2010. december 8., szerda

Csokoládés zabpelyhes keksz


Megint egy a karácsonyra készülő sütikből.

Egyszerű, gyorsan elkészül, sokáig eltartható, szóval pont ideális a karácsonyi sütemények következő darabjául...

Csokoládés zabpelyhes sütemény

Hozzávalók
  • 30 dkg keserű csokoládé (minimum 70 %-os)
  • 10 dkg vaj
  • 12 dkg barna cukor
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál vaníliakivonat (el is hagyható)
  • 12 dkg liszt
  • 20 dkg zabpehely
  • 1 teáskanál sütőpor
  • egy csipet só
A sütőt 180 fokra előmelegítjük. A csokoládét megolvasztjuk. A vajat kikeverjük a cukorral hozzáadjuk az olvasztott csokoládét. (A csokoládé ne legyen már forró!) Jöhet hozzá a tojás, a vaníliakivonat, a liszt, a zabpehely és a sütőpor, illetve a só.
Jól kikeverjük, majd szilikonlapra vagy sütőpapírra adagoljuk, elvileg szét is kenhetjük az egész lapra, mert kisülés után még melegen vágható, szaggatható.

Tehát, tepsibe adagoljuk és 180 fokon 8-10 perc alatt kisütjük. A tepsiben hagyjuk kihűlni, de még melegen felvághatjuk kockákra, vagy kiszúróval formákat is darabolhatunk belőle.

Feémdobozban, levegőtől elzárva sokáig eláll.


Ez egy nem túl édes keksz! Érdemes megkóstolni, mert a keserű csokoládé eléggé letompítja az édességét!


13 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hú, nagyon jó csokisnak néz ki...nagyon tudnék most enni belőle.
Szép a blog háttered egyébként!

egycsipet írta...

Brutál csokis... :)))

Bianka írta...

Nagyon jól néznek ki, isteni lehet

Szemi írta...

Hú, tömény csoki, imádom! :))

Gesztenye receptjei írta...

Kekszfüggő lettem az utóbbi időben, listára felvéve.
Köszi a receptet, istenien néz ki.

Praliné Zsuzsi írta...

No azt hiszem, ezt is ki kell probalni, nagyon szeretem a zabos kekszeket!

Pedke írta...

Nagyo jól néz ki! Az a baj, az enyémek nem szeretik a keserű csokit
Szerinted milyen lehet jó minőségű tejcsokiból?

szepyke írta...

Pocak Panna, köszönöm!:) Bekarácsonyosodtam...:)))


egycsipet, az hát.. töményen!:)

Bianka, tényleg az

szemirámisz, én is!:)

Bonbon mánia (gesztenye)nagyon finom,nem fogsz benne csalódni!:)

Eriacea, szerintem ízleni fog!:)

Pedke, a kolleganőim szerint nem is annyira keserű, mint ahogy én mondtam, hogy nem édes.. szerintem próbáld meg fele-fele édes és keserű csokival.

Moha írta...

Na ezt nálunk magamnak, meg a nagylánynak sütném:) De mi legalább jól járnánk.
Nagyon szép és nagyon csokis!

Csibe írta...

Csoki! Csoki! Csokiiiii! :)

Kata írta...

Nem ér az ember lányát éjszaka ilyenekkel felizgatni;))

Melinda írta...

30 dkg csokival! Fantasztikus lehet! Nálam is listára került.

szepyke írta...

Moha, bizony.. 30 dkg csoki, az 30 dkg csoki...:))))

Csibe, azaz!:)))

Kata, én kérek elnézést!:)

Melinda, :))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...