felét dióval. 

Tehát, ezt az adagot vegyük kétszer, majd felezzük el, és a felébe mehet a mák, a másik felébe a dió. Ha kisült, magában is nagyon finom, de felöltöztethetjük teljesen egyszerű tejszínhabbal és kis szórócukorral.

Tökös-mákos muffin
Tökös-diós muffin

Hozzávalók
  • 25 dkg sütőtök (megsütve, pürésítve)
  • 1 tojás
  • 1,5 dl tejszín
  • 6 dkg olvasztott vaj
  • 20 dkg finomliszt
  • 15 dkg porcukor
  • 1/2 teáskanál sütőpor
  • 1/2 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 evőkanál őrölt fahéj
  • 1 teáskanál őrölt gyömbér
  • 1 csipet szerecsendió
  • 2 evőkanál mák, vagy 5 dkg darált dió (esetleg kókuszreszelék!)
A hozzávalókat ebben a sorrendben összekeverjük. Ha géppel csináljuk, ebben a sorrendben adagoljuk a gépbe. 

Muffin formába kanalazzuk, és 180 fokos sütőben, nagyjából 20 perc alatt megsütjük. (Tűpróba!)



Ha nem sütjük túl, gyönyörű színe lesz. Nagyon finom, sokáig friss, így valóban el lehet vele kápráztatni az egybegyűlteket.


Akinek van egy ügyes fényképezőgépe, természetesen sokkal jobb képeket csinálhat róla, mint én telefonnal... 
Titok, és csak nagyon halkan árulom el, hogy kinyírtam a fényképezőgépem... Kb. három hónapja eltörtem rajta azt az izét, ami az elemeket tartja, így nem lehet használni. Kaptam kölcsön egy másikat, de azzal meg nem tudok fényképezni... béna vagyok, ez van. Maradnak a telefonos képek. Bocsi.

9 megjegyzés:

Nelli írta...

Finom ízek, a Karácsonyt juttatja eszembe.:-)

szepyke írta...

Igen, tényleg egy kicsit karácsonyos!:))

Gál Edith írta...

Nagyon finom lehet... :)

Szemi írta...

Aztaaa, nagyon guszta! :))

Bianka írta...

Annyira hangulatosak, finom

GasztroRéka írta...

Nagyon szép és elegáns, behabzsolnék egy-két darabot!:)

szepyke írta...

Nagyon kedvesek vagytok, köszönöm!
Az életben sokkal szebb, mert gyönyörű narancssárga színe van. A mák ropog benne, a dió meg nagyon passzol hozzá.

Próbáljátok ki, érdemes!:)

Karulino írta...

A mákot darálva vagy natúr kell beletenni? Nagyon jól hangzik! Ha megkapom a választ, el is készítem.

szepyke írta...

Karulino, egyben az igazi... én úgy szeretem, de ha darálva teszed bele, azzal sem rontod el!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...