2010. december 14., kedd

Aszalványok 350,- / 10 dkg áron...


Mivel itt a karácsony, nálam beindult a fontosaknak gyártandó sütemények legyártásához szükséges hozzávalók beszerzése.

Nem kevés alapanyag fogy ilyenkor, így egyáltalán nem mindegy, hogy hol, és mennyiért jutok hozzá egy-két dologhoz. 

A diót pucolva egy ismerősömtől vettem 1500/kg áron. 
Mogyorót kaptam ajándékba (köszönöm Böbe!:D).
Még mandulát kell beszereznem, mert a cantuccinihez kiló számra használom... valahogy egyetlen adag nem érte meg eddig a karácsonyt...tehát, muszáj folyamatosan gyártanom, viszont horror mennyiségű mandulát vesz fel egy ilyen sütemény...

És a legdrágábbak, az aszalványok. Ha az ember nem tud otthon aszalni akkor bizony horror pénzeket fizet ki egy-egy ilyen hozzávalóra. Van, hogy a recept szerint 30-40 dkg aszalványt és magot elbírna a tészta, de ha kiszámoljuk, mennyibe kerülne, egyszerűbb megvenni a toronyórát lánccal, mint mindent megvásárolni.

Elég megszállottan szoktam ráállni egy témára, így vagyok ezzel az aszalt dologgal is.

Ha minden igaz, megtaláltam Budapest legolcsóbb beszerzési lehetőségét, amit most megosztok mindenkivel, aki erre jár, egyúttal kérem, ha valaki még olcsóbb lehetőséget tud, írja meg egy kommentben.

Tehát, a Moszkva téri nagy üzletközpontban, amit egy már kihalt hatalmas állatról neveztek el, és aminek két része van, (az I. és a II.)  remek aszalványokat kaphatunk 350,- Ft/10 dkg áron.

A bolt egy amolyan "kimérős" bolt, ahol cukorkákat, apró süteményeket és szép nagy kínálattal megjelenő aszalt gyümölcsöket kaphatunk. 
A képen vörösáfonya, eper, kiwi és gyömbér szerepel. Van még őszi- és sárgabarack, szilva,  meggy, mindenféle déligyümölcs is és mintha sárgadinnye is lenne.

Ezek mind 350 Ft/10 dkg-os áron kaphatóak.

A bolt az áruház I. részében, tehát a régebbi részben található a mozi szintjén, a két szárnyat összekötő átjárónál. A forrást, hogy ezek a gyümölcsök honnan vannak, nem tudom. 

Én már tavaly karácsonykor is itt vettem a vörösáfonyát, a meggyet, és tökéletes minőségűeknek bizonyultak.

Még valami, nem kapok se részesedést, se semmit, a képen látható adagért is fizettem, csak mivel elégedett voltam, megosztottam. 


11 megjegyzés:

BirgánAndi írta...

Egy kis segítség a fehérváriaknak. A nagy Tesco üzletsorán is van ilyen kimérős pult, ugyanezen az áron lehet mindenféle cukrozott gyümölcsöt kapni. Van pl. cukrozott gyömbér, ananász szelet, mangó szelet, koktél cseresznye, narancs karika, étcsoki csepp...ééééés natúr pisztácia! Igaz héjában, tehát meg kell pucolni, de legalább hozzá lehet jutni.
Nem a karácsonyhoz tartozik, de van náluk kuszkusz is.

Icus írta...

Sziasztok,


a budaörsi T-soron is van kimérős magárus. Mindenféle finomságot árulnak.

lekvároskukta írta...

Pólus Tesco-ban is van ilyen kimérős árus, mindenféle finomsággal. Árakat nem tudok.

Praliné Zsuzsi írta...

Ha valaki esetleg még karácsonyig Bécsben jár, a Naschmarkton én 2 euróért vettem 20 dkg-ját az aszalványoknak (eper, szilva, gyömbér, de még csomó minden van).

Névtelen írta...

Kispesten, a Kossuth téri piacon is van ilyen árus. Náluk különböző magvak(mindenféle ízesítésben) is megtalálhatóak. Az aszalt gyümölcsök, 300 ft-tól. Jó minőség, én a tőlük vásároltból sütőgetek.

Névtelen írta...

Még van 9 nap szentestéig, hátha addig meg lehetne beszélni a Jézuskával, hogy egy aszalógépet is helyezzen a fa alá! Aki ennyi aszalványt használ, annak tuti megtérülne ez a befektetés. És akkor jövő karácsonyra már nem kell a lelőhelyeket vadászni... :) Szép napot! Zsuzs

GasztroRéka írta...

Múltkor is "miattad" ugrottam át (nem le) a Mammutban, aztán igazi horrorban volt részem.:)
Egyiknap átnézek, és nagyon köszi!
Az I. legalsó szintjén van egy elérhető delikátesz. Grana Pradano, kecskesajt, hústermékek, olajok, nyírfacukor stb megfizethető áron. + vannak tányérok is, meg egyéb kütyük. Jam Pubhoz közel a kanyarban.
Ui.: családilag kiiktattuk az ugorj le a Mammutba kezdetű mondatot.

GasztroRéka írta...

Múltkor is "miattad" ugrottam át (nem le) a Mammutban, aztán igazi horrorban volt részem.:)
Egyiknap átnézek, és nagyon köszi!
Az I. legalsó szintjén van egy elérhető delikátesz. Grana Pradano, kecskesajt, hústermékek, olajok, nyírfacukor stb megfizethető áron. + vannak tányérok is, meg egyéb kütyük. Jam Pubhoz közel a kanyarban.
Ui.: családilag kiiktattuk az ugorj le a Mammutba kezdetű mondatot.

szepyke írta...

Köszönöm a lelőhelyeket!:))

Zsuzsmuzs, gondolkodtam rajta, de ha egy ilyen gép beköltözik, nem lesz neki hely és egy régebbinek kellene mennie... inkább megveszem készen a cuccokat..:)))

GasztroRéka, olvastam, hogy pont ott voltál...:(

lúdanyó írta...

Én ma vettem a Bosnyák téri piacon aszalványokat - 2000 ft/kg (aszalt vörös áfonya, sárgabarack, hatalmas aranymazsola)és aszalt szilvát 1200 ft/kg áron. Kint volt a szabad téren az árus, azt hiszem, hogy ott csak szombatonként vannak.

szepyke írta...

Lúdanyó, ennek van a legjobb ára eddig, kár, hogy csak szombaton van nyitva...:( De ez is több a semminél! Köszönöm, hogy megírtátok az ötleteket!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...