2009. július 14., kedd

Visszaszámolok...

Nah, kérem. Elkezdtem visszaszámolni. Már annyira nem bírok magammal, annyira várom a nyaralást, hogy muszáj voltam kitenni magamnak egy visszaszámlálót, amit a blog jobb oldalán jól látható helyre helyeztem.
Már tegnap is kint volt, de ma azért írnék is valamit hozzá. Már csak 26 nap és egy pár óra és belevetem magam a nyaralásba!
Erre a gyönyörű helyre megyek, aminél szebbet még ember nem látott. (Jó, van aki igen, de én nagyon, nagyon, nagyon elfogult vagyok!)
Voltam már jó pár tengerparton, fürödtem Európa szinte összes tengerében, de nekem mégis a Balaton az, ami évek óta a szenvedélyemmé vált.
Szeretem a Balatont. Akkor is szerettem, amikor egy pár éve szinte víz sem volt benne. Tudja valaki, hogy milyen jó dolog a tíz centis, szinte forró vízben feküdni az iszapban, kényesebbeknek a gumimatracon? Aki nem tudja, próbálja ki! Jesszusom, de jó volt az is!

Írtam már, hogy van az évnek két hete, amit a Balatonnál töltök, ilyenkor "nyaralok". Egy pici házat bérlünk ki, már kb 10 éve járunk vissza ide. A ház pici, de ragyogóan tiszta. Ez fontos, mert volt, hogy mielőtt erre a házra rátaláltunk olyanban is jártunk, ahol az első két napom azzal telt, hogy mindent, igen, mindent áttörölgettem, fertőtlenítettem, stb, stb, stb... Mert olyan mocsok volt benne, hogy a kutyám az ágy alól előhozott egy negyed rúd téliszalámit... Azért az szép, nem?
Szóval, ez a ház nem ilyen. Gyönyörűen tisztán kitakarítva vár minket. A kert pont akkora, hogy van árnyék, és van nap is, ha ahhoz van kedvünk. Van egy kis "lugas" szerű, ami egy sátor, ami alatt egy asztal áll négy székkel. Van, hogy lustaságból nem jutunk ki idáig, mert akkor ki kell hordani mindent... Van ilyen! Mert ha nyaral az ember, akkor nem csinál semmi felesleges dolgot. Csak pihen, lóbázza a lábát, szotyolát eszik este a tévénézéshez, gyertyát és füstölőt éget szinte folyamatosan, és bambul bele a világba.

Aztán amikor eljön az ideje, (kb 13 óra...) összeszedi magát, magához veszi a strandpapucsot, a törölközőt a gumimatracot és lebilleg a strandra, már barna, sőt már kakaóbarna, mert két nap után olyan színe lesz, mintha itt élne, mert itt még a nap is szereti és bár pont akkor teszi ki magát a napra, amikor nem kellene, nem ég le, mert a víz nyaldossa a hátát, a szél hűti a bőrét.

Egyszóval, szeretik itt. Jó ide jönni mindig, mert ő is szereti ezt az egészet. Szereti, hogy megértik, hogy mit beszél, szereti, hogy elfogadják a pénzét, szereti, hogy hallja ahogy mások beszélgetnek, ahogy a gyerekek pattogtatják idegen bácsik-nénik fején a labdát, szereti, hogy kb egy óra alatt elér ide, persze (majdnem) betartva minden szabályt, ami az autójára vonatkozik. És szereti, hogy olyanokat ehet-ihat amit szeret. Nem kívánja a külföldet, mert jó ez neki, mert ez itt van, mert ez kicsit az övé. Mert nagyobb élménynek érzi, hogy az iszapot este kimossa a fürdőruhájából, igen, azt az iszapot, amiért máshol sok-sok pénz fizetnek ezt ő csak úgy megkapja.
Nem kell neki a sós tenger, mert azon nem lehet gumimatracozni, mert ott csak úgy kidobja magából a víz. A Balaton ezt nem teszi vele. Van, hogy elsodorja messzebb onnan, ahol bement a vízbe, de ez is csak azért van, mert a Balaton büszke, szeretné megmutatni neki minden partrészét. Most úgy néz ki, hogy még az időjárás is szeretni fogja, mert augusztusra kánikulát jósolnak, így ez a két hét olyan feltöltődést hoz majd, amit más nem igazán adhat. Mert a gumimatracozás, az eszetlen hagymásmáj "zabálás" mellett még beszélget is Hajnival. Beszélgetnek, és beszélgetnek. Az élet kis és nagy dolgait. Mindent. Hogy mi újság a Futrinkában, hogy mi lesz, mi volt, mi van. És közben lágyan ringanak a Balatonon, a Balaton zöld-kék, szürke vízében és ez jó nekik. És ezt nem cserélnék el semmire. Valószínűleg soha.




Első kép innen, második kép Internet

20 megjegyzés:

Viktoria írta...

Hát én valahogy sose rajnogtam a Balatonért, nekem a sós tenger jelenti a mindent. Amikor csak tehettem és volt rá lehetőség tengernél nyaraltunk. Most, hogy itt van karnyújtásnyira és minden nap látom, akár minden nap mehetek ha akarok, már nincs olyan nagy jelentősége. Még mindig imádom, de most már bármikor elérhető.
Most, hogy olvastam az írásodat én is megszerettem, nagyon tetszik ahogy írsz róla! Kíváncsi vagyok a házra a lugassal, remélem hozol róla képeket. Bár még odébb van nagyon jó nyaralást és nagyon jó időjárást neked!

szepyke írta...

Nagyon szépen köszönöm. Egyébként, ha ott élnék, a Balaton parton valahol, valószínűleg nem szeretném ennyire, mint így. Mondjuk, a tengert is tudnám szeretni ha lenne itt 100 km-re, de nincs... :D

Lilla írta...

hú, már majdnem kedvet csináltál hozzá. de csak majdnem. visszatartanak a halak. élővízbe sosem szoktam bemenni. borsószem királykisasszyony...

szepyke írta...

Lilla, én még soha nem találkoztam benne halakkal, mert ahol ennyi ember hangoskodik, azt a halak elkerülik, szerintem messzire.

Jah, siklót már láttam, nem is egyet, de az meg úgy fél tőled, hogy amikor elsikoltod magad, hogy kiiiiiiiigyóóóóóóóóó, addigr szerencsétlen árkon-bokron van...:DDD

Lilla írta...

elsősorban a tetején úszkáló döglöttekre gondoltam. láttam anno az angolnás időszakot. egy életre elég volt. tenger szintén. hideg is meg minden.... én fekszem a napon és elalszom. szigorúan 50 faktoros krémmel!

szepyke írta...

Akkor próbáld ki a gumimatracozást!
Az valami olyan....

Komolyan!:D

szepyke írta...

Aludni gumimatracon is lehet. Kikötöd magad a bojához és alszol. Remek dolog! :D

Garffyka írta...

Szepykém, nem akarom fájdítani a szíved, mi 3,5 nap múlva indulunk! Két hétre, aztán egy hét úgy-csinálunk-mintha-dolgoznánk és újabb két hétre vissza :D Igaz, tavaly nyúlfarknyit se voltunk szabadságon.
Mióta van,aki megmutassa a Balaton rejtett szépségeit, azóta nagyon szeretem, télen is, nyáron is. Ezt csak örök szerelmeim, a hegyek - az igazi, magas hegyek, erdélyi havasok!!!! - tudják überelni :D

szepyke írta...

Garffyka, tényleg irigykedek!:D

trinity írta...

Szepyke,
nagyon szépen írtál a Balatonról!!!Irigylésreméltó 2 hét lesz ez...Igen, igen : gumimatracozni nagyon jó!!:DD

szepyke írta...

Igen, igen. És még a gumimatrac is szeret engem, mert az első, amit kb 6 éve vettünk, tavaly adta be a kulcsot... A Zuram próbálta ragasztgatni, de folyton leeresztett, így vettünk egy újat, de azt már az első alkalommal kinyírtam... De ez azért volt, mert nem olyat vettünk, amit akartam, hanem amilyen volt. Most majd valami csodaszép rózsaszínt veszek! Igazi csajost! :DDD

Limara írta...

Szepyke! Pont így vagyok én is a Balatonnal! Mi csak egy hétre tudunk elmenni minden nyáron (a férjem munkája nem enged többet), de azt imádom. Jövő hétvégén indulunk, már én is visszaszámolok. Mindig Fonyódligeten bérelünk egy kis házat és tényleg nem csinálunk semmit. Ez az az egy hét, míg csak "bóti" péksütit eszünk! :))))

szepyke írta...

Limara, teljesen igazad van, így kell ezt csinálni. És téged is nagyon irigyellek, nekem még 26 nap és 11 óra...

KryaSpirit írta...

Könnyeket csaltál a szemembe!!!! Én még ilyen szépen senkit sem hallottam a Balatonról beszélni. Apukám ott él, nekem olyan mintha haza mennék. Éppen 26 nap múlva megyünk 1 hétre nyaralni.

szepyke írta...

Benzsi, akkor egyszerre megyünk! Majd integetek, persze, ha a nagy semmittevéstől lesz rá lehetőségem, maximum tele lesz a kezem szotyival, meg lángossal, és a hátamon lehet, hogy lesz egy gumimatrac.

És köszönöm, amit írtál. Akkor van egy közös "szerelmünk":D

erős ildikó írta...

Érezd majd jól Magad! S nagyon várom a képes beszámolót!

szepyke írta...

Köszönöm Napmátka, azon leszek! :D

Wise Lady írta...

Szepyke, egyet ne: gumimatracozol és alszol, ezt soha, 3 cm-es vízben sem!

szepyke írta...

Nem, nem alszom. Beszélgetek, és vagyok az "irányító", én evezek, és én locsolgatom magunkat. Hajni alszik, de Ő sem tud, mert válaszolnia kell nekem időnként. :D

Unknown írta...

Mi vasárnap indulunk Lellére, már alig várjuk. Csak 1 hétre tudunk menni, de ezalatt az 1 hét alatt hihetetlen hogy feltöltődik az ember, pedig 3 srácot kell folyton szemmel tartani. Jó látni ahogy önfeledten játszanak, várat építenek, pancsolnak, mi pedig a Párommal csak úgy vagyunk.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...