2009. október 20., kedd

Elvileg én győztem a molyok ellen! Remélem legalábbis...


Volt szeptember 1-én egy bejegyzésem, amit aki akkor nem olvasta, az most megteheti ITT.

Akkor megírtam, hogy küzdök a molyokkal, konkrétan az étel molyokkal. Olyan mennyiségben lepték el a konyhát, hogy közel álltam hozzá, hogy inkább kiköltözzek, mint kitakarítsam őket, mert még gusztustalanok is...
Gusztustalanok, mert kis petezsákokat vagy mi a francot raknak mindenhova, amiből aztán előbújnak a kis kukacok, hernyók, nekem aztán édes mindegy, hogy hogy hívják őket, majd belőlük lesznek a molylepkék. Az ételmoly apró, ezek szürkés-ezüstös színűek voltak.
Igen, úgy tűnik, hogy voltak, mert napok óta nem találok élő példányt. Az elmúlt hetek, hónapok azzal teltek, hogy a lakás különböző pontján elhelyezett csapdákkal üldözöm az esetlegesen szálló molyokat. Magyarán, a csapda a lakás négy pontján volt felakasztva, ha láttam valahol egy molylepkét a levegőben, leakasztottam a csapdát, és azzal kergettem a lepkét addig, míg beleragadt a csapda ragacsos felületébe. Így napokig haldoklanak! Remek látvány! (akinek nem tetszik, annak ajánlanám, hogy élje át, ezt a remek szórakozást, amit egy molycsalád beköltözése, és több hónapi "áldásos" tevékenysége jelent..)
Tehát, napok óta nem találtam élő, repkedő példányt... Aztán szombaton álltam a konyhában, és elhúzott előttem egy repülő példány. Megint azt hittem, hogy itt a világvége. Megint kezdődik? Nem hiszem el, de komolyan! Olyan lendülettel túrtam fel a konyhát, illetve azon részt, ahonnan a moly megjelent, hogy egy pár perc múlva megvolt a bűnös... A szezámmagokat tartalmazó üvegcsében három molylepke mászkált, a szezámmagok között pókháló szerű dolog, és hasonlók... Az üveg tartalmát zacskóba öntöttem, és lefényképeztem, ezt látszik az első két képen. A képre kattintva nagyobban megnyílik és jól látni a zacskóba zárt lepkéket. Nagyon humánus voltam, a fényképezés után egyszerűen egy vízforralóval püföltem a zacskót... Tettem ezt azon okból, hogy remélhetőleg az utolsó darabokat fogtam el, és a vízforralóval püfölés azért volt fontos, mert ha csak így dobtam volna a szemétbe a zacskót, a rohadékok kirágják magukat és tovább szaporodnak. Mert igen, ez megtörtént. Ha nem látom, nem hiszem el, hogy lezárt, bontatlan zacskókat átrágnak a táplálékért, jelen esetben 5 dkg aranyárban vett sózatlan pisztáciáért, amit egy karácsonyi süteményhez szántam, és muszáj vagyok megjegyezni, hogy nem sima zacskóban, hanem kimondottan erős, vastag, kézzel eltéphetetlen zacskóban volt... Tehát, a püföléssel öltem meg az utolsó, még élő példányokat.

Már megírtam, hogy az első lepkék észlelésekor teljesen áttakarítottam a konyhát, milliméterről milliméterre haladva, mindent kipakoltam, átnéztem, elmostam, visszapakoltam. Egy hetembe került, mert esténként, munka után tettem ezt, majd a lakást magára hagyva elmentem két hétre nyaralni, és mire hazaértem a földi pokolnak nevezett konyha várt rám, ahol a két héttel azelőtti takarítás írmagjában sem látszott, mert hemzsegő molylepke áradatot fedeztem fel. Megfogadtam, hogy nem takarítom át megint a konyhát, csak átnéztem, hogy hol lehet a fészek, vagy hol lehet a nőstény lepke... A nőstényt nem találtam meg, így beszereztem még pár csapdát, kiakasztottam a lakásba, és vártam. Vártam, hogy a csapda "dolgozzon", azaz magához vonzza a repkedő dögöket, és lassan teljesen kipusztítsa azokat. Közben irtottam őket párnával, papuccsal, újsággal, kulcstartóval, mikor mi volt a kezemben... Egyszer az egyikre rátettem egy poharat, és - rohadék, itt fogsz éhen dögleni- mondattal halálra ítéltem.

A lepkék szépen fogyatkoztak, bár folyamatosan találtam bábokat különböző helyeken, és ami durva, kis kukacokat is, amik a falon másztak, a kádban landoltak a plafonról, és sorolhatnám...

Én aki képes vagyok fülpiszkálóval kitakarítani a fugarést a fürdőszobában, aki műtőkben használatos fertőtlenítővel takarítok, azt éltem meg, hogy kukacok mászkálnak olyan helyeken, ahol elképzelni is lehetetlen, hogy portörlő ronggyal próbálom ledobni a plafonról a petezsákot, mindezt úgy, hogy már lassan nem volt olyan a lakásban, amit elől mertünk hagyni. Minden ment a hűtőbe, fagyasztóba. Ha valamit kibontottunk, üvegbe zárva tároltam...

Nem túlzok, ha azt mondom, rettenet, hogy miken vagyok túl, de tényleg. Hogy képes vagyok hidegvérrel megölni egy élő valamit, azt soha nem hittem volna, de mára már odáig jutottunk, hogy kéjes öröm tölt el, ha a molylepke rászáll a csapda ragadós felületére és ott vergődve beleragad... mert tudom, hogy ez a halálához vezet...



De most, ha minden igaz vége. Vagy, ha nincs is teljesen vége, hát már közel a vége, mert szombat óta nem láttam újabb példányt, és a csapdákba sem ragadt bele egy lepke sem. Ezt onnan tudom, hogy a napi "termést" este mindig ellenőrzöm, és ami mozog, az aznap került a csapdába...

Tehát, most mintha már látnám az alagút végét! Mintha megint normális üzemmódra lehetne váltani a konyhában, meg lehetne kezdeni úgy egy szelet csokit, hogy ne kelljen utána befőttes üvegben tartani... Mintha...

Elrettentésül megmutatom az egyik csapdát, illetve mindegyiket, de az egyik különösen látványos... Ezek a csapdák, ha minden igaz, három hónapig árasztják azt a bizonyos "szagot", amire ezek a rohadékok arra repülnek, és jó esetben beleragadva elpusztulnak. Egyébként, nekem van régebbi csapdám is, és a három hónapnál szerintem sokkal tovább használhatók. Nálam konkrétan mostantól mindig lesz ilyen valahol a hűtő tetején, vagy mit tudom én, hogy hol, mert ha egy darab is megjelenik, ne legyenek még óráik sem, amíg nincs a közelben egy csapda számukra...

A legrégebbi darab, és a termés... Augusztus 10-e körül lett kihelyezve. A fényképet tegnap csináltam...

Helyes, ugye??? Az a nagy, ott elől, nah, azzal külön harcom volt, mert akkora volt, hogy alig akart beleragadni, de segítettem neki!



Összefoglalva a molyinváziót, azt gondolom, hogy csak a csapda tudja kiirtani őket... Hiába takarítottam át az egész konyhát, ha az akkor már lerakott petéket nem találtam meg. Ugyanis, négy naponta kelnek ki a peték, tehát folyamatosan megújul a hadseregük. Így utólag felesleges volt áttakarítani mindent, mert most megint meg fogom csinálni. Ki kellett volna tennem három négy csapdát, x darab moly elleni golyót (amivel egyébként azóta gazdagon be van "szórva" a lakás szinte minden pontja) és várni, hogy kipusztuljanak...

Jah, és még valami! Nagy levendula függő vagyok, a lakás több pontján van kilógatva levendula, kis párnába zárva is több fiókban lapul, stb...

Ezek a dögök úgy repültek el mellettük, mintha nem az esküdt ellenségükről lenne szó....

50 megjegyzés:

L.Krisztina írta...

Az oké, hogy bemennek a zacsikba, de a lezárt paradicsomos üveg kupakjába hogy a fészkes fenébe mászik be ?????????
Kinyitom a paradicsomot, és kit látok a kupak belsejében, hát azt a fránya bebábozódott kukacot, hát a frász jött rám, milyen mutáns egyedek vannak?Jelzem az üveg amikor kinyitottam pukkant, tehát azzal nem volt gond. Amikor lezártam akkor a forró vízből vettem ki a kupakot !
Tehát hogy csinálta??

szepyke írta...

Szerintem ezek mindent kibirnak..
Amikor megjöttem Londonból a plafonról kb 15 üres báb lógott le... Olyan volt, mint valami horror film...
Egyszerűen nem értem, hogy nálam mi a franctól tudtak így elszaparodni.

Az szép, hogy a kupak belsejében van, ahol se levegő, se semmi...

Gabojsza írta...

Szintén zenész...Az én csapdáim sokkal rondábbak és tudnod kell, hogy a képen látható csapda csak a hím egyedeket vonzza. A pisztáciát nálam is szerették, az enyém hermetikus záró műanyag dobozban volt, mikor sütni akartam és kinyitottam hemzsegtek benne a kukacok...a legdurvább egy zacskó tészta volt, abban szerintem több ezer moly hemzsegett...lassan én is megszabadulok tőlük. remélem!

Névtelen írta...

Levendula helyett pipadohányt nekik, állítólag az a leghatásosabb módszer - legalábbis a nlc fórumán ezt találtam anno és nálam sincsenek azóta, mióta a lakásban itt-ott elhelyeztem.

szepyke írta...

Gabojsza, tudom, hogy ezek a fiúk, de milyen a lány?? Nem az a méretes példány, ott elől? Mert ha az, akkor több lány van, mert az már legalább három hete döglött, és mégis jöttek elő azóta is lepkék...
És a legjobb: azóta van minden befőttes üvegben, amióta kinyitottam egy csokit, majd két nap múlva már kukacos volt. Azt hittem, ott hányom el magam a szoba közepén. Brrrrr

szepyke írta...

Névtelen, a pipadohány, az az, amit a pipába tömködnek és zacskóba lehet kapni? És azt hogy, meg hova???

Monika írta...

Te jó ég!!!!!Még csak most van vége????
nekem is volt már harcom velük,de ilyen kegyetlenül hosszú még nem.

szepyke írta...

Mammka, remélem, hogy most már vége van, nagyon remélem!

sz.marika írta...

Szia!Bocs, hogy csak így, ismeretlenül, de már nem bírom tovább, hogy ne írjak...:-))nagyon szeretem olvasni a bejegyzéseidet,mert nekem is vannak hasonló "dobásaim", mint neked, igaz még üveget nem tudok olvasztani :-)))
Molyos bajom is volt már, azóta, amit csak lehet, avasodásra, és molyosodásra hajlamos magokat a hűtőben tartom.Tudom mindent nem lehet előlük elrakni, meg aztán a boltból is hozhatjuk, mint mi anno.. búzadarába ágyazva...de ez a hűtős azért "részmegoldásnak" jó.

szepyke írta...

Szmari, először is köszönöm, hogy nem csak én vagyok "UFO" a földön... mármint, hogy más is tud már majdnem üveget is olvasztani...:)))))

Nehogy megsértődj, viccből írtam!

És, a szeptemberi bejegyzésnél többen írták, hogy mindent hőkezelnek, mielőtt elteszik, vagy használják. Írták, hogy mikróban megjáratják egy percet, nah ez most nálam nem megy... vagy beteszik egy éjszakára a mélyhűtőbe, mert az is kinyir minden élő cuccot a lisztben, darában, mindenben...

Jah, és köszönöm, hogy hozzászóltál, tedd máskor is, ha kedved van!:)

Az enyémek egyébként egy lefóliázott keksszel érkeztek, aztán úgy elszaporodtak, hogy ennyi ideig tartott a harc velük. Egyébként, valami lehet a levegőben, mert rengetegen panaszkodnak molyokra, akiknek még soha nem volt. Nálam sem volt még soha ételmoly, a sima ruhamolyt meg a csapda mindig megfogta, és azok nem bírták a levendulát..
De ezek, röhögve táncolták körbe a felakasztott levendulacsokrot...

mandy tarragon írta...

na állatbarát vagyok, de a molylepkéket én is élvezettel teszem el láb alól. szerencsére ezektől a dögöktől könnyen megszabadultunk: mindent kidobtunk, amibe belemehettek (igen, a majdnem bontatlan 1 kg pucolt biodiómat is...), aztán alapos takarítás, szerencsére nem találtak vissza.
Amitől viszont a régi helyen nem lehetett megszabadulni, azon a fáraó hangyák. Csapda, méreg, domestos, semmi nem használt. Volt lakótársam még mindig mondja, hogy szokott velük találkozni.

andrea írta...

Nagyon drukkolok! Én ha a világ leggyönyörűbb lepkéjével találkozom, akkor másodpercekig sikítok félelmemben. Ha molylepkével, akkor soha nem hagyom abba.

Pedke írta...

Szia!
Hasonló problémával küzdök és már mindent bevetettem.Sajnos sikertelenül-(((
Nem akarlak elkeseríteni, de ha most már nem találsz többet, az nem azt jelenti megszabadultál a dögöktől.
A hidegtől eltünnek, de tavasszal újra kezdődik a harc!
Remélem neked azért sikerül!

szepyke írta...

Mandy, akkor benned is megvan az a kéjes gyönyör, amikor két papírlap között szétnyomod őket???
Mert bennem megvan ám!:)

szepyke írta...

Andrea, én olyan értelmesen néztem, amikor anno az öcsém kinyitotta azt a dobozt és azzal elengedte a poklot a konyhában, hogy azt rajzolni kellett volna...
Akkor kellett volna csapdával összegyűjteni a rohadékokat!

szepyke írta...

Pedke, neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Én is sejtettem, hogy lehet, hogy van valami ilyesmi a háttérben, de a lakásban meleg van, így hátha nem aludni mentek...
Jesszusom, ne. Kész vagyok. Már olyan szinten nézek meg mindent, mielőtt kinyitom, használom, hogy kezdek belehülyülni...

libelle írta...

A "problémát" valamelyik üzletböl a liszt csomagolásával, vagy már a rizsában vitted haza. nos az ilyen és hasonlo dolgokat nagyon ajánlatos esetlegesen azonnal a csomagolásról megszabaditani. Amennyien nem tudod jól zárhato dobozban áttölteni akkor az egész csomagot, mármint lisztet vagy bármit egy fagyaszto zacskoba kell tenni és azonnal klippel lezárni. Nos ezt én is tapasztalatból tudom, en is hazavittem a görögtöl a rizsában egy egész " népet". Nagyon sokáig tartott amig kiirtottam és sok mindent el kellett dobni mert már majdnem mindenben benne voltak. Libelle

szepyke írta...

Libelle, én a fél konyhát kidobtam, mert amin csak halvány jeleket láttam, az ment a kukába...

És nekem a zacskót kirágták, tehát az sem jó megoldás, meg Krisztina írta a kommentekben, hogy neki a lezárt paradicsomos üvegben volt.
Mondom, hogy valami invázió van most belőlük...

Vali írta...

Szia!
Nem akarlak elkeseríteni, de egész nyáron velük hadakoztam. Tavaly 2xszer takarítottam ki mindent. Dobozolás, üvegbe zárás stb. Molycsapda 5-6 db. Idén olyan hányingert kaptam már tőlük, hogy arról jobb nem beszélni. Az Aldiba vettem elektromos csapót. Minden kamrába menetelnél kézbe vettem és úgy léptem be. Kéjes gyönyörrel néztem a szikrázásukat. Az egész család be volt idomítva molyvadászatra. Most pár napja nem látok egyet sem. Remélem én is, hogy a hideg betett nekik.

Névtelen írta...

Igen, az. Én tettem a szekrényekbe/re kisüvegbe tető nélkül, de a szobában a dohányzóasztalon egy kistálkában is az van a potpourri helyett. A konyhaszekrényem tetejére befőttes üveg tetejébe téve. Érdemes olyat dohányt választani, aminek az illata neked is bejön.

Brigitta írta...

Őzintén örülök,hogy kinyírtad a dögöket!!
Noé bácsi igazán lehagyhatta volna őket a bárkáról!
Én is ezeket üldöztem,látom sok sorstársammal együtt.
Én úgy szabadultam meg tőlük,miután idilli csoportot találtam egy lenmagos zacsiban,hogy kimeszeltük a kamrát,és mindent,de mindent a fűszerektől,a sütőporig egységes dobozba zártam,és buzgón imádkozom azóta is,hogy kinyiffant mind,és nem maradt egy dög sem.
Azt is csak remélem,hogy nem lesz tavasszal sem.
És ami a legnagyobb poén:a lisztjeimben egy darab sem volt!!!!

Ági írta...

Szerintem a molyok összehangolt csapást mértek a gasztrobloggerek ellen az idén. :)
Nálam július végén jelentek meg, és úgy három hete már nem látok többet. Hasonlóan takaritás-dobozolás-csapdák hármas hadművelet jött be. Nekem ugyan az az érzésem, hogy a házban valamelyik lakás a molyos, és onnan jönnek fel hozzánk, úgyhogy a csapdák maradnak állandóra. A leghihetetlenebb nálam az volt, hogy belementek az ikeás műanyag dobozokba, amiknek én úgy tudtam légmentesen zár a teteje. Meg egy befőttesüvegbe is, amiben a jófajta házi pirospaprikám volt.
Imádom, mikor vergődnek a csapdában. :)))

mandy tarragon írta...

Szepy: oh, igen. És a "czippp" hangot is szeretem hallani, amikor elkap egyet az elektromos csapda.

szepyke írta...

Vali... Tegnap megint találtam egy db repülőt... Már ott tartok, hogy bár úgy undorodom tőlük, hogy azt nem tudom leírni, de a puszta tenyeremmel csaptam le, majd majdnem összehánytam magam, már bocsánat. Nem akarom ezt tovább. Már nem tudom, hogy ha mégsem írtottam ki őket, akkor mi jön? Csapda, csapda hátán, muszáj, hogy megdögöljenek, muszáj!

szepyke írta...

Névtelen, a dohányok között lehet választani, mert magát a dohányszagot, nem szeretem. Akkor ennek utána fogok nézni. Hol kapok dohányt, mert én csak benzinkútnál láttam eddig...

szepyke írta...

Brigitta, nálam sem lisztben volt, sőt grízbe sem mentek bele, bár ezek üvegben vannak eleve is.
Hát, tényleg nagyon remélem, hogy vége a dolognak, mert kukacokat látni a lakásban....Brrrrrrrrrrrrrr

szepyke írta...

Ágianyu, ugye, hogy milyen megnyugtató látvány! Komolyan mondom, élvezem! Meglepő, de élvezem...
Nálam volt egy olyan is, ami a csapdába lerakta a petéit...
A rohadék! Azokat fogpiszkálóval szétnyomtam. Hu, de szép kis nap volt az!:))))

szepyke írta...

Mandy, az az elektromos csapda, ami a szúnyogok ellen is jó, és ilyen lila fényszerű izé világít benne???

Zsófi írta...

Nálam pár éve volt ilyen, nekem dióba költöztek bele: csinálni akartam valamilyen diós cuccot, felemeltem a zacskót és az egész a spájz alján landolt (azóta befőttesüvegben a hűtőben van a dió...). A biológia csapdákat használtam egyrészt, másrészt a macskák elintéznek minden repkedő szörnyeteget (még a darazsakat is elcsípik).

Az ételmolyra hatástalan a levendula.

szepyke írta...

Rózsaszín pöttyök, nekem is a mélyhűtőben van a dió, bár nekem zacskóban. És most már ott van a mandula, a mogyoró, és néhány tábla csokoládé... A szívem szakadna meg, ha ezek is mehettek volna a kukába...

Névtelen írta...

Igazán jó írás :o) Sajnos egyszer nálunk is elszaporodtak - a legmókásabb az a példány volt, aki kínkeservvel belerágta magát a só zacskójába :oD

Takarítás, kidobálás, dobozolás és csapdatömeg (uilyen, mint a tiéd) volt a megoldás. De nem működött 100%-kal! Már nem voltak plafonon mászó egyedek, de néhányan repkedtek... Aztán egy hirtelen ötlettől vezérelve meggyanusítottuk a csapdát, hogy bevonzza őket, és kidobtuk mindet. Az a pár aki akkor még volt sorban lecsapódott, és azóta nincs gondunk! Kopp-kopp-kopp.

ludmi

szepyke írta...

Ludmi, képzeld el,nálam volt sóban, borsban, pirospaprikában. Fűszeres sóban...
Sajnos nem láttam a vergődésüket, de a csapdában szívesen néztem a vergődésüket percekig.

És bár, azt hittem, hogy nincs több. Hetente egy még mozog a csapdában. Kész vagyok. Már minden a hűtőben van tárolva, de az egész konyhát nem tehetem a konyhába?
Napi dolgot veszek, semmit nem tárolok.
Én találtam IKEA-s, Tupperes légmentesen zárodó dobozokban.
Találtam olyat, ami a zacskó kibontásakor benne volt, a zacskóban. Hogy hogy került bele???
Rejtély!

De pusztulnak, már egyre kevesebb van, lassan csak megdöglik mind.
De szépen is írtam ezt a megdögliket...:)

Marti M írta...

Én most élem át azt, amit te akkor. Képzeld el, májusban kifestettük a kamrát, pont ezért. Kimostuk, kitakarítottuk, szép rend volt, és a molyos dolgokat kidobtam. Rá 1 - 2 hónapra megjelentek ismét. Vettem csapdát, tettem a konyhába is, és mindkettő tele van. A lisztet a hűtőben tartom, a búzadarát műanyag, lezárható dobozban a kenyértartóban, zsemlemorzsát már nem s vettem, mert nem tudom hova tegyem. Olvasva a te Kálváriádat, holnap veszek még csapdát és telerakom a lakást. Va egy gyapjú kardigánom, azt állandóan teszem - veszem, mert féltem.

szepyke írta...

Martinelli, lehet olyan csapdát kapni, ami olyan, mint azok a légycsapdák, amik vidéken a disznóólaknál lógnak, ilyen ragadós csík, ami lóg a levegőben... nah, van ilyen direkt molya ellen! Vegyél egy csomót (120 ft körül van) és tedd mindenhova, mert valami iszonyat módon bevonzza a dögöket!!! Szekrény belsejébe, ajtófélfára, bárhova!!!

Marti M írta...

Utána kell néznem, ugyanis én Romániában élek. Én most olyan szekrényre ragasztós lapot kaptam. Az is jó, de többet kell vennem belőle. Én is készülök egy bejegyzéssel erről a gasztro blogomon és linkelni szeretném a te bejegyzsedet is, mert hasznos.
Mégegyszer köszönöm és visszatérek még az eredénnyel.

szepyke írta...

Martinelli, sok sikert és kitartást!

Bővíz László - JUEX írta...

Bontatlan paradicsomos üveg és hasonló zárt dolgokba nem otthon, hanem a gyárban kerülhet bele még pete korában, a kupakraktárban repkedő példányoktól.

Névtelen írta...

Keresgéltem a guglin, és megtaláltam a bejegyzésed! Egy kicsit megnyugodtam,hogy nem vagyunk egyedül ezzel a problémával! :-( Teljesen kész vagyok idegileg! Panelban lakunk, a 7.en!Kb. 2 hete találkoztam egy kukaccal ami a plafonon lebzselt!Még akkor semmi különös gondolatom nem volt! Biztos bejött valahogy! Aztán másnap 3, utána megint 3,és egy az ágyon!Majd 4 az ágyon,2 fent! Gondoltam lepottyogtak fentröl!Ja,meg kell jegyeznem a konyhában,fürdöben semmi!Mondjuk ettöl teljesen függetlenül 1,5 hete ecettel takaritottam ki mind a két helyen,mert a kolléganöm ajánlotta!
Szóval az ágyon kukac! Áááá!Nem is 1! Nem takaritok minden nap,de szeretem a rendet,és a tisztaságot!Szóval, ágy ki a helyéröl, a tartóból ki,átnézve semmi! Alatta sem!Ágynemü le, rovaritóval befújva,kimosva!Ez két napja! Tegnap reggel a párom befújta az egész lakást!Elutaztam vidékre és a tegnap este a párom sem aludt otthon! Ma reggel szomorúan hivott, az ágyon és mellette legalább 30 kukacot szedet össze! :-( De lepke sehol! A sirás kerülget!
Nyáron költöztünk ebbe lakásba(35 m2),festés,laminált padló,új bútor mindenhol! És most ezek a dögök!
Nagyon sok szupi ötletet találtam itt! Holnapra már kivettem egy szabit és takaritok!Most megyek csapdát és ecetet venni! Köszönöm a tippeket!

szepyke írta...

Uh, ez a kukacos sztori nekem is megvan... két hétig volt bezárva a lakás, mert nyaraltunk. Mire hazaértem... tele volt a plafon... hányinger. És nem akarlak elkeseríteni, de nálam szerintem úgy beette valahova magát a rohadék, hogy még mindig jönnek elő... nekem most minden olyan étel, amibe betámadhatnak, az a mélyhűtőben vagy a hűtőben van. Kitartás és számolj be róla, hogy mi lett a vége. :(

Gnor írta...

Nálunk 10 kukac volt a plafonon. Ma is szedtem 3-at. Remélem nem eszik meg a ruháimat. A liszt nem érdekel azt kidobom ha kell, csak a kedvenc pólóimhoz ne nyúljanak.
A fáraóhangyát pedig úgy kell kiirtani hogy speciális tápot kell nekik venni. A fáraóhangyák rejtetten élnek. Ha már láthatóak akkor milliós számban lehetnek jelen. A mérgek nem ölik meg őket és ha mégis akkor is csak azokat amelyek előmásznak. Ellenben ha 3-5 tápot rakunk ki a vonulási útvonaluk mentén akkor azt egy nap alatt elhordják.
A táp hormon tartalmú. Sterilizálja őket, vagyis kihalnak. Az életciklusuk miatt ez kb 90 napot vesz igénybe. De sajnálatos módon ez az egyetlen módszer. Addig etetni kell őket és jól tartani hogy háborítatlanul eszegethessenek. :) Jó, mi? :)
Nyáron nálunk is sok moly volt a speizban, de nem találtunk semmit amibe belementek volna. Bár gyanús hogy az üveges lenmag hálós lehet.

sz.norka írta...

szia szepyke, hogy állsz jelenleg a molyokkal? ezt a biostop "háromszöget" én is használom, nekem szerintem étel és ruha molyaim is vannak. Mit neveztél moly elleni golyónak? és amit az egyik kommentedbe írtál, hogy olyan ragadós csík mint ami vidéken van a disznóólaknál, csak direkt moly ellen és kb. 120 ft azt honnan vetted, milyen márka?

szepyke írta...

Szia Norka!
Azt a csíkot is a DM-ben vettem, de ennek már több éve. Ami most elég megbízhatónak látsik, azt szintén a Dm-ben vettem és a szekrények ajtajára kell felragasztani... nálam most minden ajtón van ilyen és össze is szedi a rohadékokat.

Unknown írta...

Sziasztok hat en sem tudom mar mit csinaljak a dögök ellen. Az a problema hogy Deguim vannak Es ezek a dögök elöszerettel latogatjak a ketrecben levö almot. Most vettem faforgacs helyett hanf "szönyget" a ketrecbe. Remelem utalni fogjak a dögök.Nekem is van ilyen ragacsos molyfogom allandoan tele van. A Degu kaja ahogy veszem rögtön megy a lezarhato vödörbe miutan atneztem tüzetesen nincs-e benne halo a dögöktöl.Vettem mar elö levendulat is kint volt a szobaban nem zavarta öket,,, tettem ki levendula illatu illoolajat az sem zavarta öket. Aketit hetente takaritom ecetes vizzel az sem segit es nem jo a Deguknak sem. Sprayzni nem merek az allatok vegett.Csapda hatan csapda a szobaban ahol a Deguk vannak.De erdekes modon az elemiszerben meg nem talaltam meg a rohadt dögöket.Esetleg valakinek valami ötlete???

szepyke írta...

Andrea, nem tudom, hogy mekkora zacskója van a kajának, de próbáld meg betenni a mélyhűtőbe egy éjszakára... ha van benne moly lárva, az nem éli túl a mélyhűtőt...

Unknown írta...

Legmentes vastag müanyag vödörben van nekik a kaja lezarva... a problema a ketreccel van oda költöznek be a mocskok...

szepyke írta...

Az nem akadály nekik... nekem a légmentesen zárható üvegeimben is tenyésztek... belementek a borsba is. :(

Unknown írta...

Sziasztok! Sok hasznosat olvastam itt ma este, mert én is küzdök a molyokkal. Először télen figyeltem fel egy-két kukacra a plafonon a konyhában. Először nem foglalkoztam vele, aztán rákerestem a neten, na akkor jött a takarítás, szekrények kipakolása, napokig vissza se pakoltam, aztán szünet, hetekig semmi, majd tavasszal megint kukacok kezdtek mászkálni, na akkor már vettem ragadós csapdákat, egy-kettő volt benne, megint szekrény takarítás, kidobálás, zárható dobozokba pakolás...........pár napig megint semmi, most viszont már ott tartunk, hogy a lakás szinte minden helyiségében van ragadós csapda, kukacok már nincsenek, viszont a csapdák lassan megtelnek, napról-napra egyre több repked, most már nem csak a konyhában................és eljutottam odáig, hogy tanácstalan vagyok. Olvastam egy fórumon, hogy valakinek az egész konyhaszekrényét le kellett szednie, mert mögé fészkeltek be, és onnan jöttek elő állandóan, hát én ezt nagyon nem szeretném. Már két konyhaszekrényem hetek óta üres, csak a ragadós csapda van benne, ami folyamatosan telik molyokkal, a szekrényből kiszedett cuccok, mert a földön zárható nagy dobozokban. Nem tudok visszapakolni, mert akkor tuti, hgoy megint minden ellepnek...............Van még valakinek valami ötlete a molyok ellen?

Rozina írta...

Sziasztok!
Tegnap észrevettem, hogy a szőnyeget több helyen megrágta valami. Jobban megnéztem és láttam, hogy apró daráltbors nagyságú és drapp színű valamik vannak a kirágott részeken. A szőnyeg alatt pedig mintha porral szórták volna be a padlót. Nem merem kiporszívózni, nehogy átvigyem a fertőzést máshova is.
Mit tanácsoltok?
Köszi szépen a választ!

Rozina

szepyke írta...

Szia Rozina, ha fehér port hagy maga után, akkor az nem szu?

Rozina írta...

Szia, Szepyke!
Nem hinném, hogy a szú a szőnyeget szereti..
És a por nem fehér, hanem drapp, de kösz a választ!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...