2009. december 12., szombat

Mielőtt főzöl vele, meg kell mosni azt a nyavalyás húúúúúúst!!!!


Nézem a Tv Paprikát... Nézem Anna Olson műsorát és már megint kiveri a biztosítékot nálam valami... Hát, hiába, én már ilyen kekec, meg kényszeres, meg hülye, meg sorolhatnám, hogy mi vagyok...

A műsorról részletesebben ITT lehet olvasni. Ez az a nő, akinek a műsorától már sokszor felháborodtam, mert:

Egyszer elment vásárolni, beült a kocsiba, elment a piacra, vett egy valamit, majd másik x darabot megtaperolt. Valamire mondta, hogy majd azért visszajön később. Majd beült a kocsiba, hazament, főzött tovább... azt a valamit nem lehetett volna megvenni, hogy ne kelljen külön kocsikáznia miatta??? Igen, lehet, hogy rossz volt a fordítás.... de!

Ma csirkéből és disznóból főzött.

Elővett egy csomagot, ami halványlila papír volt. Kihajtogatta, majd a benne rejlő csirkehúsokat rögtön a pácba tette....

Ez jutott hírtelen eszembe erről:

Nyuszicsillag, nálatok nincs vezetékes víz, vagy miért nem mostad meg a húúúúúúst? Miééééééééééért???????

Nah, ment tovább a műsor. Most jött a disznóhús.

Megint csomag elővesz, kibont, majd már dolgozik is vele....

A jó Istenre kérem az ilyen műsorok készítőit, hogy ha már elkészítenek egy olyan műsort, amiben nyers hússal dolgoznak, legalább csináljanak úgy, mintha megmosnák, és próbálnának figyelni a higiéniára. Eldobom az agyamat, amikor ilyet látok. Azt már nem említem, hogy a nyers húsos kezével taperol össze mindent... Pffffffffff.

Kész vagyok. Ez a nő... És ez a példa, amit követni kell? Tényleg???

És most tényleg megint velem van a baj???

Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy mivel hőkezelve van, megdöglik minden rajta lévő cucc, mert ez így nem igaz!!! Köszönöm

41 megjegyzés:

klc írta...

A víz mióta fertőtlenít? :)A kenyeret is megmosod? Szerinted hányan fogdossák meg azt, mielőtt megvesszük?

Névtelen írta...

Nigella se szokta megmosni ott ez a trendi biztos. Én attol tudom elhányni magam mikora csirkét úgy sütik meg hogy kiának bekóle a tokok neg apincuri tollak és jóízűen megeszik.
Judit

Chef Viki írta...

Stahl meg nem mossa meg a tojást, sőt ahelyett, hogy egyesével ütné fel egy kis pitlibe, egyenesen nyomatja bele a keverőtálba.

Oké, műsor előtt biztos megmossák. De a látszat! S aki onnan tanulgatna sütni-főzni? Mit lát? Mosás nélkül, egyenesen a tálba a tojást. Tuti biztos, hogy az utolsó lesz a rossz itthon, mehet az egész a szemétbe.

egycsipet írta...

Meg bizony.
Olyan fúúúj, amikor itt-ott kilógnak, kiállnak, rátapadnak, meg nem is tudom még mit csinálnak rajta különböző dolgok.

Klc nem fertőtlenít, de a tojásról is lemosod a sz.rt, nem? Olyan kenyeret sem veszünk, amiből kilóg az egér farka, max. benne találkozunk vele. ;D

egycsipet írta...

Ööö, bocs: *madárkakit...

Ikkyu-san írta...

Én sem mosom meg a húst soha, csak ha véres, ugyanis a víz NEM FERTŐTLENÍT! Mondták az oviban, az iskolában, anyáink, nagyanyáink, hogy mossuk meg a gyümölcsöt stb. De, ha nem fertőtlenítős folyadékkal mosod meg, mitől lenne jobb? A kenyeret, zsömlét, kiflit sem mossuk meg, pedig ki tudja, hogy hányan taperolták össze. A tojásról meg csak annyit, hogy látványosan kihangsúlyozzák, mindig külön, egyenként törjük fel őket. Én 17 éve főzök napi rendszerességgel, de még csak 2X találkoztam záp tojással.

Wise Lady írta...

Én osztom Ikkyu-san véleményét. Csak a csirkehúst mosom meg, meg a halat és kizárólag a nyálka miatt. No és a füstölt (igazi, nem aroma) húst a hamu miatt. A főzés-sütés elpusztítja amit kell.
A tokok és tollak, szőrök eltávolítása alap.
A tojás megmosás árt, ha utána még tárolod tovább. Romlékony lesz tőle. A feltörési technikával érjük el, hogy ne érintkezzen a külső résszel.
Sosem szoktam külön tálba ütni egyenként, és csak pár alkalommal találkoztam romlott tojással.
Nem szabad mindig suvickolni és fertőtleníteni, mert nemhogy egészségesebbek leszünk, hanem egyenesen árt az immunrendszernek a túlzott higiénia.

Benenn írta...

Mi az, amit lemos a víz, de nem pusztítana el a sütés-főzés?

Névtelen írta...

Már egy ideje olvasgatom Szepyke blogját,és meg kell,hogy mondjam,nem mindig,mindenben értek vele egyet,de ebben igen!Én is úgy tanultam,hogy a húst igenis meg kell mosni,meg a gyümölcsöt,zöldséget is.A tojást is általában megmosom felhasználás előtt.
Az igaz,hogy van néhány dolog,amit még összefogdosnak,és mégsem mosunk meg(pl a kenyér),de legalább amit megtehetünk,azt tegyük meg!
A műsor védelmében,valószínűleg az idő hiánya miatt nem töltik a drága perceket ilyesmivel,de legalább szóban megemlíthetnék,azok kedvéért,akik onnan tanulnak főzni.
Üdv:Gabi

Poly írta...

Nálunk itthon állandó vita a hús mosása :) Én nem mosom, anyu igen. Csak a csirkét mosom, bár nem tudom hogy pont azt miért? Műanyag vágódeszkát használok és darabolás után azonnal fertőtlenítem (már szinte mániákusan) még mielőtt belekezdenék a tényleges főzésbe.

Poly írta...

Ja, a tojáshoz még annyit, hogy azt sem mosom :) Apu hozza vidékről és tökéletesen tiszta, viszont minden esetben külön-külön töröm fel, egyenként teszem az ételbe :)

Ikkyu-san írta...

Gabi: Hát ez az, mert úgy tanultuk!!! És anyukád tanulta az anyukájától, és ő az anyukájától stb. De megkérdezték egyszer is, hogy a víz fertőtlenít-e? Csak, mert szokás, és hogy a lelkiismeretünket megnyugtassuk. Ja, és hogy mások nehogy megszóljanak mnket!

Lilla írta...

arra hogy mi az amit lemos a víz de a főzés nem pusztít el: a homokot....
nem csak organikus szennyeződések vannak, hanem fizikaiak is.

Zsuzsa írta...

Én a húst általában le szoktam mosni, nem is a fertőtlenítés miatt, hanem ráragad a papírból egy darabka vagy ilyenek miatt.
A tojást sose mosom meg, én életemben még senkit se láttam,hogy megmosná a tojást használat előtt. Egy eset kivételével amikor látom rajta,h sz..os, akkor le szoktam azt törölni róla egy vizes törlőkendővel, mondjuk én házi tojást használok, saját tyúkok tojják, még sose volt baj velük.
A tejet is akkor szeretem a legjobban amikor frissen fejt habos, felfőzetlenül.

Wise Lady írta...

Lillának igaza van, a zöldséget, gyümölcsöt mosni kell. (én a málnát nem szoktam)

Ikkyu-san írta...

Persze a krumplit, répát stb. én is meg szoktam mosni, a homok/föld miatt. De itt a húsról volt szó. Az meg ritkán homokos. :)Ha volt már valaki eperszedésen, vagy bármilyen gyümölcsszedésen, biztos vagyok benne, hogy ott is evett belőle és nem mosta meg.

Limara írta...

Én bizony megmosom a húst is, tojást is. A húst nem azért, hogy fertőtlenítsem, de a hentesnél állt a pultban alatta véres lé, rátapadhat bármi. Nekem így jó érzés. A tojásról meg szennyeződés hullhat a tálba feltöréskor..

Vörösbor írta...

Milyen szép is volna, megmosnák a húst, a zöldséget, lemosnák a kakit a tojásról, azzal el is menne a műsoridő fele, a mosogatással, felmosással (mert az is kell, gyermekeinknek azt is illene tudni) a másik fele... a konyha ragyogna, mi meg néznénk, néznénk... később beindulnának a felmosócsatornák is.... .

Nem kekeckedni akarok, elmosolyodtam. (Mosom a húst.)

Bombadil Toma írta...

mint ahogy azt más sokan leírták, a mosástól semmivel sem lesz "tisztább" a nyers hús. sütés előtt nem kell lemosni, a magas sütési hőfok minden baktériumot elpusztít.
viszont minden alakalommal kezet kell mosni ha nyers húst fogsz meg, és ezt minden angol főzőműsorban többször is kiemelik, mert ebből kifolyólag a nyolcvanas években volt egy járvány angliában amiben több tucatnyian haltak meg.
a tojást meg csak akkor kell megmosni, ha szét akarod választani a fehérjét a sárgájától, a többi esetben nem szükséges ha jól töröd fel. persze nem árt, ha valakinek ez megnyugtatja a lelkét:) persze csak feltörés előtt, mert különben nem áll el.

Csenge írta...

Jujj, de én szereteeeem ezt az Anna Olsont, meg a sütireceptjeit! :-) Húst egyébként bevallom én sem szoktam megmosni, anyu is csak a véresebb példányokat... :-$

Névtelen írta...

Igaz hogy a víz nem fertőtlenít, de én nem tudnám úgy megenni ahogy a boltbol hazahozom. A bacik biztos nem döglenek meg a mosástól de amik feldolgozás közben rákerülne (csontszilánk, szörszál, stb.) én azt nem szivesen enném meg.
Judit

Névtelen írta...

És az valakinek feltűnt, hogy a hozzá nem értő fordítás miatt Ms. Olson állandóan 350-400 fokon süt??? A Fahrenheit-fokot nem konvertálják sosem Celsiusra... Próbáljon már meg valaki otthon a gázsütőben 400 fokot előállítani!

Ikkyu-san írta...

Judit: Mi sem esszük meg a csontszilánkot, és a szörszálakat! :) Ugyanis nincs benne! Feltéve, ha nem az udvaron, a földön darabolták, disznóvágás után. Én még bolti húsban ( karaj, comb, tarja stb. ) nem találtam szőrszálat. A húsoscsont/levescsont, farhát stb. persze más tészta.

á la carte kulinaria írta...

Én mindig megmosok mindent. ez van, így tartom jónak. Viszont tudom, hogy sokat nem segít, de azért mégis... hátha..

Névtelen írta...

Ikkyu-san
Nem tudom én találkoztm már szörrel a húson pedig boltban veszük mi is.
Judit

Ikkyu-san írta...

Akkor, lehet, hogy csak nekem volt szerencsém! :)

Névtelen írta...

Ikkyu-san:ha innen nézzük,persze,hogy nem kell minden húst megmosni.A darált húst pl én sem mosom meg:)Sem a szeleteltet.És abban is igazad van,hogy a többség úgy csinálja,ahogy tanulta az anyukájától,vagy mástól.De engem speciel megnyugtat az,hogy az első két lé,amiben mostam a húst,még véres-zavaros lötty,a harmadik pedig már tiszta vízszinű.Akkor valamit csak lemostam róla.
A tojás pedig mégiscsak a tyúk fenekéből jött ki,még ha nem is látszik rajta:)
Gabi

szepyke írta...

Huha, mennyit írtatok. Nem tudok további dolgokat mondani, mert mindent elmondtak már helyettem.
Hogy miért mosom meg a húst? Nem, nem azért mert azt gondolom, hogy a vízzel fertőtlenítem, hanem azért, mert olyan dolokat mosok le róla, amit nem akarok a tányéromban, vagy a mások tányérjában megtalálni. Elhangzott, hogy az első öblítésnél, még véres víz jön róla, a második, harmadik öblítésnél már tiszta. Nem, nem fertőlenítem, hanem lemosom róla a papírt, a vért, a hentes haját, a csontszilánkot, a többi oda nem illő dolgot. A kenyeret is összefogdossák, talán még többen is, mint a húst, de egy vágóhídon előfordulhat minden, amit nem akarok megenni, se hőkezelve, se hőkezelés nélkül. Nem a túlzott tisztaságról van szó, hanem arról, hogy a pultban a véres lében állva ami ráragad, az ráragad, de jöjjön le róla, mielőtt belefőzöm az ételbe. És azt gondolom, hogy egy ilyen műsor példát mutat, és mivel az emberek többsége higiéniai szempontból a béka alatt van kettővel, jó lenne, ha ezt nem erősítenék, hanem a jót, a követendőt mutatnák. A fordítási hibákra kitérve, ezeken szoktam a legjobbakat röhögni. És ezért tartom többre a blogokban megjelenő recepteket, mint a szakácskönyvekben, újságokban megjelenőket...

á la carte kulinaria írta...

Szepyke, az előbb elfelejtettem dobtam neked egy kérdést : )) nézz csak be hozzám.

mariam írta...

Általában minden húst megmosok, a tojást minden esetben.Az utóbbit azért, mert élénk képzettársításom van, és tisztában vagyok vele, hogy a tojás nem a tojástartóban terem meg.
Egyébként sok minden mást mosok, dolgoztam élelmiszerboltban, és láttam, miken megy keresztül a termék már addig is, amíg a boltba kerül.
Hát akkor akkor a többiről ne is beszéljünk.

Bombadil Toma írta...

hát, én nem tudom milyen hentes az ahol véres lében áll a hús, de ott biztos nem vásárolnék:)

Max írta...

Jól van, látom megint sikerült a kedélyeket borzolni. Nyuszicsillag!!! ez a legjobb!!
A húst leöblítem, a tojást egyesével ütöm fel, de csak akkor öblítem le, ha van rajta valim, nem oda való, bár én nagyrész Anyukámtól kapott tojásból dolgozom, és azzal nincs gond.

szepyke írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
szepyke írta...

Jah, még valami.
Én kb 5 záptojást találtam eddig.

Egyszer a serpenyőbe ütéskor derült ki, hogy záp. Rá a sonkára, a másik tojás mellé.

Ment minden a kukába. De ugyanez lehet, hogy mehet egy tésztába, amiben már benne van mondjuk 25 dkg vaj, stb. Az is mind megy a kukába...Akkor nem éri meg külön felütni?

Hús: ha a vágóhídon leesik a földre a hús, majd felveszik, megy a többi közé. Tényleg elég neki az, hogy hőkezelitek???

Ha a konyhában esik le valami a földre, azt is csak megfújjuk, hogy lemenjen róla a por, mert a víz sem fertőtlenítené?
Értem én, hogy a víz nem fertőtlenít, de azt is tudom, hogy csodákra képes...

Névtelen írta...

Szepyke,én nem vagyok egy konyhatündér(csak az utóbbi hónapokban lett a mániám a sütés-főzés),de én is meglepődtem!Én azt hittem,ez mindenkinek természetes,hogy a nyers dolgokat evés előtt megmossuk.Eszembe sem jutott,hogy ezzel fertőtlenítem,csak egyszerűen,hogy tiszta legyen.
Gabi

Andi írta...

Persze hogy nem a bacik miatt mossuk le, hanem a látható és nem látható fizikai szennyeződésektől.
Én is mosok mindent, valahogy így természetes nekem. A gyerek kezét is megmosom, minden étkezés előtt és nem azért hogy csiramentes legyen a gyerek. Sőt Wc-zés után is mossuk a kezünket, bár a bacikat tényleg nem tudjuk a vízzel lemosni. De hát csak megmossuk nem???

Névtelen írta...

Nem akartam írni, de már nem tudom tovább magamban tartani.
Úgy veszem észre, hogy kommentelök többsége életében nem járt vágóhídon, húsfeldolgozó üzemben, konzervgyárban és még sorolhatnám. A kiskereskedelmi egységekröl ne is beszéljünk!!! Azt hiszem, ha látnátok azt, hogy milyen állapotok uralkodnak egyes helyeken, úgy mosnátok meg mindent, mint a huzat. Még akkor is, ha a víz nem fertötlenít.

szepyke írta...

Gabi, én a paprikát is megmosom, pedig a víz nem viszi le róla csak azt, ami szemmel látható...

Érdekességként, csak annyit, hogy van egy nyuszink. Neki nagyon nehéz friss zöldséget venni, mivel kicsi maga az állat, a nem jól megmosott zöldségen olyan dolgok vannak, amibe ő simán belehalhat.

Például a trágya... Az ember ugyebár hőkezel mindent, mielőtt megeszi. Vagyis, általában mindent. Például a legtöbb zöldséget, húsokat.

Viszont csomó olyan dolog van, amit nem hőkezelünk, hanem vízzel megmossuk. Például a tv paprikát, amit aztán egy szép nagy szelet vajaskenyérre téve megeszünk. Éppen elég olyan koszt viszünk be a szervezetünkbe, amit nem tudunk máshogy megoldani, mert a paprikáról a sima víz nem viszi le csak a szemmel látható dolgok, de a mi rajta marad, az bejut a szervezetünkbe. Ettől nekünk általában semmi bajunk nem lesz, mert százalékosan elfér. Viszont, ugyanebbe a mennyiségbe egy kisállat, mint egy nyuszi simán belehal...

Tehát, én megmosom a húst, bár utána még hőkezelem is, inkább jöjjön le róla minden, ami a víztől lejöhet, mint hogy az ételbe kerüljön bele...

Wise Lady írta...

Én például dolgoztam élelmiszerboltban, apukám a konzervgyárban, vannak tapasztalataim a vágóhídról és a szegedi szalámigyárról is.

trinity írta...

Szepyke,
az állatorvos kifejezetten felhívta a figyelmünket, hogy a tengerimalacok nem kaphatnak mosatlan almát, gyümölcsöt...Belepusztulhatnak a permetbe, ami a héjon van. De legjobb nekik meg is hámozni. Nem vicc....

Garffyka írta...

Azt hiszem viszonylag kevesen ismerik a nutriát, illetve még kevesebben kóstolták a húsát. Mi tartottunk otthon évekig, ÉApám vágta-nyúzta-darabolta, tehát kvázi teljesen 'zárt láncolatban' működött a dolog, mégis, mielőtt felhasználta volna a húst ennek-annak, leöblítette.
Megjegyzem, a nutria roppant tiszta állat, bármilyen zöldséget, mielőtt megenné, megmossa.
Hmm, lehet, okosabb, mint sok ember?

Reggel beérkezik a henteshez 10 kg csirkecomb, kiteszi felét a pultba a ragyogó tálcára, délre, ahogy fogy, pótolja, estére, mikor csak néhány darab comb van a tálcán, bizony összegyűlik véres lé a tálca aljára, hiába volt reggel ragyogóra sikálva ... Ezenkívül, minden hentesnél egy mérleg és egy pult van, ott szeleteli a karajt, ott filézi, kívánságra, a csirkemellet, darabolja a combot, ugynarra a mérlegre pakolja a húst, papír és zacskó nélkül, lemérni. Szóval akadhat csirkecombbon is karajcsont szilánk és marhafelsálon csirketoll tokja ...
Kollegiumban láttam, srác rántottát készített a szobának, ugyanabba a tányérba törte fel a tojásokat egymásra, majd MIUTÁN feltörte, megszagolta ... kérdeztem, nem lenne-e hasznosabb, előbb megszagolni és utánna a többire zuttyantani ... áááá, minek az ... a nyolcadik volt a záp, rá a többire ...

WL - nem akkor kell megmosni meg a tojást, mikor hűtőbe tesszük, hanem közvetlenül felhasználás előtt ... nem hinném, hogy ront az eltarthatóságán ...

Hogy csak akkor kellene megmosni, ha feltöröm? Ja, biztos jó érzés, ha a lágy vagy keménytojásnak odatett tojás főzés közben megreped és kitüremkedik a nem megmosott tojás főzővizébe a tojás ...

Kenyeret, kiflit, már amikor boltit veszek, nem mosom meg evés előtt, de arra igenis odafigyelek, hogy bezacskózzam és hogy az eladó-pénztáros ne tapogassa össze, illetve ne tegyem közvetlenül a pénztárszalagra ... Ti, akik felhánytorgatjátok, hogy a pékárut sem mossuk meg, gondolom, nem bánjátok azt sem, ha a pénztáros körbetaperolja ... merthogy annyi kosz úgyis kell a szervezetbe ...

Igen, évente nagyjából két kg piszkot kell valamilyen formában megennie egy embernek, ahhoz, hogy a szervezete ne billenjen át a túlzottan steril-mindent fertőtlenítve oldalra ... de, könyörgöm, nem kell ezt a két kg piszkot egyszerre megenni!

Nem kell mindent rögtön és azonnal és órák hosszat fertőtleníteni, súrolni, sikálni, de azért nem feltétlenül kell a házi kerti paradicsomot sem mosás nélkül megenni, még akkor sem, ha nem permeteztük; ahány bogár, pók, légy azon átmászott ... bár biztos vannak, akiknek ilyenek nincsenek a kertjükben ...

Tojásfeltörés - nem egy főzőműsorban a séf, ha nem kell szétválasztani a tojássárgáját és fehérjét, egy kézzel töri fel és zuttyantja a tojást a tálba ... biztos nem is ér a belseje a héj külsejéhez.

hogy is van a mondás? Az vagy, amit megeszel ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...