2010. február 2., kedd

Zsebmelegítő...


Ha hideg van, fázom. Milyen érdekes, nem?

És ha fázom, akkor a kézfejem jéghideg, és ha a kézfejem fázik, fázom én is vele...

Van nekem egy szomszédom, Brigitta, akiről már írtam egy párszor. Egyik este mutatta ezt az izét...
Azt mondta, hogy a Lidl-ben vette, és hogy zsebmelegítőnek hívják...
Majd elmesélte, hogy van benne egy ilyen kis fém izé, amit meg kell "pattintani" és attól elindul valami "folyamat" ebben az izében, elkezd kristályosodni benne a folyadék, egyben elkezd meleget árasztani. Gondoltam, hogy valami olyan cucc van benne, ami reakcióba lép a "pattintással" (kémiából is jó voltam mindig...) és attól lesz meleg ez az izé.

Amikor ezt a folyóson megbeszéltük, aznap iszonyat fejfájásom volt. Éreztem a havat, vagy nem tudom, hogy mi volt, de ez mindegy. Tehát, fájt a fejem... Fogtam ezt az izét és rányomtam a nyakamra...

Olyan forró volt, hogy szinte égette a bőrömet. Brigitta elmesélte, hogy ha így "fogom", tehát hozzám ér, akkor kb 2-3 óra alatt hűl ki teljesen, addig ezt a hőt adja le, tehát, addig melegít.

Szuper kis cucc, rögtön elkezdtem azon gondolkodni, hogy kellene egy a kocsiba, hogy ne legyen reggel olyan hideg az ülés, meg kellene egy a zsebembe, meg .....

Jah, azt elfelejtettem, hogy állítólag végtelenségig lehet használni, ugyanis, ha így kristályosodik, csak forró vízben fel kell melegíteni, akkor megint folyékonnyá válik, és lehet megint "pattintani" hogy fűtsön...

Találtam egy kisfilmet is, hogy hogy működik, nagyon érdekes!

ITT a kisfilm róla...

Az egyik a még folyékony, a másik meg a már "megkeményedett" kristályosodott izé.

Az alsó a folyékony, abban látszik a fém lapocska is.



Ott a fém izé, az alsóban:



Megpattintottam, és elindult benne valami...


Már forró!



Szerintem nagyon jópofa. És ami még a jópofaságán felül is jó, hogy remekül használható mondjuk hasfájásnál, fejfájásnál, csak a zsebünkbe dugva, hogy átmelegítse a kezünket, vagy a babakocsiba, hogy a gyerek ne fázzon meg, amíg mozdulatlanul ül a mínuszban, vagy a fenekünk alá a kocsiülésre, vagy a derekunkhoz, vagy bármihez.
Ha minden igaz, 400,- Ft-tól már kapható, és mindig két darab van egy csomagban!

Ezt találtam még róla:

"A csomagban nátrium-acetát túltelített vizes oldata van, aminek az a tulajdonsága, hogy nagyon stabilan folyékony marad a fagyáspontja (58 °C) alatt is. Hogyha a fémlapot megpattintjuk, akkor eme erőhatásra megindul a kikristályosodás, ami hőleadással jár. Ha pedig felhasználtuk, csak annyi a teendő, hogy 5-10 percig főzzük, amíg újra folyékony nem lesz, és hagyjuk lassan kihűlni, és újra felhasználható - bárhányszor." (ITT találtam)



24 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

Én karácsonyra kaptam Párom húgaitól :) Az mondjuk ilyen kismanó alakú és vigyorog.

Lukinyuszi írta...

Nekem KELL ilyen! :)
Holnap megyek is a lidlibe.. :D

christaylor írta...

affenébe, Hajdószoboszlóig kell utaznom egy ilyenért! na, nem baj, szerzek egy párat, mert ez nagggyon jóóó! én vagyok az, akinek még három pár kesztyűben meg zsebben tartva is fázik a keze! :)

christaylor írta...

bocsánat, Hajdúszoboszló lenne az! :)

szepyke írta...

Mandy, és ugye, hogy sokáig meleg? Hihetetlen!:)

Lukinyuszi, lehet, hogy már nem lesz, már én sem kaptam, de hátha...

Christaylor, én is az vagyok, akin két kesztyű, de lilára vagyok fagyva...:)

Chef Viki írta...

Fú, emlékszem, hogy tizenvalahány évvel ezelőtt ilyeneket árultak a karácsonyi vásárban :-)) Szenzáció volt!

Akkoriban még egész nagyot is lehetett kapni, derék köré csavarhatót!

Aztán 1-2 pattintás után nem működött, szóval várom a fejleményeket, mert mondom: azóta eltelt tizenvalahány év :-)

L.Krisztina írta...

Imádom ! Viki! én már kb 10szer főztem ki, és eddig mindig működött :D
Egy sport boltban is láttam ott 1300 Ft volt 1db nem egy pár 1 db így amikor megláttam a Lidlben rögtön vettem 6 párat :))) csak amikor főzzük egy konyharuhába kell csavarni, hogy ne érjen a forró láboshoz a zacsi.

L.Krisztina írta...

Más : Tud valaki segíteni 2 napja nem tudok a Freemailbe belépni kiírja hogy töltés,és csak az fehér képernyőt mutatja . Ilyenkor mit lehet csinálni? Előre is köszi:)
Szepy! bocsánat, hogy itt kérdeztem remélem nem haragszol :-))/ idétlen vigyor/

anake írta...

A gyogyszertátba is lehetett kapni termotasak néven volt több méret és alak pltalp betét alaku is
de van egy hőfok ami alatt automatice aktivizálja magát

lekvároskukta írta...

Ez tök jóóóó :))
Szepy, a gyűjtő oldalon van a mézes krémesed 01.27-i bejegyzéssel, de a blogban nincs benne :((

Off: Kriszti, nálam működik a freemail, néha mondjuk szarakodik, de most jó.

L.Krisztina írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
trinity írta...

Én még ilyet nem is láttam....Tök jó!
Olyan folyadékkal teli kis ízénk van otthon, amit meg lehet melegíteni, hasfájásra, fülre, egyebekre..De az nem magától melegszik és nincs benne fém.

Hajni írta...

Szia!
Ha van kedved egy kis álmodozós játékhoz,nézz be hozzám!

Jade írta...

En tavaly ota rendszeresen, foleg telen hasznalom a derekkoto nagysagu ilyen kristalyos melegitot. Szuperjo dolog!

Van itt egy olyan valtozat is, ami akkora mint a tenyerem es amikor kiveszem a zacsibol es a levegovel erintkeznek a benne levo kristalyok, akkor kezd el melegedni. Ragaszthato egyik oldala, mondjuk az also ruhazatra, hogy ne csusszon ide-oda es kb 24-36 orat melegit. Egyszer hasznalhato, de kb 1,5 dollarba kerul. Megeri. Mindenkeppen tervezunk hazavinni mindkettobol a nyaron...

Gesztenye receptjei írta...

Szepyke!

A mi ez postodat nem találom, csak a gasztron, hiába kattintok rá.
Szóval a képen valóban a méteres kalács van, csak nem igazán jó a kép.
gesztenye

galanir írta...

Akkor nem csak itt szórakozott velem, hogy nincs bejegyzés, mert kerestem és sehol csak a gyűjőoldalon. Amit anyukád keres az valóban méteres kalács :)

Bianka írta...

Nekem is volt, nagyon szerettem. Lidl, de jó megyek és megint veszek. Köszi az infót :)

lekvároskukta írta...

Nálam sem látszik, csak a gyűjtőoldalon.
Métereskalács a megfejtés :)

szepyke írta...

Viki, ez már többször ki lett főzve és még működik, tehát, akár jó is lehet! És naaaaagyon jó meleget ad!:)

Krisztina, én is keresek még belőle, ha valahol látsz, szóljál!:))

Anake, azt nem ismerem!:)

Lekvároskukta, azért, mert próbáltam átírni a dátumot rajta, erre közzétette a blogspot... Vért izzadok néha a dátumozással, mert nem fogadja el, csak századszorra...

Trinity, ez más. Ez egész kicsi, simán elfér a tenyeredben!:)

Notte, köszönöm, és megyek már!:)

Judith, 24 órát???? Jaj, az már radiátor!:))) De jó lehet!:)

Gesztenye, Galanir, levettem, hogy anyu még véletlenül se akadjon rá... Igen, többen írták, hogy méteres, tehát méterest fogok sütni a hétvégén...:)))

B., ha kapsz... Mert én már nem kaptam..:(

Lekvároskukta, levettem már:)

lekvároskukta írta...

Akkor, ha jól értem, nincs mézes krémes bejegyzés?
:(((

szepyke írta...

Lekvároskukta, holnapra beállítom, ha be tudom... Karácsony óta nem tettem közzé, mert mindig volt más, ami fontosabb volt..:))
De akkor holnapra beállítom, ha a blogspot megengedi átírni a dátumot...:)

lekvároskukta írta...

De jóóó :)) Köszi!
A mézes krémes márpedig elég fontos ;-)

szepyke írta...

Lekvároskukta, feltettem a mézes-krémest!:) Illetve a mézes krémest és a mézes zserbót...:)

lekvároskukta írta...

Köszi :)))))
Írtam is oda;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...