2009. augusztus 11., kedd

Na, mi ez?

Hát, nem volt könnyű összehozni, de azért sikerült...
Látszólag el vagyunk kényeztetve a helyi boltok felhozatalát tekintve, mert kb 3 km-es körzetben található:
  • l db Tesco
  • l db Lidl
  • l db Aldi
  • l db CBA
  • 2 db Spar
A Tescoval kezdtük, ott nem kaptunk májat és hagymát. Utána jött az Aldi, ahol csak olyan csirkemáj volt, ami szvsz emberi fogyasztásra alkalmatlannak látszott... (Magdi, eszembe jutott, a májas történeted!) Jött a CBA, ahol volt máj, nem volt hagyma. És utolsóként a Lidl, ahol végre megvettük a hagymát is. Azért kicsit furcsán élem meg, hogy négy boltból lehet csak bevásárolni, pedig nem a narancsos kacsát akartam megsütni, csak egy egyszerű hagymás csirkemájat...

Azt már meg sem említem, hogy a CBA kinézete, felszereltsége, tisztasága olyan, mint amit 88-ban Bulgáriában láttam... Ez szégyen. A Tesco nyáron 0-24 óráig tart nyitva. Mi tegnap este még gyorsan elmentünk friss kenyérért. A parkolóban világító táblákon az látszik, hogy 22 óráig van nyitva, viszont napfénynél látszik, hogy ez le van ragasztva a 0-24 órás nyitvatartás reklámjával, amin viszont átvilágít az eredeti 22 óráig tartó nyitvatartás. Magyarán, napfénynél, látszik, hogy be sem zárnak, ha este megy az ember lánya vásárolni, esetleg visszafordul, hiszen a táblákon világít a 22 órai zárás... Vicces.

És, akkor folytatom.... Mikor lesz az, hogy a CBA is megpróbál egy kicsit haladni, és a májat nem az a fiú méri ki nekem kézzel, kesztyű nélkül, majd egy nedves kék rongyba törölve a kezét, aki előtte az üres üvegeket veszi vissza??? És itt nem a fiúval van a gond elsősorban, bár egy kesztyűt azért Ő is felhúzhatott volna, hanem azzal, aki azt gondolja, hogy egy ember elég x beosztásra.

Valahogy nem szeretem, amikor a spórolás miatt Marika néni felmossa a boltot, aztán leméri a párizsimat kesztyű nélkül, minden szeletet egyenként megtaperálva, majd a pénztárhoz lép, blokkol, és visszaad a pénzemből, megint kesztyű nélkül... Persze közben megtaperálva azt a pénzt, amit lehet, hogy előtte egy hajléktalantól fogadott el, de nem kell ilyen messzire mennem. Nekem elég, ha valaki olyantól, aki úgy jön ki a mosdóból, hogy ha megkérdeznénk tőle, hogy milyen finom illatú a "nyomósszappan" odabent, azt sem tudná, hogy miről beszélek...

Szeretnénk, ha jönne a sok külföldi, ha hoznák a pénzüket és költekeznének nálunk???

Hát, először engem, szolgáljanak már úgy ki, hogy aztán ne tegyem be a felvágottamat a tejhűtőbe, mert nem mondom, hogy köszönöm, de ezt inkább nem kérném, hanem inkább beteszem valahova, ahol a továbbiakban is hűtve lesz, és messze elkerülöm azt a részleget a továbbiakban. Lehet, hogy fel kellene már nőni a feladathoz?

Én valahogy nem érzem ezt a változást. Évek óta nem. De, miért nem???

11 megjegyzés:

trinity írta...

Szepyke,
az egyik szhelyi CBA (mindegyikbe nem járok) az valami szuper-kínálatra, külsőre mindenképpen! Komolyan...Csak a legdrágább üzletek egyike...

Az összes boltban attól akadok ki-azon túl, amiket írtál, mikor a felvágottas-húsos pultnál előkapja az egyik eladó a flakon szórófejes tisztítót és úgy fújja a műanyag burkolatra, hogy közben egy része a vegyszernek tutira a húson-felvágotton landol!!!
A gyanútlan vásárló meg ezt viszi haza...
Hogy nincs erre egy standard, miszerint előbb pakolja ki üresra, aztán tisztítsa a pultot...Nem értem.megáll az agyam!!!!!!!!!

Viktoria írta...

Mielőtt elköltöztem kishazánkból úgy gondoltam, hogy ott milyen nagy a tisztaság a boltokban, és itt biztos nem találom majd azt meg. Főleg a felvágottak megvásárlásától és a hentesboltoktól rettegtem. Úgy tűnt, hogy soha nem fogok firss felvágotatt vagy húst venni és éhen fogunk halni. Alaptalan volt az aggodalom és a félelem.
A felválgottas, sajtos pultban az egyszerhasználatos (mint amiket a hajfestékes dobozban van) kesztyűket használnak. A hentesüzletben nem csak bemész és kérsz, hanem körbe-körbe hűtőpultok vannak ahol húsfajtáként vannak előkészített, vákumcsomagolt húsok. Ha ezekből választasz, akkor is mondhatod, hogy bőrözzé le, csontozzák ki, kocházzák fel stb. A csomagolást kibontják, elvégzik amit kértél és újra vákumcsomagloják a szemed előtt. De ha nem tetszik ami a hűtőpultban van akkor lehet kérni normál módon is, amit szintén kimérnek, előkészítenek úgy ahogy akarod és szintén vákumcsomagolásban adják oda neked.
Ha egy üzletben felvágottat kérsz, az nincs előre felszeletelve mint Mo-n a Tescoban a hűtőpultban. Előtetted szeletelik amennyit kérsz és olyan vastagra amilyenre te kéred. Szeletelés után folpackkal zárják vissza a megmaradt rudat, nem hagyják csak úgy száradni. Sőt ha kérsz az első szeletet általában nem adják oda, az megy a kukába.
Azt nem mondom, hogy itt nem fordulank elő olyan esetek mint amit te is írtál, de az biztos, hogy ezek után inkább már volt kis hazámban nem vennék bizalommal friss felvágottat vagy húst.

Viktoria írta...

Ja azt elfelejtettem leírni, hogy a hetesboltban, mindig kesztyűvel nyúlnak a húshoz. Ha az kezeli a kasszát aki kiszolgált akkor leveszi a kesztyűt, visszaad és új kesztyűt húz.
Van olyan hentesüzlet is ahol nem használnak kesztyűt, ott viszont van egy ember aki a kasszában ül és csak a pénzhez nyúl.

szepyke írta...

De akkor mondjátok meg, hogy itt miért így kell? Ha én állnék a pult mögött, szerintem magamtól "kesztyűznék", nem kellene felszólítani rá. Ez az emberben magától kellene, hogy jöjjön. Amíg nincs meg a saját igény rá, addig sajnos ez így marad. De miért nincs ez meg eleve ezekben ez emberekben???

Andi/cuki írta...

Nemrég,muszáj volt a Coopba szólnom,hgy amikor a felvágottat megmérik és a cetlit amin az ár és mennyiség van,ne a szörös karjára ragassza az eladó ember(?),amíg becsomagolja,hanem,hagyja már fenn addíg a mérlegen.S még meg volt sértődve! De az az igazság,hgy már nem bírtam tovább,mert otthon nem volt gusztusom megenni és sorba dobáltuk ki a szalámit.

Csibe írta...

Szepíke, ezt a kérdést már én is többször feltettem magamban, a családban.
Gumikesztyű - pl. nálunk a isparban használják, no de mit ér, ha utána minden mást is azzal fogdos meg?
Épp ma volt egy kicsit mókás eset a tescoban (nagyon ritkán megyünk, nem szeretem), a sajtos pultnál nézelődtünk, grillsajtot kerestünk, mikor a pult mögött tevékenykedő srác megkérdezte, hogy segíthet-e, mondtuk, hogy mit szeretnék - a válasza, "fogalmam sincs, csak kisegítőként ugrottam be" >:O ...akkor most mi vaaan?...

szepyke írta...

Csibe, grillezi a füstölt Anikót próbáld meg!
Az nem olvad el, serpenyőben sem, direkt grillezéshez találták ki állítólag.
A többihez meg no komment.

Csibe írta...

Köszi az ötletet, kipróbáljuk.
Gomolyát már ettem grillezve, az is nagyon finom.

szepyke írta...

Igen, a gomolya nagyon finom, de az Anikó nem folyik szét. De csak a füstölt változata!

erős ildikó írta...

Igazság szerint én járok ilyen nagy bevásárló helyekre egy-két dolog okán, de nem friss belsőségért - mert egyrészt gyakran nincs (ezen meg sem lepődöm), másrészt sokkal inkább a piaci árut választom.

szepyke írta...

Napmátka, én nem tudom, hogy itt hol és mikor van piac. De azért azt viccesen éltem meg, hogy négy boltot kellett végigjárni egy hagymásmáj hozzávalóinak megszerzéséhez...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...