2009. május 8., péntek

Bounty muffin - az élet csodás percei...

Szeretem a kókuszt. A csokit kókusszal meg pláne. A múlt héten elutaztunk, de ezt már írtam. Akartam valami kókuszosat is sütni. A szokásos kókuszos kocka lett volna a legjobb, de annyi időm nem volt, hogy még hempergessem is a kockákat csokiba, kókuszba. Éppen jókor találtam ezt a receptet Trinity oldalán. Lefeleztem az adagokat, mert én nem egy egész óvodának készítettem, csak egy (fél)csapatnyi felnőttnek... (bár a kettő nem nagyon különbözik egymástól, na mindegy...) Az én felezett adagom így nézett ki:

Bounty muffin (Trinity receptje alapján)

Hozzávalók:

Tészta:

  • 3 tojás
  • 15 dkg cukor
  • 7 dkg vaj
  • 1 vaníliás cukor
  • 10 dkg túró
  • 18 dkg liszt
  • 3 dkg cukrozatlan kakaópor
  • 1 sütőpor
  • 1 púpozott evőkanál tejföl

Töltelék :

  • 8 dkg túró
  • 5 dkg cukor
  • 3 dkg tejpor
  • 6 dkg kókusz
  • 0,75 dl tejföl

A sütőt a gázsütő négyes fokozatára teszem. Előkészítem a muffinsütőt, mennek bele a papírkapszlik. (ezt tényleg így hívják, vagy csak Stahl Juci óta hívjuk így?) A tésztát kikeverem, a megadott recept szerint, azaz :"a tojás-cukor kikeverésével kezdem, hozzáadom a lágy vajat, túrót, tejfölt, majd az előre összekevert száraz hozzávalókat. Lényeges, hogy jó sűrű, de kanalazható tésztát kapjunk. A töltelékhez az összes hozzávalót összekeverjük.A mélyedésekbe beletöltök egy kevés tésztát, rá a töltelékből egy jó kávéskanálnyit, befedem tésztával. A mélyedést csak 2/3-ig töltöm ki. A sütőbe teszem, kb. 25 perc alatt megsütöm." Az eredeti receptben most jön az a rész, hogy csokit olvasztunk és bevonjuk vele. Ezt én elhagytam, mert nagyon pofás kis darabok lettek, nem hiányzott rájuk a máz, illetve a kivülről bevont dolgokkal az a gondom, hogy vezetés közbeni fogyasztásukkor az ember úgy néz ki, mint egy ötéves, aki még nem tud szépen enni... Ezt meg nem engedhetem meg magamnak, úgyhogy a máz elmaradt. Nekem sok lett a töltelék, úgyhogy egy pár kanállal muszáj voltam elfogyasztani belőle még nyersen, hogy nehogy megromoljon..., (A nagymamám mindig azt mondta, hogy ne egyek a nyers tésztából, de ez nem tészta volt, ebből lehetett enni!) illetve olyan muffinok is készültek, amikben több volt a kókuszos töltelék, mint a tészta. Nah, ezzel sem volt gond. Mint írtam, szeretem a kókuszt, tehát, pont mindegy, hogy mennyi van belőle valamiben, a legjobb a rengeteg, és ez pont így volt ennél a muffinnál is. Szép magas sütik lettek. A recept tökéletes! Köszönet jár érte!



8 megjegyzés:

trinity írta...

Jujj, féltem, ahogy olvastam, hogy valami bibi lett belőle:)))
De látom, rendben volt: örülök, ha ízlett!!!!

p.s: bárcsak ovisoknak csináltam volna...de a legkisebb is már 6.-osztályos -nekik készült-sajna hamar megnőnek:)))

szepyke írta...

Jesszusom, bocsánat, fiatalítottam az urat. :-) Kijavítsam, vagy hagyhatom ovisnak a fiadat? :-)Nem tudom, hogy hogy nézhettem el, bár bevallom, a múlt héten olvastam, és csak most írtam meg. A memóriám viszont az aranyhalénál is rosszabb... Viszont, ha már itt vagy, megint meg kell köszönjem! Remek recept. És a töltelék magában is remek! :-))

trinity írta...

Szepyke,
nehogy emiatt javítgass-teljesen felesleges....Mindig olyan hosszúakat írok,( pedig nem akarok, de ez lesz belőle), aztán bele lehet keveredni:)))
Örülök, hogy sikerült a süti, az a lényeg!!!!
Bevallom, a töltelék nekem is csúszott magában is.)))

Tetszik a blogod, azt meg elfelejtettem múltkor írni!!!!!

szepyke írta...

Köszönöm szépen! :-))

Babu írta...

Szia!

Nagyon jol hangzik a recept.
Csak egy kerdes, a kokusz alatt kokuszreszeleket kell erteni ugye?
A masik dolog, h en angliaban elek, nem kavezok, fogalmam sincs h itt van-e tejpor. Lenne vmi otleted h a tejport mivel lehetne helyettesiteni?
Koszi.

szepyke írta...

Szia Babu!
Angliában élsz...
Szívem szakad meg... merre???

A kókusz, az kókuszreszelék, és a tejport el is hagyhatod.
Jaj, de irigyellek!:)

Gyere máskor is!:)))

Babu írta...

Koszi a gyors valaszt Szepyke.
Eppen jokor jott, mert ma mar meg is sutottem! Isteni lett! A tejport kihagytam, ahogy javasoltad es mivel tejfol szukeben voltam, igy azhelyett kokuszjoghurtot tettem a toltelekbe. Fenseges.
Del-nyugat anglibaban elek, Exeterben.
Benezek maskor is, koszi.

szepyke írta...

Nah, ennek örülök, és még mindig nagyon irigy vagyok ám!:)

És akkor majd gyere máskor is, ahogy igérted!:)))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...