2009. május 13., szerda

Erről megint lemaradok...


Van egy kedvenc éttermünk, ahova ha lehet, hetente ellátogatunk. Talán már mondhatjuk, hogy törzsvendégek vagyunk. Én elég finnyás (vagy válogatós, kinek mi tetszik) vagyok. Rengeteg dolgot nem eszek meg. Nem eszem meg a paradicsomot, csak ketchup formában, vagy levesként, vagy paradicsomos káposztaként, de nyersen, soha. Tele van magokkal, és én azt nem szeretem. Biztos valami hülye fóbia, de nem szeretem amiben apró pici magok vannak. Ezért elég behatárolt a gyümölcsfogyasztásom is. Nem eszem meg szinte csak az almát, és a meggyet, a cseresznyét a nem létező epém utasítja el és kb itt ki is fújt. Irigykedve olvasom, hogy miket lehet készíteni eperből, málnából, szebbnél szebb gyümölcsökből. Már eljutottam odáig, hogy megkóstolom az epret és igen, tényleg finom, de az a rengeteg kis mag... jesszusom, az szörnyű. Jah, hogy el ne felejtsem, az őszibarack héjától képes vagyok megfulladni, csak akkor eszem meg a barackot, ha sehol nincs rajta egy tűfejnyi héj sem, mert azok a kis szőrök... brrrrr.

Igen, tudom, katasztrófa vagyok. És még csak a gyümölcsöknél tartok... ha írnám tovább, hogy még mit és miért nem, hát... holnapig itt ülhetnék. Hogy visszatérjek oda, ahonnan elindultam, tehát, ezen étteremben elég sokszor van valamilyen extra étlap, ami vagy a hónap aktuális zöldsége, vagy az ünnepnek megfelelő ételek, vagy hasonló aktualitások. Történt egyszer valamikor tavaly, hogy volt valami olyan édesség, amihez málnaszósz volt kínálva. Már nem emlékszem, hogy maga az édesség mi volt, csak a málnaszószra. Kértem is, de szigorúan kikötöttem, hogy csak és kizárólag külön tálkában legyen a málnaszósz, mert azt én utálom! Megkaptam a tányéromat, rajta a valami és a málnaszósz külön tálkában. A zuram mondta, hogy legalább kóstoljam már meg, hogy milyen, nézzem meg, nincsen benne mag. Hosszú percek teltek el, mire vettem a bátorságot, beledugtam az ujjam, és..... és ez milyen finom volt! Jesszusom! Édes, de mégis kicsit savanykás, és olyan megfoghatatlan kellemes ízélmény! Ilyen a málna? Tényleg? Hu, ez nagyon finom! Nem részletezem a továbbiakat, csak annyit mondok, elnyalogattam a kistányérnyi szószt és kaptam külön még egy adaggal. Nagyon finom volt. Életem első találkozása a málnával! Sajnos azóta nem volt közünk egymáshoz, mert a zöldségesnél csak a kis szőrös, magos gyümölcsöt lehet kapni, azt meg úgy abban a formában nem veszem meg. Néha kicsit korlátolt vagyok, belátom. Nah, mindegy. Ez van. Jah, akkor megint visszatérek oda, ahonnan elindultam. (Érettségin is 8 oldalt írtam tele, míg a többiek a kötelező hármat sem...) Tehát, van ez az étterem, és van mindenféle program, borvacsora, most volt, vagy van spárgahetek, és most mi lesz? Egészen pontosan ma, mi lesz? Az, ami szerintem kb két vagy három éve van ebben az időszakban. Gyermelyi Tészta szerda. És mi megint lemaradunk róla. Mert ma sem tudunk elmenni. Azért, hogy még fájdítsam egy kicsit a szívemet, bemásolom, hogy mi lesz az extra menü:

  • Kapros tejfölös borjúraguleves
  • Kolbászos lebbencsleves
  • Juhsajtos tésztasaláta
  • Falusi tésztasaláta
  • Csirkés spárgás penne roquefort mártásban paradicsom kockákkal megszórva
  • Dorozsmai ponty
  • Vadászok kedvence
  • Borzas tarja
  • Zúzós csusza
  • Sütőtökös tészta
  • Túróvarázs
  • Mákos szilvás falatkák

Ráadásul én a múlt héten láttam a teljes kínálatot a mai napra. Tehát, emlékszem a többire is. Ez bőven nem minden, ami lesz, de sajnos most úgy látszik, a 2010-es tésztanapra talán odaérünk...

Az étterem neve: Joe Bácsi pizzéria-étterem és mivel ez itt nem a reklám helyen, nem másolom be az Internetes elérhetőségüket, de nem nehéz megtalálni őket. Budapest XVIII. kerületében találhatóak.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia!

Nem reklamozni szeretnem, de valamelyik TV-s ilyet-olyat kinalunk neked reklamban van egy olyan turmix, aminek van "nanoszuro"-je. Iszonyatosan apro lyukakkal rendelkezo betet.
Szerintem pont neked valo, mert amit azzal turmixolsz, abbol a magok es a hejak benne maradnak a szuroben, es kionteni csak a finom, selymes, kremes levet tudod belole.
Szerintem probald ki. Ha gondolod, akkor utananezek, hogy pontosan mi is a neve, vagy hogy hol kaphato.

szepyke írta...

Szia! Valamelyik tv shopos reklámban van, mert akkor meg tudom nézni az oldalaikon. Köszönöm szépen az ötletet! :-)))
szepy

Névtelen írta...

Szia!

Igen, ott van, de nem tudom melyik. Amugy tenyleg mukodik, anyumnak van.

szepyke írta...

Köszönöm, utána fogok nézni! Ma is találtam egy remek málnafagyi receptet! :-) Ahhoz is jó lenne...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...