2011. január 26., szerda

Porszívós tapasztalatok mindenki örömére...

Hogy bár, hiper-szuper, mégis több bosszúságot okoz, mintha egy szénkefés ezer éves vacakkal takarítanék...

Ennél a bejegyzésnél egy páran megírták, hogy melyik típust kerüljük messzire... Úgy döntöttem, hogy nyitok egy bejegyzést, ahova kommentben bárki megírhatná, hogy melyiket nem ajánlja, de ha van olyan, aki valamelyikkel viszont nagyon elégedett, azt is tessék megírni.

Minden vélemény segít abban, hogy ne dobjunk ki ezreket, hogy aztán a saját kárunkon tanuljunk...

A mostani porszívók már olyan profik, hogy némelyiket csak be kell kapcsolni, szépen körbejárja a lakást és kiporszívóz, míg mi otthon sem vagyunk... Hogy ez jó e, azt mindenki döntse el maga.

Én nagy "porszívós" vagyok... az elmúlt kb. 25 év alatt rengeteg tapasztalatot szereztem ezen a téren. Amíg kutyám volt, naponta porszívóztam, így biztosan állíthatom, hogy aki nálam többet porszívózott már életében, az elmebeteg, velem együtt... , de egy ónémetjuhásszal élni sok-sok szőrt és rengeteg homokot, sarat jelent... akinek van kutyája és lakásban tartja, az tudja ezt...


Mit várok én egy porszívótól:
  • minél nagyobb szívóerőt, de ezt ne egy traktor hangjával alátámasztva adja...
  • ne szoruljon rá a fej a csőre, azaz le lehessen venni a fejet, ha direktben csak a cső végével akarok porszívózni, mondjuk pókhálót, vagy ha be kell férnie a kanapé alá, akkor ne a kanapét kelljen megemelnem, mert a bazi nagy fej nem fér be, de le sem tudom szedni a csőről, mert valahogy "rágyógyult" és nem mozdul.. (nálunk ilyenkor az ember szedi le egy csavarhúzóval, amivel aláfeszít... nem hinném, hogy ez normális.. de máshogy nem jön le!)
  • csévélje fel a zsinórját, ne kelljen kézzel "adagolni", és időnként megállni, kiegyenesíteni a zsinórt...
  • a porzsákja ne porzsák legyen, hanem valami, amit csak le/ki kell venni, kiönteni, időnként kimosni
  • a szűrői ne duguljanak el egy hajszáltól, vagy egy hét normál használat után...
  • ne legyen akkora mint egy kisebb erőmű, mert el kell férnie a szekrényben, az ágy alatt, vagy olyan helyen, ahol nincs elől... (nekem volt olyan, ami nem fért be a szekrénybe..., jah, már kidobtam, mert ettől még szintén kukába való volt... nagy kukába természetesen...)
  • ne legyen egy vagyon, max. 25-30.000 Ft-ot vagyok hajlandó kifizetni egy porszívóért és már ez is sok... igen, megkönnyíti a dolgomat, de ezek az új hiper-szuper csodák normál használat mellett is kimúlnak 3-5 év alatt..., míg, a régi szénkefés porszívók elpusztíthatatlanok...
  • teljesen mindegy, hogy hol lehet be- vagy kikapcsolni.. a lényeg, hogy ez egy szép nagy gombbal legyen megoldva, ne kelljen hozzá se felemelni a porszívót és ne kelljen hozzá lehajolni se... (öregszem, nah...)
Hirtelen ennyi. Mit írjak még hozzá, Ti mivel egészítenétek ki a felsorolást, hogy mit vártok egy porszívótól?

És akkor, hogy mivel voltam eddig elégedett, vagy elégedetlen?

Ami a mostani elődje volt, kb. 5-6 évig használtam. Eltört benne egy panel vagy mi, ezért csak úgy működik, hogy nyomni kell a hátulját, hogy az a panel összeérjen vagy mi... de ez meg kétemberes, és viszonylag ritkán porszívózunk ketten....  Soha a büdös életben nem jött le többet a feje a csőről... még a csavarhúzós feszegetéssel is alig... tehát, egyszer feltettem rá a fejet, utána csak ezzel tudtam használni... Van hozzá egy műanyag izé, amit rá kellene húzni a csőre, amitől nem tapadna rá a fej, de az meg annyira forog rajta, hogy nem lehet felemelni a földről, mert egyszerűen leesik róla a fej... szóval, nekem az sem jött be.
Nem lehet vele "közelről" porszívózni, mert a külső, csőre szerelt tartály miatt nem lehet mondjuk,  beporszívózni vele két könyv közé, ugyanis nehéz a cső, és szintén kétemberes feladat lesz a porszívózásból.... lehet, hogy ez így zavaros, de a lényeg, hogy nem lehet mondjuk "portörlésre" használni, pedig egy jó porszívóval azt is lehet... erre van mondjuk a kárpittisztító fej, amire harisnyát vagy zoknit húzva olyan remekül lehet port törölni, hogy ihaj... Nah, ezzel ezt nem lehet vagy csak nehézkesen...
Előnye: nagyon szépen porszívózott. A tartály kiürítésével újra hadrendbe lehetett állítani. Volt benne egy szűrő, amit cserélni kellett, de azt elég volt évente egyszer, és viszonylag egyszerűen beszerezhető volt... Ha nem tört volna el a panel benne, máig használnám, mert szerethető egy darab volt minden negatívumával együtt. Összességében ajánlom.
Ajánlom:  Samsung SC7060 


Amitől kiver a víz, vagy csak sokat vártam:

Először nagy volt a szerelem, mert úgy szív, hogy odatapad a padlóhoz, szőnyeghez... aztán amikor először eldugult és kezdett nem szívni jöttem rá, hogy van egy szűrője, ami viszonylag hamar eldugul...
Ezt a szűrőt ki lehet mosni, de szinte hetente mosni kell, ami azért vicces, mert ezek már azok a porszívók, amik naaaaagyon kényelmesen használhatóak, a porgyűjtő részt egy mozdulattal ki lehet szedni és kiönteni... jah, csak a szűrőt meg el kell mosni nagyjából két hetente... különben szinte egyáltalán nem szív... Ha a szűrő tiszta, remekül dolgozik, de ez a szűrő úgy megkeseríti az életem, hogy döbbenet... azért az milyen, hogy kiporszívózok, majd szétszedem, kiöblítem a szűrőt, amit hagyok teljesen kiszáradni (egy napot valahol száradással tölt...) közben a porszívó félig szétszedve... Ez ennyi pénzért vicc... 
A fejet ennél sem tudom leszedni a csőről... 
A zsinórt olyan szinten nem csévéli fel, hogy mostanában meg sem próbálom, inkább rácsavarom... (Ezelőtt 25 évvel a Csehszlovák ETA porszívónk úgy húzta be a zsinórt, hogy ha valami az útjába került, még azt is húzta magával, nem egyszer hatalmasakat csapva az ember lábára... mondom, kb. 25 éve a cseh ipar már tudta, hogy hogy kell behúzni egy zsinórt...) 
Be- és kikapcsolni a markolaton is lehet. Ez kényelmes, de eddig sem jelentett gondot, hogy lábbal kapcsolgassam a porszívóimat... 

Csak akkor ajánlom, ha valaki szereti hetente takarítani a szűrőt. Egyébként, jól szív, gyönyörű a színe, (fekete-arany) és valóban könnyen lehet a portartályt üríteni... ITT le is írják, hogy ez milyen könnyen megy, ami valóban így van... csak azt nem írták oda, hogy ellenben az ezen tartály alatt lévő szűrőt viszont ki kell mosni néha... ami már közel nem annyira pikk-pakk dolog, mint a tartályt kiüríteni... 

Ez a porszívó a Samsung SC4795



Ha megosztanád velem, velünk, hogy melyiket ajánlod, melyiket nem, írj egy kommentet erről!
Köszönöm


25 megjegyzés:

bévé írta...

Heti szűrő mosás nekem is a halálom. be kell szereznem egy pótszűrőt.

Jó hosszú legyen a teleszkópos csöve, a 173 centimmel mindig derékban félig meghajolva kell tologatnom. Legyen elég vezetéke, utálom, hogy konnektorról-konnektorra kell vándorolni a villásdugóval.

Legyen kapaszkodó a gyerekeknek, mert az enyémek mindig ráülnek, ha porszívózom. :))))))

Ha netán tervezel a vasalóról is írni, oda is lenne majd egy-két szavam. :) Meg a főzőlaphoz, a kézi mixerhez, a botmixerhez, az elektromos fogkeféhez, meg a......

Csongi írta...

Szia! Nekem egy 12 éves Nile porszívóm van, imádom. Hosszú a csöve, nem kell hajolnom. A lényeg, nagyon jól szív és tisztán tudom vele tartani a lakást.

cerise írta...

Szia!

Mi porszívós sztorink:

Novemberben elromlott a régi porszívónk (nem szív, hörög, leesik a feje, kikapcsol stb.),de bíztunk benne, h. megjavítható, ezért vettünk az átmeneti időre egy kis Oriont. Azt hiszem, 1400W-os, de egy nagy nulla. Előnye, h. nem porzsákos, viszont nem szív és rövid a cső is. Olyan indulatokat hozott ki belőlem, amit csak az utána következő tudott fokozni.
Mivel régi porszívóról végleg lemondtunk, karácsony előtt vettünk még egy porszívót: Zelmer (lengyel), 1800W-os, porzsák nélküli, kb. 21 ezer Ft volt. Emellett nem volt csak Elektrolux, úgyhogy inkább ezt vittük haza. Nagyon praktikus a fogantyúja, csévél normálisan, elég hosszú a cső, DE! 10 perc!!!! után ürítenem kellett a tartályt. Van benne egy plusz szűrő, ami állandóan telerakodik, és így a munka kb. 4 felvonásos. Ok, nagy a ház, de akkor is! Nálunk nincs állat a házban, csak 2 szőnyeg, a többi kő/laminált lap. Most ott tartunk, hogy gyűjtünk egy takarítógépre...
Ps.: Tavaly sikerült ajándékba vennünk egy tartályos ETA-t (kb 18 Ezer HUF), és azt szereti a tulajdonosa.

szepyke írta...

Kezdem azt gondolni, hogy vissza kellene térni a szénkefés porszívókra... azok szívtak legalább...

Salsa, tudod, hogy mi a vicc, hogy ezt sehol nem írják le, hogy a flancos szűrő egy szem portól eldugul... A felsorolakról is írhatsz, éredekel:)

Csongi, akkor azon szerencsések közé tartozol, akik megtalálták a tutit és még hosszú ideig meg is tudják tartani...:)

Cerise, az a baj, hogy én az előző megvásárlása előtt kb. két hónapos felderítésen voltam.. mégis voltak hibái. Az akkor egy kimondottan drága porszívó volt. Ez a mostani is annak számított, és egy kalap xar, már bocsánat. Azért, az vicc, hogy, bár nálam sincs homokozó a lakásban, és egy darab szőnyeg van, máshol parketta meg kő, amit hét közben felsöprök... mégis egy-két hét alatt eldugul... szerintem direkt csinálja, komolyan...

Unknown írta...

Szia!Én is a porszívófüggők táborába tartozom és én is sokat vacakoltam semmirevaló gépekkel.Na,de egy éve kaptam egy igazán kiváló darabot,azt hiszem minden kritériumodnak megfelelne.Ezerrel szippantja be a koszt és a zsinórját is,nem hangos,könnyedén cserélhetők a fejek és épp oly könnyen lehet a csövet is hosszabbítani,mindenféle zsákok és filterek egyszerűen cserélhetők és ami a legjobb,hogy a csövek kezem felőli végén van távirányító,hajolgatni aztán nem kell sokat.Igaz baromi drága,de a Miele 20 évre csinálja a cuccait és úgy tudom ez így is van.Ez egy Miele S5 Premio Plus típusú gép.Ha nyerek a lottón,ígérem veszek egyet neked.Hű olvasód,Edina.

Lilla írta...

nálunk az ember porszívóz, nekem nem igazán van tapasztalatom :-) (sok férfi utálja a porszívó hangját, de kevésbé idegesíti ha ő tolja)
és mivel geek a drága akar egy automatát, egy irobot-ot. ami persze ámerikában sokkal olcsóbb mint nálunk...
én semmi rossznak nem vagyok az elrontója de ha rajtam múlik csak akkor veszünk újat ha a mostani bedöglött.
mi heti 1x porszívózunk, nyáron 2x mert az egész napos szellőztetéstől nagyobb a por, de az a véleményem, hogy ha nulla munkával kicsit nyomibban porszívóz a robot, akkor is megéri nekem, mert max a heti 1 helyett 2x küldöm végig.
az a baj csak vele, hogy a fotel és a kanapé porszívózását nem lehet vele megúszni, mi pedig azt is megcsináljuk hetente az allergiák miatt.

Ági írta...

Szia!
Nekem miele tango plus porszívóm van évek óta. Nagyon jó. Egyetlen hibája, hogy rövid a zsinórja- nekem- 9 méteres csak.
http://miele.hu/hu/porszivok/termek/805
Ági

timus írta...

Philips FC9064

Mikor vettük, nem hittem el, hogy ennyit kell adni egy porszívóért (30 körül volt, az nekem akkor túlzásnak tűnt) de az élet igazolta a páromat.
Ez nem szorul, minden alkatrészen van egy kis fémgomb, amit be kell nyomni, és akkor könnyű lehúzni, egyébként meg nem tud szétesni. Állítható a csőhossz, és külön édi, bár teljesen haszontalan, hogy van rászerelve vmi illatkristály, ami (megint csak állítható erősségben) párologtat, miközben porszívózol... De nem ezek miatt vettük, hanem mert ez erős. 2000 W teljesítmény, és itt írnék valamit ami szerintem fontos: aki porszívót vesz, nézze meg a szívóerőt is (a gyengébb modelleken nem mindig tüntetik fel, a mienké 450 W, ez már hasít-kategória). Hiába a jó teljesítmény, ha ebből a szívóerő 200 W alatt van, akkor kb. semmit nem ér.
Az egyetlen hibája, hogy a textil porzsákja amikor még csak félig volt, már tömítette. Ezt úgy kell elképzelni, hogy ha csak egy pillanatra is rászívta magát valamire, pl. kárpitra vagy szőnyegre és erős vákuum lett, akkor máris gurgulázni kezdett, és a telítettségjelzője felugrott maximumra. De ez a probléma is megszűnt, amióta papírporzsákot használunk.

http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/cpindex.pl?slg=hu&scy=hu&ctn=FC9064/02

Én ezt ajánlom. most lesz három éves, de még baja nem volt, pedig heti kétszer, és hosszú szőrű kutyával lakunk.

timus írta...

Ó, látom már más is ajánlotta a Jewelt az előző posztodban :D Szóval akkor nem vagyok egyedül.

Babett írta...

Nekünk egy Miele S 5211 típusú porszívónk van, nagyon szeretem. Halk, jó plussz fejek vannak, jól feltekercseli a drótot, jól szív. A Miele tényleg nem a 25ezres kategória, de ha azt nézed, hogy hány évente veszel 25ezerért újat, akkor lehet, hogy megéri. Rengeteg porszívónk volt, Samsung, Siemens, ETA stb, de a 10 személyes háztartásunkkal járó megterhelést egyik sem bírta. A Miele nagyon jól szuperál, de azért hallottam olyanról, hogy a Miele is bedobta a kulcsot. A mienk több éve megy minden probléma nélkül.

Edit írta...

óóóóóóóóóóó, ha nékem sok pénzem lenne.... csak is Lux porszívót vennék.

Lilla írta...

nekünk lux van (kaptuk) de azzal is ugyanolyan utálatos munka a porszívózás, mint előtte volt. én biztos hogy nem vennék százezrekért porszívót amit nekem kell lökdösni akkor inkább 140ért a robot. nem lesz tőle 20x akkora fun a porszívózás mint a 20 ezressel, pedig az ára szerintem 20xos

Babett írta...

Lux porszívót soha nem vennék. Egyszer egy hétig azzal kellett porszívóznom, inkább söpörtem. Azon kívül gyerek orrát nem lehet kiszívni vele, mert ha ellenállást érez, akkor rögtön leszed a szívóerőből, márpedig egy taknyos gyerek az bizony ellenállás a javából...:)

anake írta...

Szia
nekem idén tölti a porszívóm a 6évet,
előre rettegek hogy mi lesz ha... de le is kopogom

Samsung SC7830 az élőszűrőjét szoktam takarítás után kiüríteni, és a hajamat leszedni a szűrőről, a belső tartály szűrőjét általában havonta kiporolom , le kefélem, kimosni évente csak 2x szoktam,
ami baja van az az hogy a csöve már magától össze csúszik ismétlem nyáron tölti a 6dikévét
viszont Mo.n már nem forgalmazzák

anake írta...

Jut is még eszembe a régi porszívód elő szűrőjét ha megvan még, nem lehet a mostanira felrakni?

szepyke írta...

Edina, nagyon kedves vagy köszönöm, mostantól drukkolok a lottód miatt!:) Ezek szerint, nemcsak én szórakozom az ilyen gépekkel, hátha végre megtalálom az igazit..:) A tiédhez sok-sok kellemes takarítást kívánok!:))) És üdv a porszívófüggők táborában!:)))

Lilla, igen, ez a gép ezért nem jó, illetve, szerintem sok helyen el-, felakad, nem? Jah, és a por az valami olyan, ami a teljesen leszigetelt ablakon is úgy jön be, mintha tárva, nyitva lenne minden...:(((

Ágnes, gratulálok hozzá! Jó neked, hogy megtaláltad az igazit! Jesszusom, de utáltam én is, amikor egyik konnektorról a másikig tudtam csak használni a porszívót... ez is milyen bosszantó...:(

Timus, én általában átgondoltan veszek mindent, és ha kiadok ennyi pénzt, szeretem, ha van értelme... Akkor ennél a Philipsnél nektek volt. Ez jó hír!:)

Babett, a Miele-t sokan dicsértétek már! A legtöbb gépnek két év garanciája van, közben azért sok minden kiderül, bár, a legtöbb dolog nem orvosolható, mert konstrukciós hibák viszik az embert az őrületbe..:)))

Edit, melyik a Lux?

Babett, és az orr után lévő gyerek is az ezek szerint egy porszívónak...:)))

Anake, mi az az élőszűrő, vagy előszűrő?
Az én két gépemnek szerintem nem egyforma a szűrője, az egyikben egy lamellás papír izé van, a másikban szivacsos, alatta meg valami apró lyukacsos izé...formailag sem hasonlítanak, de azért megnézem! Köszönöm!

Köszönöm, hogy megírtátok, hogy kinek, melyik porszívó jött be.. Úgy látszik a Miele gépek vezetnek...:) Köszönöm!

Anake,

Lilla írta...

az ötödik generációs (aktuális) irobotok állítólag nagyon jók, ha feltekeredik a függönyrojtra, letekeri magát. van róla csomó-használom-és-tök-jó cikk. de én sem próbáltam még sajnos. de ami késik nem múlik :-) nálunk még küszöb sincs csak burkolatváltó profil és szőnyeg is csak 1 :-)

szepyke írta...

Lilla... ezt de megnézném... előttem van, ahogy feltekeredik a függönyre, mondjuk, fel a plafonig, majd, mint a tornászok, kipörög és leérkezve megy tovább porszívózni..:))))

L.Krisztina írta...

Az irobotokkal csak az a baj ha a fotel, kanapé alacsonyabb a robotnál akkor ott biza nem lesz kiporszívózva. Nem lehet vele bútort,lépcsőt, porszívózni. Szerintem ez csak azoknak jó ahol van még egy porszívó, nincs szintkülönbség , magasan vannak a fotelek, és nagy üres területek vannak . Tapasztalatból beszélek volt nálam 1 hónapig kipróbálásra soha nem vennék nem éri meg az árat.Jól hangzik hogy egyedül porszívózik csak sajnos ez így nem teljesen igaz.
Én maradok a jó bevált Jewelnél szeretem , nem cserélném el erre a robotra az biztos.

L.Krisztina írta...

Lemaradt a Lux :) !!
na ez az a porszívó amit akkor tudsz megismerni, ha van olyan "barátod" rokonod aki kiszeretne veled kiszúrni és megadja nevedet elérhetőségedet valamelyik képviselőjének aki felkeres , de az a jó hogy megtudod ki az aki kiszúrt veled :) mert ráhivatkozva mondja , mondja , mondja a mondókáját, majd amikor már szétesik a fejed , és beadod a derekad , megjelenik nálad , és 1 órán keresztül próbál meggyőzni hogy vedd meg ezt a porszívót hát már nem emlékszem pontosan mennyibe került , de 6 számjegyű volt amitől én akkor dobtam egy hátast.

Trichterwinde írta...

Hehe barátnőméknél a luxos nő 1 m2en tartott bamutatót, ahol tényleg kicsit más lett a színe a fugának. örültek nagyon neki, a nappali közepén..............

Na szóval halálom hogy hangos. aztán az hogy a fogantyúnál a cső szétcsúszik. becsapódik a földbe... persze szintén, ha megtelik a szűrő, éspedig gyorsan, akkor üríteni kell, gyakran. sz.r a kereke, rövid a zsinórja.........
2 hónapos Thomas Twisterről beszélek. Ne vegyetek ilyat. Vagy aki akar nekem van eladó!!!! :)

Edit írta...

Szia Szepyke! Az utánam lévők már elmondták a véleményüket. :-) Tényleg baromi drága, de...
Anyukám 15 éve használja, nagyon meg van vele elégedve.(sztem, még ennyit biztosan kibír).Annak idején "olcsón" vette, "csak" 60000 Ft-ba került az alap gép. Engem a bemutató meggyőzött, szépen kiporszívózza a szőnyeget. A gyerek orrát biztos nem ezzel szívnám ki, mert hát.. porszívó. :-) Üzletben nem lehet venni, csak ügynökök útján. Ezen a címen többet olvashatsz erről. http://www.luxh.hu/ Ja! Nem árulok porszívót.

Névtelen írta...

Szia Szepyke!
Az interneten folytatott napokig tartó "tudományos kutatás" után tegnap vettem egy porszívót. Philipset. Sok hozzászólás és szakmai oldalakon olvasott értékelések alapján két típus jöhetett szóba: a Jewel, vagy a 8130-32-es. A Jewell hiánycikk ezen az elátkozott vidéken, és már miért is ne ezt akartam volna venni:)! Igy aztán a 8132-st vettem meg.
Amit kemény egy napos használat után közölhetek róla: Az ára elég barátságos - 23ezertől kapható; a MM-ben akciósan most 20ezer. 400Wattal szív, gyönyörűen elvégzi a dolgát (elvégre "új seprő...:). Négy fej van hozzá, jó hosszú a zsinórja. És nagyon csendes!!! A gyerekeim avatták föl, a fejem fölötti szobákat takarították vele, és én idelent a konyhában nem hallottam, hogy müxik a gép. Aztán magam is meggyőződtem a fiúk első tapasztalatairól, szóval: jó! Remélem, nem csalódunk benne, mint a két éve vásárolt LG-ben (tudod: nem S' aar...)! Ja! Porzsákos a szentem! Az előző két gépünk tartályos volt: először egy kis Daewoo-nk volt nagyon sokáig, mindannyiunk megelégedésére, gyönyörűen dolgozhattunk vele, de hát kiszolgálta az idejét, kb. 8-10évet. Aztán lett két éve az LG-Borzalom... Ezeket annak idején azért vettük, mert két fiunknak allergiás asztmája van, és ezekkel a masinákkal is próbáltuk a szálló por mennyiségét csökkenteni. A mostani kutakodásommal azt a megállapítást szűrtem le, hogy ha jobb teljesítményű porszívót akarok beszerezni, akkor a zsákosok közül kell választanom.
Hátígy lett nekem most Philips 8130-32-sem. Itt a vége, fuss el véle! Kösz a türelmedet:)!
Még mindig üdvözöl: Szűcsné Kata Békésről.

szepyke írta...

Katalin, használd egészséggel, tartósan, megbízhatóan!:)
Hátha tényleg megtaláltad az igazit!:)

Judit néni írta...

Most, 2015-ben kellene porszívót vásárolnom.
Melyik lenne az igazi?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...