2010. február 27., szombat

Ne dőljetek be "Zoltán" bankjának legújabb húzásába!!!


Zoltán és Emese bankja, (az a szép piros logós aminek a nevében a Budapest is megtalálható) új húzással keresi meg az embereket.

Az új üzleti fogás, hogy leszerződtek a Fővárosi Gázművekkel, és ha az ember rajtuk keresztül rendezi a gázszámláját, az erre a célra kiváltott kártyával, akkor 6 %-ot elengednek minden számlájából.

Hmmm... akár jól is hangozhat a dolog, de!!

Ez a kártya csak az első évben ingyenes utána már fizetni kell ám érte, csak ezt sáááááájnos elfelejtik elmondani a telefonban, reklámban...Az, hogy mennyi lesz a kártya díja, nem tudják, vagy nem akarják megmondani. Ez megint az a bizonyos kisbetűs rész, amit úgysem olvas el senki...

Ne dőljetek be nekik, mert úgy járhattok, ahogy én, azaz:


Az úgy volt, hogy évekkel ezelőtt Zoltán bankja küldött egy bankkártyát postán valamilyen szóróanyaggal együtt.

Nem emlékszem, hogy ez hogy történt valójában, mert ennek kb 5-6-7 éve... de valami olyasmi lehetett, hogy felhívtam őket telefonon, megkérdeztem, hogy mi ez, közölték, hogy ááááááááááááááá, semmi, csak egy plusz kártya, ami ezért meg ezért jobb, mint az alapkártya.
Valószínűleg megkérdeztem, hogy jó, jó, de mennyibe kerül ez nekem? Ők meg mondták, hogy semmibe, INGYENES. Azért gondolom, hogy ez így lehetett, mert egyébként nem kértem volna a kártyát, se a lehetőséget, mert nem vagyok kártyagyűjtő, örülök, hogy annak a kettőnek tudom a kódjait, amik már akkor is voltak...

Tehát, közölhették, hogy ingyenes, én elfogadtam, a kártyát elhelyeztem a pénztárcámban. 

Nem használtam, legalábbis én nem emlékszem, hogy használtam volna...

Aztán teltek az évek, és 2009. decemberében pakolásztam a pénztárcámban kidobáltam minden régi blokkot, papírt, felesleges cetlit. És megtaláltam a kártyát, amin láttam, hogy pont akkor járt le, illetve már lejárt kb két hete.

Másnap felhívtam Zoltán bankját, hogy ez a kártyám lejárt, de mi is ez, mert már nem emlékszem rá. Ők közölték, hogy már postázták az újat, amit hála az égnek én nem kaptam meg.

Kérdeztem, hogy minek ez nekem, hiszen nem használom... Mondták, hogy hát, én kértem, és már a következővel is megterhelték a számlámat... Kicsit, vagy inkább nagyon elcsodálkoztam... Hogy mi van? Megterheltétek a számlámat? De miért? Kértem én ezt? Akartam én ezt?

Szerintem nem... 

És mennyi is a kártya éves díja? Jött is a válasz, hogy 4000,- Ft. Hát, mondtam, rögtön, hogy ez nagyon jó, hogy egy pénztárcadísz nekem ennyibe kerül, és rögtön megkérdeztem, hogy árulják már el, hogy hány éve van ez a kártyám, és hányszor terheltek rám, és mennyit???

Kiderült, hogy az első évben ingyenes volt, 
a második évben 2400,- Ft,
a harmadiktól 4000,- Ft-ot fizettem a semmire...

Kicsit káromkodtam magamban, aztán közöltem, hogy rendben, de én ezt nem kérem. Tehát, mivel meg sem érkezett, kérem vissza a pénzemet, és lemondom ezen szolgáltatásukat...

Közölték, hogy, sááááájnos, ezt így telefonon nem tehetem meg, fáradjak be egy bankfiókba. Zoltán bankjáról tudni kell, hogy általában 9-kor nyitnak és 17-kor bezárnak. Én 9-től dolgozom 17-ig... Tehát, pont munkaidőben vannak nyitva, gondolom, hogy nem azok a fontos ügyfelek, akik, úgy mint én munkaidőben dolgoznak, és nem lófrálnak a városban, hogy bankfiókokat keresgéljenek... Nem is tudom, hogy kikre építhetnek ilyen nyitvatartással??? A munkanélküliekre? Zoltán, Zoltán... ejnye, bejnye...

December közepén végre el tudtam menni időben, és odaértem egy még nyitvatartó bankfiókba. Lemondtam a kártyát, majd kértem, hogy vizsgálják ki, hogy mikor kértem, és benne volt e a szerződésben, hogy fizetni szeretnék a semmiért..

(Hogy, hogy lehet, hogy nem vettem észre, hogy leemelték a pénzt a számlámról? Nagyon egyszerű. Erről a számlámról fizetem az egészségpénztári tagdíjamat, ami pontosan 4000,- Ft. Amikor az sms jött a terhelésről, fel sem tűnt, hogy ez nem az... A véletlen Zoltánék oldalán állt, nem az enyémen... Nah, persze, mint mindig...)


Januárban miután megjöttem Londonból, rendezgettem a papírjaimat, és megtaláltam a banki papírt, miszerint, felmondom a szolgálatást. Rögtön eszembe jutott, hogy mintha nem kaptam volna vissza a 4000,- Ft-ot a lemondott kártya után...
Megnéztem a bankszámlámat és tényleg nem... Eltelt egy hónap, pénz sehol.
Felhívtam őket, ahol rögtön közölték, hogy felvesznek egy panaszt, amit 30 nap alatt kivizsgálnak...

A napokban megkaptam a papírt... Nem jogos a kérésem, hogy visszakapjam a pénzt..
Mert, csak akkor adják vissza, ha felmondom az egész szolgáltatást... azaz a bankszámlámat, amiről több számlát is fizetek, rendezek, ezt "járattam" be több helyen, szóval, nem kis kellemetlenséggel járna a bankváltás. 

Közölték még, hogy ha nem tetszik forduljak a Pszáf-hez.

Megfogadtam, amit írtak, mert mélységesen felháborít, hogy azt csinálnak, amit akarnak. Beígérnek valamit, aztán simán hülyének nézve, egy év múlva már teljesen máshogy áll a dolog, mint amikor szerződtünk.

Gyűlölöm, hogy azt gondolják, hogy mindenki hülye és elmeháborodott, hogy senki nem meri velük felvenni a kesztyűt. 
Drága Zoltán, rossz lapra tettetek, mert én bizony hétfőn írok a Pszáf-nek, és szerintem nem nektek lesz igazatok...

Ha így lesz, kössétek fel a gatyátokat Emesével együtt, mert "nálam lesz a labda" és nem nálatok.

Szégyelld magad Budapest Bank!


13 megjegyzés:

Kata írta...

Szepy, hajrá, ne is hagyd magadat! Úúútálom, hogy mindig azt gondolják, hogy nekik van igazuk, és ez azért van, mert az emberek többsége beletörődik, nem akar belebonyolódni jogi vitákba. Kíváncsi leszek, tudósítsál a dolgok állásáról!

Raindrop írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Raindrop írta...

(bocs, álmos vagyok, sok volt a hiba)

Én megjártam az OTP-vel, párom és anyu a CIB-el. Ott közölték, hogy van egy ingyenes kártya, amiről később kiderült szintén 4000 ft, és nem is engedték felmondani. Fél éves huzavona után a nagyfőnök intézte el, de addig ketyegett a zsé.
A vodafone szintén remek cég, levont 2 hónapon át 4000 ft-ot a kártyámról, miszerint előfizettem náluk az internetre. Mikor kérdeztem hogyan, hiszen 5 éve vagyok UPC-s, azt nem tudták megmondani, mert aláírni semmit nem írtam alá, viszont közölték, hogy sms-ben! :D
Érdekes, hogy manapság már sms-ben lehet internet szerződést kötni, szép kis világ. A pénzt nem kaptam vissza, egyik banktól és szolgáltatótól sem.
A fogyvéd és a PSZÁF megkapta a levelünket, semmi. Vizsgálgatták, vizsgálgatták de ló*ar.
Most a FŐTÁV leolvasó cége közel 100 ezer ft-ot számlázott ki nekem éves elszámolásra, és 8 hónap után derült ki, hogy tévedésből.
Soroljam még? Van!

Maryenne írta...

Nagyon kell figyelni folyamatosan átvágnak. Sajnos megtehetik!
Nem szabad hagyni! Szepyke te nem is hagyod!

Bianka írta...

Megértelek és ne hagyd magad!!!DRUKKK!!!
Én azóta vagyok pipa a bankokra, amióta a lekötött pénzemet csak 90 banki munkanap után kaptuk meg :( Vagyis addig élősködtek rajtunk

Kíváncsi vagyok a folytatásra

szepyke írta...

Kata, én is nagyon unom már, hogy ők a nagy bankok, és mi meg a hülye ügyfél, akivel azt csinálnak, amit akarnak...

Raindrop, a CIB-el is? Nah, nekem az a másik... Velük is volt már bajom, de a BB túltesz mindenen...

Maryenne, nem tehetik meg! Csak mi (bamba ügyfél) nem teszünk ellene semmit. Most csinálhatnám azt, hogy nem viszem tovább a dolgot, de annyira elegem van már ebből, hogy bizony velem most megjárták, mert megyek tovább... és nagyon remélem, hogy mellém áll a pszáf..., bár ahogy Raindrop írta, lehet, hogy azok is egy nagy kalappal egyenlőek...

Bianka, nem mondod???? Komolyan, eldurran az agyam, hogy mi mindent megtehetnek a tetű kisbetűik miatt...

Névtelen írta...

bankszámlakivonatot miért nem nézed át rendszeresen, akkor kiderülne az ilyen dolog és nem kellene kitenni magadat annak, hogy a saját hülyeségedet világgá kürtöljed.
ha az ember egy szolgáltatást igénybe vesz, akkor tájékozódjon, ne pedig arra várjon, hogy mindent majd valaki elmond neki.
ennyire egyszerű a dolog

szepyke írta...

Névtelen, látod, ha másra nem, legalább arra jó volt ez az egész, hogy végre legyen mihez hozzászólnod, és lehülyézni engem.

Én is szeretlek! Gyere máskor is, építő kritikát szívesen fogadok! Olyat például, mint a tiéd! Te gondolom, mindig átnézed a bankszámlakivonatodat, részletesen, tételesen. Irigylésreméltóan okos emberke lehetsz!:) Szia!

Mackómama írta...

Szepyke,
én az "okos döntések" gyorsító sávos (hja, jobbról előz...) típusú bankkal jártam majdnem ugyanígy. Nem akarom nagyon részletesen leírni a sztory-t, de: dec 4-én benyújtott panaszom febr. 4-én rendeződött. Közben duplán (!!!) beterhelték a kártyadíjat, aminek következtében két nagyon kemény hangú levelet is írtam nekik. Már a vez.ig-gel és a PSZAF-fel is fenyegetőztem, és ordítottam a telefonban, pedig ez tőlem nagyon távol álló dolog... no de nem akarok "Homárt" csinálni a blogodból, a lényeg az, hogy MINDIG A KISBETÜS RÉSZT KELL ELOLVASNI, és nagyon oda kell figyelni mindenre, ami a bankszlánkon történik.
Javaslom, te is írj levelet, annak mindig nagyobb súlya van.
Egyébként a Fogyasztóvédelemhez is fordulhatsz, újabban ők is foglalkoznak pénzügyi visszaélésekkel.
Hajrá! Nagyon szurkolok neked, üdv, Mackómama

Bianka írta...

Szepy nálunk a válságra hívtakoztak, hogy s PSZAF miatt ők nem engedik a lekötött kötvények kereskedését. Mondjuk ez egy éve volt, de a pipaság még meg van...:(

szepyke írta...

Mackómama, igen, ez tényleg így van, de mostanában divat telefonon megkötni a szerződést, amiről csak egy kis idő múlva küldik ki a papírt.. Igaz, hogy a fene nem olvasgatja, ez tény. ez volt eddig. Rám több barom kártyát nem beszélnek rám, az tuti!

Bianka, agyrém! Tényleg! Döbbenet, hogy mindent lehet nekik!

Gina írta...

Nyugodtan írj a PSZÁF-nak emailt,nem mondom,hogy nagyon hamar,de rendezi a dolgokat (legalább is az én esetemben).
Tényleg baj,hogy sokan beletörődnek,nem szabad hagyni magunkat,akkor több esély van rá,hogy megszűnik az átverés,és az apró betűs rész.

szepyke írta...

Gina, írni fogok, szerintem még ma!És tényleg az a baj, hogy mindent rájuk hagy mindenki...:(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...