2009. augusztus 22., szombat

XXVII. VKF - Csokoládétorta



Sokkal több mindennel akartam készülni a VKF-re, de már írtam, hogy nem maradt rá idő. A Lúdanyó által meghirdetett forduló részletezése ITT található.
Témája a születésnapi zsúr gyerekeknek. Jelen esetben én csak ezzel a tortával képviselem magam, pedig olyan ötleteim voltak... de mint sok mindenre mostanában, kevés volt az időm a megoldásra, és a kivitelezésre. Még szerencse, hogy volt egy neves születésnap mostanában, amire ez a torta (is) készült.



Ez a torta Nigella régimódi csokoládétortája.

Hozzávalók:

Tészta:

  • 20 dkg liszt
  • 0,5 kávéskanál szódabikarbóna
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 20 dkg porcukor
  • 4 dkg kakaópor (cukrozatlan!)
  • 18 dkg vaj (nem RÁMA!)
  • 2 db tojás
  • 2 kávéskanál vanília aroma
  • 1,5 dl tejföl

Krém:

  • 8 dkg vaj
  • 18 dkg 60-70%-os kakaótartalmú étcsokoládé
  • 1 evőkanál cukorszirup (én mézet tettem)
  • 30 dkg átszitált porcukor
  • 1,3 dl tejföl
  • 1 teáskanál vanília aroma

Elkészítés:

A tészta alapanyagait robotgéppel összedolgozzuk, majd kivajazott, kb. 20 centis kapcsos tortaformában kisütjük 2 lapban, előmelegített sütőben, 180 °C-on, 25-30 perc alatt.

Ha kivettük a sütőből, 10 percig hagyjuk a formában pihenni, utána rácson hűtsük ki. Nekem az egyik lap eltört, tehát kéretik óvatosan bánni vele. Természetesen az eltört tésztát gond nélkül felhasználtam, mert a krém alatt nem látszott, hogy bármilyen gond is lenne vele!

A krémhez a vajat és a csokit vízgőz fölött összeolvasztjuk, hozzákeverjük a szirupot, a tejfölt és a vaníliát, végül a porcukorral dolgozzuk ki jó alaposan simára.

A krém harmadával kenjük meg az alsó lapot, erre tegyük a másik korongot, és a maradék krémmel vonjuk be az oldalát is, tetejét is.
Elvileg készen vagyunk, innen már úgy díszíthetjük, ahogy az alkalom és az elvárások megkívánják.Nálam fehér és bordó marcipáncsillagok, és rózsaszín és ezüst szórócukor került rá. A marcipánt tömbben vettem, porcukrozott lapon kinyújtottam, és egyenként kiszaggattam.



A bordó marcipánt a porcukor "elszínezte", de a krém nedvességét átvéve ilyen szép fényesek lettek a hűtőben.



Megjegyzés:

Nagyon szépek ezek a szórócukrok, és tényleg nagyon feldobják a tortát, csak...
...csak az a gond velük, hogy olyan kemények, hogy majd kitörik az ember foga, ha ráharap... Szóval, csak óvatosan!

8 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Hú,ezt már mióta el akarom készíteni!Nagyon guszta!Csodaszép a diszítés is! Nyami...:-)

lúdanyó írta...

Örülök, hogy azért valamivel tudtál nevezni :) És nem is akármivel, nagyon finom lehet!

Wise Lady írta...

Gyönyörű tortát sütöttél ott a Balatonon! Nem lehetett könnyű :D
Innen valami kimaradt: 1,3 dl vagy tejföl

Süti Bazár írta...

Ezzel a tortával már én is régóta szemezek, azóta, mióta Nigellát először láttam a Spektrumon. Valami isteni lehet, majd én is nekiugrok egyszer. A dekorálásnál ez a bordó-fehér-piros-ezüst kombináció valami ragyogó!!! :-)
A cukorgyöngyökkel kapcsolatban annyi a tapasztalatom, hogy az öcsém az egyik tortám falatozásakor megkérdezte, hogy vajon a cukorgyöngy ropog a szájában, vagy a fogtömése?! :-DDD
Viszont gyönyörűen funkcionál dekorációként és egyenlőre még nem tudjuk helyettesíteni jobbal.
Ügyes vagy!! :-))

szepyke írta...

Andi, köszönöm szépen!:D

Lúdanyó, tényleg az! És mint írtam, tényleg nagyon készültem, csak... De legalább ennyivel részt tudok venni.

Wise Lady, javítottam! A joghurt szó lett kitörölve, azért maradt benne a vagy. És hát igen, ez bizony nem itt készült!:DD Már egy pár hete várja a feltöltést, csak én meg vártam a megfelelő pillanatot hozzá!

Yasmine, mi úgy oldottuk meg a dolgot, mintha sörétek lennének, azaz kiköpködtük őket... Inkább, mint, hogy a fogorvoshoz kelljen menni miattuk... A picikkel nem volt gond, de a nagy ezüstök... Hát fogritkitó darabok, az biztos.

KOS - SOK(K) írta...

Ez csodás!!!

szepyke írta...

Köszönöm kedves Kos! Én meg skorpió!:D

Csibe írta...

Khmmm, szeretnék egy szeletet!...vagy többet!!!
Ahhhhaaaa, skorpió, én is...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...