2009. november 17., kedd

Zölddió likőr - VKF XXX.

Még júniusban elindult a folyamat, amiből egy jó ideje elkészült egy likőr.

Ez a likőr a Zölddió likőr névre hallgat. Sajnos, most csak az elkészült változatot mutathatom meg, mert ezt a likőrt már nem lehet karácsonyig elkészíteni, mivel zölddiót legkésőbb június végén lehet szedni. Utána a dió már alkalmatlan erre a feladatra.

Ha valaki mégis kedvet kap hozzá, tárolja el a receptet, és jövőre egy kellemesen fűszeres, édes, erős dió ízű likőrt tud ajándékozni, vagy éppen az ünnepi asztalra tenni.

Munka nincs sok vele, viszont sokáig érik. Az elkészítésének menetét már megírtam ITT.


Ezen adag egy liternyi 99%-os alkoholból készült. 3 liternyi vízzel hígítottam, amibe másfél kiló cukrot tettem. Jóval tovább érlelődött, mint ahogy az "előírás" mondja, mert egyszerűen elfelejtődött... A fűszerektől, édes illata, a diótól mélybarna színe van, a cukortól éppen eléggé édes lett. 10 db 7 dl-es üvegbe mértem szét, ezek láthatóak a képen!

Eltarthatóságát tekintve, évekig eláll, sőt az idő csak jót tesz neki!


20 megjegyzés:

Lilla írta...

jujjj micsoda új fejléced van.
én még csak ott tartok, hogy gyártom az adventi koszorúkat.

szepyke írta...

Jaj, de rendes vagy!
Halkan súgom meg, hogy a netről vannak a képek...
Most f...ok, hogy ne vegye észre olyan, akié eredetileg, de mivel, hogy mindegyik legalább 1000 oldalon fel van töltve, hátha nem gond...
(most nagyon naiv voltam?)

mandy tarragon írta...

Hehe, kb egy hónapja mondja apukám, hogy "te, az a befőttes üveg mi ott?". Szóval kicsit az enyém is tovább ért, mint kellett volna :D

Unknown írta...

Nagyon tetszik a fejléced :D

Kiskukta írta...

Nagyon jó a fejléced! Én is f-nék, de gondolom, hogy ez csak időszakosan marad a blogodom, hátha addig senki nem háborgat a szeretet ünnepére való tekintettel.

Az üvegek nagyon tetszenek, hol tettél szert rá?

egycsipet írta...

A párom nagyija is szokott volt diólikőrt készíteni, de hogy az vajon zöld volt-e vagy sem? :O

Kiskukta, ez a Fütyülős pálinka üvege. ;)

jókaja írta...

De jó, hogy írod! A diólikőrt már leszűrtem, de a folytatásaként készülő proseket is ideje volna.

szepyke írta...

Mandy, és hogy mit össze tologattam már... Meg már vagy egy centinyi elpárolgott belőle...

Juhász Andrea, KÖSZÖNÖM!!!!:))

Kiskukta, már megvan az újévi, szóval, ez csak időszakos!
És fütyülös barack, a Vaterán vettem, "gombokért":)))

Egycsipet, nekem csak ez a receptem van. Az a legjobb benne, hogy kb öt perc meló van vele, aztán csak pihenget, meg elfelejtődik....:))

Jókaja, és időben szűrted le, vagy Te is hagytad még pihenni????

Chef Viki írta...

Állat jó a fejléc!

Húztam az újabb strigulát! Erre a likőrre élénken emlékszem, amikor feltetted :-)

Vaterán üveg... Bang! Ma voltam Praktikerben - üvegért :-)

Orsi írta...

Szepy már csodálkoztam is hogy honnan ennyi fütyülős üveg..finom finom,de azért ennyire..:))))
Ezt a zölddió likőrt nagyon szívesen megkóstolnám,a mi családunkban mért nem csinál senki?Na majd ezután!

Csibe írta...

Szepyke, hogy te milyen ügyes vagy, és milyen szépek az üvegek, a fejlécedről nem is beszélve!

Kiskukta írta...

Látszik, hogy még soha nem fordult meg a kezembe fütyülös, hát nem vagyok abszolut alkohol kevdvelő, a férjem meg borpárti, ennyit erről...most égek

szepyke írta...

Viki, azt hiszem 50 ft/db áron vettem.Persze, már nincs feltéve, de ha kell, megkeresem valahogy az elérhetőségét!

szepyke írta...

Csibe, nagyon szépen köszönöm!

szepyke írta...

Kiskukta, dehogy égsz! Én se tudnám, ha nem vettem volna!

egycsipet írta...

:DDD Akkor most én égek, mert én egyből tudtam. :DDDDDDDD

Na jó, mentségemre szóljon, hogy emberem felszolgáló. Jó mentség? :D

szepyke írta...

Egy csipet, viszont, akkor Te tudsz ilyet szerezni???!!!

L.Krisztina írta...

Ezt az itókát nem szeretem , de az üvegek valami csodaszépek !!!:)))))

szepyke írta...

Krisztina, az nem az én érdemem, hanem a fütyülös baracké...:)

egycsipet írta...

Szepyke, sajnos már nem. Egy éve bármennyit tudtam volna (sovány vigasz), de már nem tartanak ilyet. :(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...