2010. december 29., szerda

Kombinált (gáz-villany) tűzhely - melyik a jó?


Már az xedik kört futom a témával kapcsolatban és nagyon úgy érzem, hogy nem jutok közelebb a célhoz...

Szóval, az van, hogy elérkezettnek látszik a pillanat, hogy a 25-30 év körüli Karancsot (gyengébbek kedvéért ez egy gáztűzhely...) lecseréljem. Csak nagyon halkan merem leírni, mert nálam az ilyen izék, amik eddig megneszelték, hogy lecserélődnek, olyan hisztis végjátékot produkáltak, hogy attól most megkímélném magam, tehát Karancs még nem tudja, hogy a napjai meg vannak számlálva... Legalábbis remélem.

Hogy miért most? Az nagyon egyszerű... A karácsonyi készülődést, azaz a sütemények megsütését a szomszédommal együtt intéztük. Én begyúrtam a tésztákat, nála meg kisütöttük. Nagyobb a hely is, gondoltuk, nála van még egy-két befogható konyhatündér.
Már sütöttem villanysütővel. A munkahelyemen is ilyen volt, és Londonban is ilyennel szórakoztam. Ezeknél a próbálkozásoknál annyira nem fogott meg az egyszerűsége és a nagyszerűsége, mondjuk nem is 8 kilónyi mézeskalácsot, 8 rúd bejglit és sorolhatnám, hogy miket sütöttem eddig ilyennel.

De most... hát, ez valami álom. Komolyan. Az, hogy egyszerre négy tepsi sülhetett benne, hogy nem kell forgatni a tepsit, nem kell szerencsétlenkedni, hogy kicsit kitámasztom az ajtaját, itt süt jobban, ott kevésbé és sorolhatnám... Szóval, elvesztem. Éreztem, hogy jön a gondolat, hogy ott motoszkál, hogy nekem kell egy ilyen... Aztán Karancs is rátett egy lapáttal, amikor, bár ez nála szokás volt már egy ideje, kb. negyed órát tartottam a sütő begyújtása után a gombot, hogy ne aludjon el a gáz... azt már csak halkan jegyzem meg, hogy eleve használtan költözött hozzám, így már néhol (a rózsák körül eltakaríthatatlanul...) erősen kihívásokkal küszködik... szóval, kell egy új tűzhely.

Első felindulásomban felnyomultam a netre és a kedvenc márkám weboldalán rögtön megakadt a szemem egy kis helyesen, persze, a lehető legdrágábbat néztem ki, ez nálam alap... Valahogy mindig elsőre a legdrágább tetszik mindenből, utána indulok meg a helyes úton, azaz a mit tudok megfizetni ár/érték ok legyen, ne fizessek csak egy vagyont a márkanévért feleslegesen és hasonló dolgok helyes útján... Nem szoktam ripsz-ropsz beleugrani dolgokba, mindig nagy kutatómunka zajlik a végleges példány kiválasztása előtt.

Most is így volt. Nagyjából azzal teltek az estéim, hogy tűzhelyeket néztem. Meg is találtam egy nagyon baráti áron kínált példányt, ahol, ahogy én szeretném, gázlap és villanysütő beszerelhető változata vigyorgott rám, a nagyon baráti 100.000,- Ft körüli áron. 
Akkor elkezdtem számolni. Ez így 100.000,-, kell neki egy szekrény, ami passzoljon a konyhához, ha lehet, kinéztem az IKEA-ban 14.000,- körül már kapok. Akkor erre még jön a villany és a gázszerelés... amivel nem tudok számolni, mert nem tudom, hogy mennyibe kerül... Hát... és még itt is úgy voltam vele, hogy ok, ok... de milyen szép és hogy fogjuk mi egymást szeretni villanysütő meg én, ez (majdnem) minden pénzt megér... 

Már úgy látszik, hogy jön a boldog vég, amikor én egy centivel a kezemben kivonultam a konyhába és lemértem Karancsot, majd ezt az egészet úgy, ahogy van félig hisztisen töröltem az agyam előzményeiből... Mert Karancs 50 cm széles, míg beépíthető tűzhelyből nem találtam 60 cm alatti darabokat... 

Ok, akkor keressünk nem beépíthető, hanem kombinált készüléket, abból van 50 cm széles is...

Lehet, hogy van, csak én vagyok béna és nem találok... 

Nem akarok kényszerből valamilyen névtelen darab mellett dönteni. Akkor inkább marad a Karancs...

Gondoltam egyet, és megírtam ezt a posztot, hátha valaki volt már hasonló cipőben, és tudja a megoldást. Milyen márkát keressek, milyen tudással bír az a darab, és a legfontosabb, hogy mennyibe kerül, mert egy kisebb afrikai ország éves költségvetését nem költeném el rá, ha nem muszáj...


25 megjegyzés:

Gesztenye receptjei írta...

Szepyke!
Pár évvel ezelőtt én is pont így jártam, hogy beépítettet szerettem volna, de 5 cm hiányzott hozzá. Ezért én is kombit vettem nem beépítettet, Indesit, nagyon szeretem. Azóta tudok szépen sütni, nekem nagyon bejött az elektromos sütő, de a főzéshez ragaszkodtam a gázhoz.
Akkor volt 50 cm-es, most nem tudom.
A sütőnek elég sok funkciója van, bár közel sem használom mindet, de a légkeverés nekem fontos volt és nagyon szeretem használni.
Remélem valamit tudtam segíteni.
Boldog új évet kívánok, sok szeretettel!

Lilla írta...

én meg a teljesen villany-ra szavazok, két év villany főzőlap (üvegkerámia "csak", nm indukciós), után azt mondom, hogy soha többet gázt. amikor hideg tudok rajta vágni, nem billeg a tepsi, gyorsan felmelegszik, nincs ocsmány gázcső, és sokkal egyszerűbb takarítani. még a hozzá adott kaparó sem kellett soha, a maximum a zsíroldós mosogatószivacs (pedig futott már ki tej is, tejszín is).
ha lenne gyerekem és pénzem rá, indukciósat vennék, hogy tutira ne égesse meg magát.
nekem amúgy electrolux van, teljesen jó, hátul néha kicsit jobban süt, de azért nem kell nagyon forgatnom a tepsiket.
anyámnak és anyósomnak ugyanolyan aeg van, az még jobb, tud 275 fokot, ami pizzánál tök jó, anyámnak ráadásul olyan a gáz főzőlapja, hogy az alap üveg neki is, az sokkal szebb (és takaríthatóbb), mint a zománc meg a rozsdamentes acél.
szintén gyerek miatt lehet fontos, vagy ha neki szoktad nyomnia térded a sütőajtónak, hogy hány fokra melegszik fel, az enyém 70re (3xos üvegezés), anyámé csak 40re (4xes)

Citromhab írta...

Szia!

Itt szétnéztél már?

http://www.arukereso.hu/tuzhely-c3169/f:kombinalt-tuzhely,villanytuzhely/

Egyébként van valami oka annak, hogy a kombinált variációhoz ragaszkodsz?
Nekem csak jó tapasztalataim vannak a kerámialapos tűzhellyel kapcsolatban:-)

Névtelen írta...

Nekem külön vannak a drágák, beépíthetőek. A sütő villany, többfunkciós, légkever, meg az időtől kezdve a fokig minden állítható rajta, és igen, tök jó, hogy nem kell a tepsikkel külön bűvészkedni, mert egyszerre is süthető benne több adag. És nagy előnye, hogy pont olyan magasságban lehet, hogy az nekem kényelmes, se hajolgatás, se görnyedés, ideális helyzet. Igaz, ezért feláldoztam a konyhaszekrény egyik pakolós részét, de megérte. A főzőlapom gázos (:D) és van neki egy wok-égője is. Azt hittem, nekem ez már elég nagy lesz, de tévedtem, mert néha ez is kicsinek bizonyul :P És 75x51 centis. Anno beleszerettem, mert gyönyörű üveglap. Tény, minden meglátszik rajta, de így legalább rá vagyok kényszerítve, hogy mindig letöröljem, mert zavar, ha pöttyös. És bevallom, a régi feketét sokkal ritkábban törölgettem. :DDD Ha gondolod, írok márkát is. Nekem nagyon bevált, csak dicsérni tudom.

kempfcandi írta...

Szia!
Én idén nyáron voltam ugyan ebbe a helyzetbe...
Elköltöztünk, csodaszép konyhám lett és én beépítettet választottam, külön a sütő és főzőlap. A sütő villany és IMÁDOM!!!! Igaz először úgy használtam mint a őskövületet(így hívtam) és persze hogy úgy nem volt jó a süti:D De pár sütés és kitapasztaltam. Egyszerűen csodás! Imádom.
Nekem Gorenjem van...azért vettük mert akkor akcióba volt és azokat mind tudta amikre igényt tartottam...
Imádom a kicsikét!!!
Nekem annó a régi sütőmbe a kelt tészta nem sült meg:( Ebbe egy álom a kifli!!!!!
A főzőlapnál ragaszkodtam a gázhoz!!! Azzal is meg vagyok elégedve.

Remélem segítettem!

szepyke írta...

Közben voltam megnézni, hogy milyenek vannak, és ebben a kategóriában 50 cm-es darabokból szinte csak a Gorenje van, amitől meg nem vagyok elájulva egy hűtő projekt miatt...

Nem tudom, hogy miért szempont a gáz főzőlap, valahogy ahhoz ragaszkodom. Legyen valahol láng rajta, mert az néha kell. Nem tudom az okát, de ez van beégve az agyamba.
Sajnos a beépítős változatok teljesen kiesnek, mert nem fér el, és az egész konyhát újra kellene hozzá építeni...

Ha jól látom, szinte mindegyikőtöknek beépített van. Jól értelmeztem? Vagy akinek különálló, annak milyen fajta? Szandra, a Gorenjével meg vagy elégedve, mint márka? A gondom még az is, hogy a nem beépítős változatok közel nem tudnak annyit, mint egy beépítős villanysütő.. mint írtam, az 50 centis darabokról beszélek....

szepyke írta...

Citromhab, itt még nem néztem, de most már igen! Köszönöm

Piszke írta...

Gáz felső, villany sütő.
Rengeteg olyan étel van aminél igenis fontos, hogy azonnal csökkented a hőmérsékletet. Ez csak gázlánggal megy...
De hiányozni fog, hogy a gázsütő pikk-pakk bemelegszik.
És az én Zanussimnak egy élet, míg eléri a 220 fokot...Viszont a kényelmi funkciók, a pontos hőfok, esetleg az időzítés, légkeverés viszont kárpótol majd!

Kata írta...

Az én Elektrolux villanysütőm 10 perc alatt eléri a 250 fokot is, 7-8 perc alatt a 200 fokot, úgyhogy ez nem lehet akadály...
beépített( neked sajnos...), de van egy hátránya: jobb oldalon erősebben süt, mint a másikon.

A teteje is nekem is villanyos, ez már a második, nem cserélném le gázosra. Habár a wok néha jól jönne, de annyira nem, hogy lemondjak a kényelmemről:)

szepyke írta...

Nah, lányok, azt hiszem, eldőlt..

Ha a boltban is tetszik és ha be is fér oda, ahonnan a Karancs kijön, akkor ez lesz az:
https://www.muszakidepo.hu/haztartasi_keszulek/tuzhely/gaztuzhely/zanussi_zcg_560_mw

Köszönöm a segítséget!
Esetleg, ha valakinek van ilyen Zanussija, akkor írhatna róla egy-két szót...:))

Köszönöm!

Chef Viki írta...

Na látom, elkéstem, és megvan a kiválasztott :-)

Pedig épp mesélni akartam, hogy Karancsom van, kb. 25-30 éves, és imádom :-) Egy csoda, ahogy süt! Eddig kétszer kellett a gombját szerelni, azt a relét benne (nem tartotta a lángot).

Sütöttem már villanytűzhellyel másnál - és hiányzott a gázláng hangja, egyszerűen nem éreztem, hogy történik valami. Tiszta tudathasadás...

Használd egészséggel majd az új "családtagot" :-)

BORI írta...

Szepyke, kicsit elkéstem, ma reggel futottam végig a tűzhely-dilemmádat.Nekem minden háztartási gépem Zanussi, sütő-tűzhely-hűtők. Meg vagyok velük elégedve,állandó szervizük és alkatrész utánpótlásuk van, nem tűnnek el a piacról, mint sok más cég az elmúlt 20 év alatt...Tehát a megfelelő méretűt válaszd ki és búcsúzz el fájó szívvel Karancstól :)

Névtelen írta...

Szepyke!

Néhány éves (hogy ne mondjak évtizedeket) háztartás- és konyha(valamint négy fiúember) vezetésével a hátam mögött, megosztom veled tapasztalataimat:

Nekem is volt Karancsom - a sütője a sírba tett(de visszajöttem:)).Azt lecseréltük egy szintén csak gáz Indesitre, amiben volt elektromos grill. A sütője egy idő után ennek is a halálomat akarta, mert mindíg a legnagyobb szükségben, mint disznóvágás, ballagás, karácsony idején döglött be. ettől is megváltunk, s most már tíz éve egy kombinált Bosch tűzhelyem van, amivel nagyon szerelmesek vagyunk egymásba. Van hőlégkeverés és grill benne - igaz, ennyi. Akkoriban még erre felé nemigen lehetett olyat kapni, amelyben külön vagy akár együtt is működtethető alsó-felső sütés is van. ettől a szépséghibától eltekintve (ennyi nekem is van), mondom, tart a szerelem.Tökéletes a sütő, gyönyörűségesen elvégzi a dolgát. Mindenképpen javasolni tudom a kombinált tűzhely vásárlását, főleg hogy a hely nem éppen nagy. de még valami: ha a helyszűke ellenére +10cm-t tudsz még kiszorítani, ajánlom a 60cm széles tűzhelyeket! Nagyon sokat jelent! Nálam nagy zabagépek vannak a családban, én is imádok enni, így tisztában vagyok a tepsik közötti különbség jelentőségével. És egyébként is: nagyban mindig lehet kevesebbet, míg ez fordítva nem igaz!
Szóval! Mindenképpen: Éljenek és Dolgozzanak a Kombinált Tűzhelyek - Neked is!

Üdvözöl és a következő esztendőre is minden jót, szépet és sok olvasót kívánva üdvözöl: Szűcsné Kata Békésről.

Névtelen írta...

Tényleg üdvözöllek, ha már 2x írtam le!

Komolyra: A Zanussit ne kapkodd el!!! Ahogy Te a Gorenjével, úgy én a Zanussi termékekkel viseltetek erős fenntartásokkal - rossz tapasztalatoknak köszönhetően. Az a Bosch, amibe Te is első látásra bele estél, nem elvetendő! Még ha valamelyest többe is kerül, mint a Zanussi. Szerintem sokszorosan meghálálja, ha hazaviszed!Mármint a Boscht! Az enyém tíz éve 100-105ezerbe került, és nagyon boldog vagyok vele a mai napig is! Pedig 'zuram le akart minden áron beszélni róla, hogy jó lesz nekünk olcsóbb is! Hát, volt olyan is... téptem is a hajamat miattuk eleget!
Szepyke! Ne kapkodd el! Bosch vagy vmi hasonló kategória legyen a választottad!
Sikeres válogatást: Szűcsné Kata

szepyke írta...

Chef Viki, akkor Te szerencsés vagy a Karanccsal... most is megszívatott a drága, mert feltettem egy levest és a kisláng annyira nem akart égve maradni, hogy azt hittem, hogy inkább tüzet fogok rakni a konyhában...
Én is sokáig kötöttem az ebet, hogy nekem kell, hogy égjen a tűz, mert az az igazi tűzhely, de hogy ennyit sütöttem a szomszédéval, rájöttem, hogy áldás az, hogy ilyen sokoldalú, és roppant kényelmes is!:)

Bori, köszönöm, hogy írtál, már félig elbúcsúztam Karancstól..:))))

Katalin, nagyon köszönöm, jól szórakoztam a sorokon. Sajnos nincs mit átgondolni,mert a plusz 10 centi az egész konyha átgondolását jelentené. Egyik oldalról fal, a másik oldalról beépített pult van, amiben a mosogatógép, mellette a mosógép, mellette a mosogató kapott helyet anno. Ha bontom a pultot, nem fér el a mosogató, és borul minden. Ehhez sajnos nem tudok hozzányúlni. Én is Boscht néztem... meg is találtam a kis édest, de 60 centis... Még nézelődök, de erről a Karancsról közben többen írták privátban, hogy nagyon megbízható, jó kis gép.. hát, térdre, imához...:))))

Névtelen írta...

Én leirnám, h nekem milyen van, sütő: EOB 6697, beépíthető, de valami eszméletlen jó, annyi funkcióval bir, h az összeset kise használom. sütni benne valami álom, ahogy Te is irtad, több tepsi egyszerre, olyanok lesznek benne a sütik, meg minden, mint egy pékségben. Én nem mondom, h ezt, de a márkájában van olcsóbb is: www.markabolt.hu. A Fehérvári utón vannak, fözőlapom is beépíthető, egy üvegkerámia 96901 K, szintén a márkaboltból. Én nagyon szeretem a villanyt, régen a panelban nekem is karancsom volt, szidtam rendesen, de most ezekkel minden olyan egyszerű. Nekem könnyű volt, mert új helyre költöztem igy adva volt, h a hely ezeknek ki legyen alakítva.
Én ha lehet most már csak villany és légkeverés, ehhez ragaszkodom, most már nem vennék ilyen drágát, mivel nem használom az összes funkcióját, de a márkához igen, AEG_Elektrolux.
Remélem, h tudtam segíteni.

Névtelen írta...

Hát utólag olvastam el a kommenteket, látom, h lecsúsztam, nem tudsz beépíthetőt venni, sajnálom.

GasztroRéka írta...

Nekem panel lakásban volt kombinált Gorenje tűzhelyem 50 cm széles. Szerintem rendben volt. Az előző lakó nagyon intenzíven -meg is látszott rajta- 3-4 évig használta én közel két évig nem volt semmi gond.
(Megjegyzem, hogy a nagymamám nem akarta elhinni, hogy van kombinált tűzhely, pedig nem a Marson lakik, de mindig Karancsa volt, meg sparheltje aztán nem is jártas másban...)

szepyke írta...

Jdudar, igen, így van, nem tudok, csak 50 cm-est venni...:(

GasztroRéka, én a Gorenjétől mégis félek.. Két hűtővel is meggyűlt a bajom tőlük...

Névtelen írta...

Oké, elfogadom, a méretek diktálnak. De akkor vedd föl a listára az Elektroluxot is! Megbízható, jó gépek kerülnek ki tőlük, és: MEGFIZETHETŐEK!!!

Üdv: Sz-né Kata

kempfcandi írta...

Szepi!
Én nagyon meg vagyok elégedve a Gorenje sütővel!!!
Minden nap rájövök valami újra, sőt a könyvébe csomó jó dolog le van írva..hogy süssem pl. pisktát és úgy sütöm és tökéletes lesz, de minden mással van így táblázat!
Igaz milliószor másabb mint a régi, de imádom.
Anyumnak Candy volt, 200e...és annyival tudott többet hogy digitális volt, automata programok voltak benne...mostanában anya sokat süt nálam és meg van nagyon elégedve vele...Pedig ő jó pár sütőbe süt mostanában:D
http://szandradeekonyha.blogspot.com/2010/08/konyha.html
Itt van egy kép róla. Én nem bánom hogy ezt választottam.
Negatívat nem bírok írni róla.
Szagelszívóm és a mikróm is gorenje...velük is meg vagyok elégedve, hűtő, mosogatógép Ariston, azokat is szeretem, habár a hűtő:D Hülye hangokat ad ki este:D
De ha most újra kellene választanom akkor ugyan ezeket venném...:D
Az lehet hogy a beépíthetők többet tudnak mint a egybekombik:D

szepyke írta...

Köszönöm a hozzászólásokat, átgondolás alatt van, illetve villanyszerelővel való egyeztetés alatt van a dolog!:)

Szandra, elolvastam a blogodon az összefoglalódat és sokat tanultam belőle!:) Köszönöm!:)

kempfcandi írta...

Nincs mit Szepy, örülök neki:D
Várom, hogy mit választasz, milyen lesz:D!!!!!!

Szép napot!

Bibitta írta...

Nekem az unokatesom mosogep, huto, mosogatogep es melyhutokkel foglalkozik. A markakrol szeretnek per szot emlitenni( az o szavait probalom idezni), most ugy 2 honapja vettem egy mosogatogepet tole es akkor beszelgettunk egy kicsit. Egy ugymond sorrendet allitott fel a mostani minoseg szerint(azt mondja hogy 5 eve meg teljesen mas sorrendet mondot volna): 1. Bosch 2.Whirlpool 3.Indesit 4.Gorenje 5.Indesit bar hozza kell tegyem a hutoknel es a mosogepeknel kicsit borul a sorren, de az elso helyen mindig a boscht mondta.
Egyebkent nekem sima gaztuzhelyem van es Gorenje hat ugy kb. ha jol emlekszem akkor 4eve vettem. Mi sutit nem igazan keszitunk, mert parom nem szereti es akkor mar inkabb egy joghurt torta vagy gesztenyepure. Viszont hust azt szinte minden 2-ik nap sutunk vele es nagyon tuti. Pont ilyen modelje van meg 2 ismerosomnek es teljesen meg vannak vele elegdve.
Nem igazan szeretek markas cucot venni, mert nem feltetlenul jo. Nalam minden ami van mas markaju:P es mondhatom, hogy szerencses vagyok mert mindenel bevalt kiveve a szonyegisztitot:P
Meg egy par szo a gaztuzhelyrol: nekem 45-os 2 karikasom volt jo kis Metallica (ez egy roman gyarto) es mar semmi nem ment rajta mikor megvettem a mostanit asszem 50-cmset vegul. A parom azt mondta sebaj majd levagunk a konyhabutorbol. Nah en ezen kiakadtam, hogy az csunya lesz stb. nem nem betettem az ablak ala a mosogato melle, sehogy nem nez ki viszont valahova tenni kellet. Vegul csak levagtunk a butorbol, de ott most a mosogatogep szorgoskodik. :D

szepyke írta...

Bibitta Szabo, most akkor a Boscht hozta az unokatesód első helyen?

Az a baj, hogy nekem épített konyhabútorom van, ami azt jelenti, hogy a konyhapult azzal a csempével van burkolva, amivel a fal... ebben a bejegyzésben lehet talán látni, a kocsonyás képeken: http://szepsegtar.blogspot.com/2009/12/szilveszteri-menu-hidegek.html

Ezt nem olyan egyszerű megbontani, illetve, amikor terveztem, és elkészült mindent centire kimértem... így most a tűzhely mellett van a mosogatógép, mellette a mosógép, mellette a mosogató. Ez a rész 70 cm mély, pont a gépek miatt, de a konyha másik oldala, csak 40, vagy 50 centi mély, ahova nem fér el sem a tűzhely, sem a mosógép, se a mosogatógép... A tűzhely másik oldalán fal van, tehát szó szerint 50 centi van a tűzhelyre, egy centivel sem több.. így eléggé behatárolt, hogy mekkorát vehetek.. Most egy kicsit félretettem a dolgot, de egy-két hét és hívom a villanyszerelőt, hogy ki lehet e oda, olyan dugót/áramot alakítani, ami a tűzhelyhez kell..
Tehát, haladok, de mégsem...:))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...