2010. február 4., csütörtök

Mézes zserbó, Mézes krémes - egy tészta, két krém








Ezt a süteményt két különbözúő krémmel is el lehet készíteni. Összefolyt már a mézes krémes és a mézes zserbó fogalma, ha máshol nem, hát nálam, mert én magam sem tudom, hogy melyik, melyik... A tészta ugyanaz, a krém más. Mindkettő finom, talán a grízes változat finomabb. Nekem.

Tehát, a tészta hozzávalói:
  • 5 dkg vaj
  • 35 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • 1 tojás
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna
  • 3 evőkanál tej
  • 6 dkg méz
A vajat az egész tojást. a cukrot, a tejet és a mézet gőz fölött összeolvasztjuk. Levesszük a tűzről és pár percig kavargatva hűtjük, majd hozzáadjuk a lisztet, a szódabikarbónát, és sima tésztává gyúrjuk. Négy cipóba osztjuk, és még melegen késpenge vastagságúra nyújtjuk, majd sütőpapírral borított sütőlapon vagy a tepsi hátán 180 fokos sütőben 8-10 perc alatt megsütjük. Aranybarnára színűre kell sülnie, de vigyázzunk, hogy ne égjen meg!





Egyik krém:


A grízes változat:
  • 20 dkg puha vaj
  • 12 dkg cukor
  • 1/2 citrom reszelt héja
  • 3 dl tej
  • 6 dkg búzadara
  • kb. 15 dkg baracklekvár
  • + 4 evőkanál tej, 1 evőkanál rum
A krémhez a tejet fölforraljuk, beleszórjuk a búzadarát, és lassú tűzön, folyamatosan kevergetve sűrűre főzzük. Ha kihűlt, hozzáadjuk a cukorral habosra kevert puha vajat, reszelt citromhéjjal ízesítjük. A lapokat egyenként előbb megkentem a 4 evőkanál tej és 2 evőkanál rum keverékével, hogy előbb megpuhuljon, és ne kelljen egy napot várni rá, majd vékonyan megkenjük lekvárral, majd krémet simítunk rá, és egymásra helyezzük őket.

A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg vaj
Gőz felett a csokoládét a vajjal felolvasztom, és a sütemény tetejére kenem. Hűtőben tárolom.



Másik krém, a vajas változat, nálunk mindig ez készül:
  • 3 tojás sárgája
  • 3 evőkanál vaníliás cukor
  • 3 evőkanál liszt
  • 5,5 dl tej

  • 20 dkg vaj
  • 8 dkg porcukor
  • 2 evőkanál rum
  • + 4 evőkanál tej + 1 evőkanál rum
A tojássárgáját kikeverem a cukorral, majd jön hozzá a liszt, és a tej. Jól kikeverjük, és kis lángon, sűrű, sima krémet főzünk, majd kihűtjük.
Amíg ez krém hűl, addig a vajat kikeverjük a porcukorral, és a rummal. Ehhez a krémhez keverjük a tojássárgából főzött krémet. Jól kidolgozva fényes, selymes krémet kapunk. 
A megsütött mézes lapokat megkenem a 4 evőkanál tejben elkevert 1 evőkanálnyi rummal, hogy ne kelljen megvárni, hogy megpuhuljon, majd a krémmel megkenem.

Tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 5 dkg vaj
Gőz felett a csokoládét a vajjal megolvasztom, majd a sütemény tetejére kenem, hűtőben tárolom.

20 megjegyzés:

Araniel írta...

Te direkt ingerled így délelőtt az ízlelőbimbóimat? :D
Nem nagyon vagyok édesszájú, de ez tetszik^^
Tesco-s dologra visszatérve, tegnap sikerült beszereznem egy csomó édesburgonyát nagyon jó áron :)
Ti olyan okosak vagytok, hátha tudtok nekem segíteni. Ha elültetek majd a kertbe egy ilyen burgonyát, az fog nekem teremni?

Bianka írta...

Egyik kedvencem, csak a sok lap megrettent, de enni bármikor, bármennyit meg tudtam enni.

Mary írta...

Épp a frissen kisült sajtos pogit eszem nagyon szeretem. A mézes krémest egyenesen imádom! Loptam is belőle! Cserébe küldjek pogácsát?

szepyke írta...

Araniel, bocsánat!:)))

Én nem vagyok "kiskertes", nem tudom, hogy az édesburgonyából lesz e valami, ha elásod...:)

B.csinálj fél adagot, azt kettőbe megsütve, fele akkora lesz, de megvan a négy lapod!:) Nah???:))))
Egyébként, mire az egyiket kisütöd, pont kinyújtod a másikat, olyan, mint a mézeskalács, hogy ott állsz, mert gyorsan megsül, közben meg kinyújtod a következőt, stb...

Maryenne, imádom a sajtos pogácsát, cseréljünk!:)))

Bianka írta...

óóó, köszi mekkora ötlet, hogy felesbe.

lekvároskukta írta...

Kösziiiiii :)))))
Imádom! A grízes változatra szavazok én is.
Csodásak lettek ;-)
És egyáltalán nem gáz, hogy karácsonyi. Jobb későn....tudod?
:))

mandy tarragon írta...

Imádom :) Na, már látom, hogy ha sütnöm kell valamit :D

mandy tarragon írta...

meg írni is megtanulhatnék :) Szóval, MA sütnöm kell valamit

trinity írta...

Jajjjjjj, Szepyke!! Kérhetnék???? -hozok egy (nagyobbacska) tányérat....Nagyon szeretem!!

Lukinyuszi írta...

Kész merénylet volt kitenni ezeket a képeket!!! :P Most odavagyok.. Nyüff..
:D

Andi írta...

Jaj Szepyke...ne tud meg most mit eszem....de irigy vagyok hogy neked ez a süti van az asztalodon.....
Guszta nagyon!

Pedke írta...

De guszta, én is sütök a hétvégén, nagyon szeretjük.
Araniel, én úgy tudom az édes burgonya a melegebb éghajlatot szereti, de próbáld ki, hátha megterem, Próba szerencse.....

szepyke írta...

B., nálunk is úgy készül, mert nem kell egy egész tepsinyi...

Lekvároskukta, ez így van, jobb...:)))

Mandy, sütni már tudsz, írni minek?:))

Trinity, hozzad, hozzad!:)


Lukinyuszi, a nyulam pont így nyüszög, amikor simogatjuk... az szokta mondani: nyüff, nyüff...:))

Andi, dehogy van az asztalomon... Ez még karácsony körüli kép..:)

Pedke, igen, nálunk is imádott darab!:)

L.Krisztina írta...

Még soha nem csináltam, de szeretni nagyon szeretjük:) most viszont meg kell már sütnöm :))
Hű a képen nagyon guszta ::))))))

Gyöngyi írta...

Nagyon finom, és most mérges vagyok, mert nem ettem, így pedig nem szabad idejönni.. Ajjaj..

szepyke írta...

Krisztina, tényleg finom, a rumos-tejes cuccot ki ne hagyd belőle!:)

Gyöngyi, elnézést!:))))

Csibe írta...

Degeszre tömtem magam így reggel, valami csoda finom volt!

szepyke írta...

Csibe, egészségedre!:)

tücsi írta...

Nagyon szuper a mézes-krémesed, vagy zserbód. Én mindkettőt imádom és készítem is. De egybe még nem. Talán most karácsonyra:))

szepyke írta...

Tücsi, én a jövő héten sütöm.. a mézeskrémest.. meg "sima" zserbót.. jön a karácsony, jönnek a karácsonyi sütik!:)))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...