2009. május 5., kedd

Amaránt mag

Tegnap valami furcsa érzés fogott el a közértben állva.(használja még más is ezt a szót rajtam kívül?) Éreztem, hogy vennem kellene valami nagyon, nagyon, nagyon egészséges dolgot. Végig is néztem a bio részleget. Hát... Hogy emberek mit meg nem esznek... Nah, gondoltam, ha más is túléli, nekem sem lesz bajom, úgyis vettem két szép cukkinit, amit meg akarok tölteni, így nem rizst teszek majd a töltelékbe, hanem valami mást. Egészen pontosan amarántot. Amaránt magot. Természetesen megfőzve. Tegnap csináltam meg a medvehagymapürét is, illetve holnapra lesz kész a medvehagymából készült olaj. Ezen előállítása közben maradt kb két liter főzővíz, amiben a medvehagymát főztem. Nem akartam kidobni, mert minden jó valamire... Megfőztem benne az amaránt magot. Hu, de érdekes lett! Kb úgy kell vele bánni, mint a rizzsel, csak nem kell megpirítani a főzés előtt. Legalábbis nem írták sehol... Tehát egy adag amaránt mag, és két adag víz. Lassú tűzön feltesz főni, kb 20-25 perc alatt megfő. Mivel első alkalommal találkoztunk én és az amarant, nem bíztam a véletlenre és természetesen idő előtt lezártam alatta a gázt. Ekkor még ragadt, és nagyon érdekes állaga volt. Olyan volt, mintha egy nyúlos anyag tartaná össze az egészet. Teljesen ízetlen, tökéletes dúsító lesz a töltelékembe. Mivel ízetlen, jó lesz hozzá bármi, amit a cukkinibe töltök. Ráadásul egészséges, hát wow!!! A nyúlossága gondolom a főzés végére mególdodott volna, de annyira féltem, hogy leég, gondoltam, majd a töltelékben befejezni a fővést. Csomó helyen lehet róla olvasni a neten, így nem másolok be oldalakat erre a célra. A képet szintén az Internetről "szedtem"...



Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...