2010. január 6., szerda

Csokoládé mennyország - Harrer Chocolat


Figyelem! A nyugalom (csokoládééhség) megzavarására tökéletesen alkalmas képek jönnek!

Le vagyok maradva. El vagyok maradva egy bizonyos 100. rendszeres olvasónak készített ajándékkal (sőt, amit ettől a bizonyos 100. rendszeres olvasótól kaptam, azt sem mutattam még!). Le vagyok maradva, mert rengeteg étel képe, receptje ácsorog, várja a sorát. Most mégis valami olyat mutatok... Mert nem bírom ki, hogy ne mutassam meg, ugyanis nem máshol jártam, mint a Harrer Chocolat Sopronba kihelyezett Mennyországában...

Történt, hogy karácsonyi ajándékba kaptunk egy lapot, amin egy csokoládé kóstolásra kaptunk lehetőséget. Nem kellett mást tennünk, csak lefoglalni, hogy nekünk melyik időpont felelne meg, majd akkor beülni a kocsiba és lekocsikázni Sopronba. És aztán ott álltunk a Mennyország kapujában, azaz a Harrer Chocolat épülete előtt.

De elég volt a szövegből, jöjjenek a képek! (rákattintva nagyban megnyílnak!)

A cukrászda belülről, modern, igényes. Egyszerű, mégis tetszetős. Hatalmas üveggel burkolt épület, melynek egyik oldala az üzem, ahova az üvegeken keresztül teljesen belátni, a másik része maga a cukrászda, vagy kávézó.


Saját készítésű csokoládék, különböző ízesítésben.


Forró csokoládé por formájában. Szintén különböző ízben. Naná, hogy hoztam haza belőle! Például a fehércsokis-epres változatot. De hoztam mást is, majd mutatom! Ne maradjatok le, menjünk tovább!


Helyben készített csokoládék, dekára vásárolható kiszerelésben.


Közelebbről:



Egy másik adag:



Jönnek a bonbonok:



Nah, mégegyszer:


Nem bírtam betelni velük:


Sütemények. Az árak egyáltalán nem borsosak. Sajnos a süteményeket nem kóstoltam, mert olyan mennyiségű csokoládét ettem, hogy teljesen elteltem vele. Viszont az a gesztenyegolyó milyen jópofa, nem?



Nagyon tetszett!



Ilyen a cukrászda:



Ezen a képen látszom én is! Ott a lenyomatom a szendvicsben!:)




Teák és bögrék. Minden megvásárolható.



Minden ami a csokoládéról szól, megvásárolható. Vannak teák, könyvek, mindenféle kimért csokoládé, bonbon.


Könyvek! Nekem ezekből kettő is megvan!:)



Trinity, látod, ott a csokis kártyám!



A cukrászda másik szögből.



Nah, tessék. Csokoládé, bonbon. Mondtam, hogy maga a mennyország!



Forrócsokoládé porok mindenféle ízesítésben.



Karácsonyfa csokoládéból, díszítve.



Teák, de nem "sima" teák...




Ilyenem már van! Pörkölt mandula illata van. Nem szeretem a teát, de ezt nem tudtam ott hagyni...





Sütemények:


Nah, és akkor a csokoládé kóstolás.
Bementünk egy külön kis részbe, aminek az egyik oldala üvegfal, ahol belátni a cukrászüzembe. A teremben polcok, rajtuk midenféle csokoládéhoz kapcsolódó formák, sablonok.



Kéretik a képeknél figyelembe venni, hogy rajtunk kívül még kb 15-en voltak a kóstolon. Így nem vakuztam, szépen csendben, meghúzódva fényképeztem csak.




A kakaók, illetve, a különböző vidékekről származó tiszta csokoládék.



Jöjjön néhány sablon, forma:




És akkor a bemutató. Kezdtük egy pohár pezsgővel, amiben egy szem bonbon volt. Ez itt az enyém, gyerekpezsgő, mert én vezettem...



A cukrászüzem, én is akarok olyan sapkát! Milyen jól néz ki!:)


A csokoládé szökőkút:


Megint az üzem:


Megnéztünk egy kisfilmet, hogy hogy is születik a csokoládé. Onnantól, hogy megérik a fán, odáig, hogy a kezünkbe adtak egy hatalmas két kilós tömböt...


A szobában kis üvegezett asztalkákban kiállítva mindenféle változata. Kakaó, kakaóvaj, stb, stb...



Térképen feltüntetve, hogy hol termesztenek kakaóbabot.




Voltak pillanatok, amikor úgy éreztem, megnyalom az üveget...









Nekem ez a fajta ízlett a legjobban!


És most jön a nap fénypontja... A fiókok a Harrer által készített csokoládékat tartalmazzák és most mindegyikbe belekóstolhatunk!



Igéző látvány volt!



Ezek a kis színesek is nagyon finomak voltak. A rózsaszín málnás, a narancsszínű ha jól emlékszem mézes-narancsos. A zöld citromos ízű. És ott van az a hatalmas tömb, ami két kilós!



Kóstolóra kikészítve!


Az a jobb szélső iszonyat finom volt! De szinte mindegyik nagyon ízlett!





Ettől kész voltam. Jellemző, hogy a fehércsokis-mákos ízlett a legjobban. Halkan mondom csak el, szerintem ebből az egészet én ettem meg... Hála az égnek, többen "leakadtak" a csokoládé szökökútnál, én meg nyugodtan csemegéztem a csokikból...


Próbálom felsorolni, de nem fog mind az eszembe jutni, tehát volt:
  • fehércsoki mákkal
  • keserőcsoki rózsaolajjal és rózsaszírommal
  • keserűcsoki karadmommal
  • keserűcsoki ropogós rizzsel
  • tejcsoki ropogós rizzsel
  • kókuszos keserűcsoki
  • narancsos-chilis keserűcsoki
  • chilis keserűcsoki
  • mentás keserűcsoki
  • rózsaborsos keserűcsoki
  • málnás fehércsoki
  • citromos fehércsoki
  • narancsos-mézes fehércsoki

nem emlékszem a többire...


Nah, amíg én csokitzabáltam, egyesek befaltak egy tányérnyi gyümölcsöt, amit előtte megfürdettek a csokoládé szökőkútban... Jah, az ott lent a sarokban a narancsos-chilis keserűcsoki.



A hatalmas, két kilós tömb, amiből egy csomó tábla csokit lehet kihozni, mert ez tiszta csokoládé.



És a befejezés, a forrócsokink! Pici pohár, iszonyat finom sűrű csokival! Méltó befejezés volt!



Nah, és akkor közelről, hogy miből is lehetett vásárolni a kóstoló után:



Nagyon tetszett a hely! Kedvesek voltak a kiszolgálók. Kedves, mosolygós volt a hölgy, aki a bemutatót tartotta. Finomak voltak a csokoládék, és tényleg érdekes volt az egész!

De... És ezt most kisebb betűvel fogom írni, mert ez lehet, hogy csak engem zavart...

Egyetlenegy apró gondom volt csupán. A kóstolásnál, amikor a termőhelyek csokoládéit kóstolhattuk meg, egy edénykéből öntöttek egy pici tálkába, majd mindenki belenyúlt és vett belőle. Voltak "éhesebb" látogatók, akik beletúrtak a pasztillákba és míg kettőt kivettek, még másik ötöt megtaperáltak, visszaejtették, stb... Egyszer még össze is néztünk, és halkan megjegyeztük egymásnak, hogy ezt egy kanállal is meg lehetne oldani, hogy a hölgy mindenkinek kiadagolja a pasztillákat és nem kell mások után ennem...

Illetve, még valami. Nem értem, hogy felnőtt emberek, miért nem tudnak viselkedni???
Míg a hölgy mesélt, addig egyik "kóstoló társunk" végigzabálta az összes csokipasztillát. Kinyitotta, beletúrt, kivett egy tenyérnyit, megette, ment a másikhoz... Majd a delikvens kb 5 éves kisfia megkérdezte, hogy apu, mi az, kérek?! Erre közölte a gyerekkel, hogy figyeljen a nénire...

Az osztrák hölgyeményt is említhetném, aki szintén végigkóstolt mindent, mintaapu után...

Erről nem tehet a cukrászda, de egy kanalat azért javasolnék beszerezni!

Ha tehetitek, menjetek és vegyetek részt ezen a kóstolon, mert még felnőttként is izgalmas élmény! Jaj, és azt is el kell, hogy meséljem, hogy mindenki figyelt, meg evett, én meg kérdeztem néha... Majd az előadó hölgy megkérdezte, hogy: "szakmabeli?" Én meg sóhajtottam, hogy neeeeeeeeeeeem, sajnos nem. És tényleg nagyon sajnáltam a dolgot, és nem csak a kuktasapka miatt...

Egy ilyen kóstoló felnőttek számára 1990,- Ft-ba kerül, már csak el kell jutni Sopronba és kötelező program!

A Harrer Chocolate megnézhető ITT






53 megjegyzés:

Unknown írta...

Ez nem semmi! Milyen szuper helyeket láthatok meg általad :D Tényleg összefolyt a nyál a számban ;)

Garffyka írta...

Szepy, ez közösség elleni izgatás, ellenkezik mindenféle emberjogi törvénnyel, küldöm a kukoricát, tessék rátérdepelni! :) Én meg elindulok Sopronba :)

Gesztenye receptjei írta...

Szepyke!

Na most vagyok kész!
Rohanok egy kis általam készített karácsonyi csoki után és bekapom mind :-)))
Én is indulok, de csak a vizsgák után!

Köszi a részletes beszámolót!

szepyke írta...

Juhász Andi, én is ajándékba kaptam a lehetőséget, addig én sem tudtam róla!:)

Garffyka, lehetne főtt a kukorica és szemezett, illetve egy kis rizs és sajt is kerülhet mellé? Jah, már Sopronban vagy?:)))

Gesztenye, nagyon szívesen!:)))

lekvároskukta írta...

Szepy, köszi a részletes beszámolót :)))))
Nagyon jó volt olvasni.
Az a kis gesztenye golyó pedig...:)
Az árak tényleg nem brutálisak.
Üdv: LK

mandy tarragon írta...

Na, tessék, el van döntve hova megyünk kirándulni legközelebb :)

DebiGabi írta...

De jó kis beszámoló.
Egy baj van vele, hogy nem győzőm a nyálamat törölgetni, és már bontogatom is csokit, pedig nem kéne:))))

Puszedli írta...

Ez a bejegyzés egy csúnya merénylet volt azok ellen, akik a karácsonyi zabálások után édességmegvonásban szenvednek. :(

Kata írta...

Na tessék...5 üres szaloncukros papír hever itt mellettem, pedig ma reggel fogadtam meg magamnak, hogy csak egyet egy nap, ha nagyon muszáj.
Szepyke, kész vagyok; tudod te, milyen messzire van tőlünk Sopron? Pont 200 km-rel több, mint tőletek...és oda akarok menni...

Névtelen írta...

Szia! Én meg itt dolgozom minden nap.Örülök, hogy tetszett minden!
A kanáljavaslatot meg továbbítom az illetékesnek :)

Ági, aki főz írta...

Uram. Isten. Megyek meghalni és remélem ide kerülök.

egycsipet írta...

Jesszus, rossz helyen élek! :OO
Elférne itt egy irigy, vágyódó, nyálcsorgatós szmájli... :)

Anice kötős blogja írta...

ÚÚÚ,én meg "megnyalom"a képernyőt!

Csodálatos beszámoló volt! Köszi.

Macus írta...

Szepyke!
Ezt nem kellett volna...
Vagy igen!!
Gyönyörű ez a hely...

Egyébként meg parék mindenhol vannak.

Moha írta...

Atyavilág milyen gyönyörűűűűű volt ott minden! Tiszta,csillogó és micsoda választék! Elképesztő lehetett, nagyon jó ajándékot választott neked valaki!
És nagyon jó képeket készítettél, ez megint olyan jó kis úti beszámoló volt,mint a londoniak:)
Amúgy meg a karácsonyi evészetek után ez merénylet!!!

judit.6 írta...

Hűűű amindenit. Ez a nekünk való hely. Tuti nyári program, s talán klaudiával is talizunk. :)
Na megyek felzabálom a csokikészletünket.
Az a gesztenye meg csuda csábító, olyat tuti hozok haza, szerintem a kirándulás előtt még bankot kell rabolnunk. :) (sopron nem itt van, így fel kell tankolnunk alaposan csokiból ha ott járunk)

vadcic írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
vadcic írta...

Akkor újra,mert az előbb a technika eltüntette az elejét:
Lehet abban valami hogy a csoki jókedvre derít,nagyokat mosolyogtam már csak attól is ,hogy olvastam róla.
Kedvet csináltál hozzá,hogy egyszer benézzek ide...:OP

szepyke írta...

Annyira elnézést kell kérjek mindenkitől...:))))

Claudius, ha lesz ingyenes kóstolás, kérlek, hogy tájékoztass!!!!Köszönöm!:)

Lányok, szervezzünk osztálykirándulást?
Egy szép őszi napon meglátogatjuk a Harrert- és felzabálunk mindent kóstoló gyanánt...
Nah? Ki jönne???:))))

mariam írta...

Ez nekem való hely!!!! :-)

Unknown írta...

Irány Sopron!:)

mandy tarragon írta...

Szepyke: Én én én én én :)

DebiGabi írta...

Én is szívesen részt vennék egy ilyen kiránduláson:D

Krike írta...

Én soproni vagyok, de még nem voltam itt, viszont a képeket látva már most indulnék! Ezt látva, nem is lehet kihagyni.
Köszi!

szepyke írta...

Nah, akkor béreljünk kisbuszt?
Én négy embert tudok vinni, és mivel nem iszom, jó nekem a gyerekpezsgős változat, és hazafelé mehetünk a Balaton felé...
Nah, jelentkező?:)))

Kiskukta írta...

Hát ez nagyon jó lehetett! Én is el akarok oda menniiiii!!!!!

Kiskukta írta...

Én jelentkezem, ha tényleg összeáll a csapat!

DebiGabi írta...

A szervezés a Te erősséged:)))
Én jelentkezek és négy fő szállítását is tudom vállalni.

Névtelen írta...

Szia!
Harrer-Abosi Beatrix vagyok.
Köszönöm a cikkedet és nagyon örülök, hogy jól éreztétek magatokat nálunk!
Hát ezért dolgozunk nap mint nap...:-)))
A kiskanál javaslatot köszönöm; holnaptól minden vendégünk csipeszt kap az ajtóban...:-)amivel kiveheti a csokiját.
Ha megkaphatom az elérhetöségedet, igérem, hogy már postázom is a szakácssapit.
Köszönöm még egyszer, nagy öröm volt olvasni.
Csokis üdvözlettel

szepyke írta...

Kiskukta, ok, megszervezzük!:))

DebiGabi, akkor tegyem fel a kérdést mindenki felé???:)))
Jesszusom, látom előre a megmozdulásunkat!:)))

szepyke írta...

Harrer-Abosi Beatrix!
Először is nem tudom leírni, hogy mennyire meglepődtem, hogy eljutott ez a hír hozzád!:)))

Másodszor, tényleg kapok szakácssipkát? :)))
Megtisztelő, köszönöm!:)
Az elérhetőségemet megírom, ha kapok egy mailt a szepsegtar.blog@gmail.com e-mail címre! És vigyorgok, látszik???

Nóra írta...

Állati klassz a leírás és a hely is! Menyország!
Már tudom, hogy hamarosan én is ott leszek!! :-)
Ha már itt van Beatrix is, akkor picit neki is szól a hozzászólásom, hogy szerintem az ő honlapjuk kevésbé vágykeltő, mint a Te leírásod!

DebiGabi írta...

Szepyke,
Ha a szervezés részét vállalod, és tudunk találni egy megfelelő időpontot. Részemről mehet a dolog:DDD

Chef Viki írta...

Most tudtam végigolvasni rendesen és végignézni a képeket.

Azt kell mondjam, hogy ez szerintem is a Mennyország. Semmi mással össze nem lehet téveszteni!

Kicsikét messze lakunk, de ki tudja, merre sodor az élet! Megjegyzem mindenesetre :-)

A sapeszhoz meg gratula :-)))

Orsi írta...

Hűh dejó! Nem is tudtam hogy Magyarországon is van ilyen színvonlalas cukrászda.Jó ezt látni!Én is szívesen meglátogatnám...meg azthiszem szívesen dolgoznék is ott...:)))

Csibe írta...

Szepyke, teljesen fel vagyok háborodva. Ilyen zaklatott állapotban hogyan menjek aludni???...és akkor még sityakot is kapsz! ...így maradok még egy kicsit, kínzom magam ;))
Köszi szépen a beszámolót. A "kipróbálandók" listájára felvéve!

szepyke írta...

Nóra, azt mondjuk értem, hogy Ők nem "ömlenghetnek" így magukról...
És tényleg nagyon jó volt!:)

Viki, köszönöm, és hátha...:)))

Orsi, és el is tudlak képzelni ott, és Sopron gyönyörű város, csak iszonyat hideg van mindig!:)

Csibe, én kérek elnézést!:)

Aranka írta...

Ezt nevezem közösség elleni izgatásnak, ami egyébént bűncselekmény. :)

belinda írta...

Ide nekünk is el kell menni,már néztem is megy-e onnan Komáromból vonat :) csak azt nem tudom,elég-e lenne nekem erre egy nap az oda-vissza úttal együtt :( És igen,sok pénz is kell hogy haza is hozzunk kóstolót :DD

szepyke írta...

Aranka, és mi az itélet?:)

Belinda, ha nem veszel kóstolot, akkor is bőven jóllaksz csokival!:)

Araniel írta...

Hűűűűűű...hát ez nem semmi. Barátom csokifüggő, javasoltam neki a helyet. Márciusban menni fogunk 5 napra Sopronba, úgyhogy ezt 100000%-hogy beiktatjuk :)
Nagyon köszi a beszámolót :)

szepyke írta...

Araniel, nem fogtok csalódni!:)))

Éva írta...

Szia! Tegnap voltam itt! Igaz, hogy nekem könnyű. Soproni vagyok!:-)

szepyke írta...

Eva, hát, úgy tényleg könnyebb!:)

Mondjuk, én meg ma kaptam meg az ajándékukat... Egy sapkát, és némi (nem kevés) csokit..:))))

Viki írta...

szepyke ! tessék szives mondani: toporzékolni leheeeeeeeeeet?? Gyönyörü helyen voltatok. Örülök az örömeidnek, a csokidnak, a sapidnak, de nem tudnád elintézni, hogy Sopron közelebb legyen Szarvashoz :)))
Gratulálok Neked a csodás fotókhoz, az élményszerü beszámolóhoz, és úgy összességében mindenhez. Nyeltem egy óriásit, ugye lehetett hallani?

szepyke írta...

Viki, hát Pesthez sincs túl közel..:)
És igen, idáig lehetett hallani, úgyhogy Szarvas viszont nincs olyan messze Pesttől ezek szerint...:)))

Nóra írta...

Képzeld, Szepyke, hétvégén bicaj túrára megyünk a Fertő-tóhoz, aminek nagyon örülök. Azonban azt az ígéretet kaptam, hogy ha esni fog, akkor elmegyünk Sopronba csokizni! :-) Nem is tudom, mit akarok jobban, hogy essen, vagy hogy ne? :-)

Megkaptad végül tőlük a szakácssapkát?

szepyke írta...

Nóra, szerintem jó időben is el lehet menni csokizni!:))) Az a két óra belefér, csak jelentkezzetek be, hogy nehogy ne férjetek be a keretbe!:)
És igen, megkaptam a sapkámat!:))))

Majd mesélj, jó! Hu, most irigykedek!:)))

Éva írta...

Sziasztok!

Mi tegnap voltunk ebben a csoda csokimennyországban...nem szabad kihagyni. csnáltam fotókat én is, a következő linken megtaláljátok: http://picasaweb.google.hu/117445968505335245118/HarrerCsokolademuhely#

puszi

Vic

szepyke írta...

Éva, köszönöm,hogy megmutattad!:)) Nagyon jó képek!:)

Éva írta...

Szívesen, és köszönöm, hogy az oldalad által előtte megismerhettem ezt a csodaszentélyt :)

Csak ajánlani tudom mindenkinek :)

Unknown írta...

Szuper képek! Nemsokára meglátogatjuk mi is. Legjobb Csokoládé - Szeretem

Izabell írta...

Imádom ezt a helyet!
Nekem is a kedvencem!!! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...