2009. augusztus 31., hétfő

Szerinted vicces?

Ezt a képet kaptam e-mailben.
Először tényleg akár vicces is lehet, aztán ha szépen tovább gondolkodom rajta, rögtön eszembe jut, hogy aki ezt tette, az tudja, hogy mennyibe kerül egy ilyen kocsi?

Az biztos benne, hogy nem volt más megoldás, hogy grillezzen?

Most úgy látszik, mintha egy igazi kukacoskodó lennék. Néha az vagyok, így van. Egyre többször sajnos.

Egyre többször érzem azt, hogy minden csak nekem fontos, másoknak nem.

És lehet, hogy velem van a gond, hogy őrült módon próbálok úgy élni, hogy úgymond, környezettudatos legyek, hogy vigyázzak arra, ahol, amiben élek, mert nemcsak a pénztárcám kárára, de az életminőségem kárára is vezethetnek dolgok...

Mert nem értem, hogy:

Hogy miért kell egyeseknek minden szobában minden villanyt felkapcsolni, hogy miért kell napfénynél égetni egy lámpát, csak mert lusta lekapcsolni?
Hogy miért kell locsolni a vizet, persze, ezt csak az teszi, akinek nincs vízórája... Ahogy beszerelik, még kezet mosni is a szomszédba fog járni...
Hogy miért kell kárt okozni, csak azért, mert az amit a kár ér, az nem az övé?
Hogy miért kell úgy vezetni, hogy abba más belehalhat?
Hogy miért kell eldobálni a szemetet a kukától egy méterre?
Hogy miért kell a csikket kidobni a kocsiból?
Hogy miért kell más zenéjét hallgatnom éjszaka?
Hogy miért kell egy BKV-s személyzetisnek 100 milliót juttatni, miközben a közember már a bérletét sem bírja kifizetni...
Hogy miért kell engem hülyének nézni, hogy betétdíjas lesz az ásványvíz, amit persze inkább a szelektívbe dobok ki, mint hogy havonta egyszer visszavigyem, addig szemétdombot csinálva a lakásomból?
Hogy miért tart a benzin már megint jóval 300,- Ft felett?
Hogy miért adnak nyáron ócska műsort a tévékben, csupa ezer éves ismétléseket?
Hogy miért vagány az, aki a céges kocsival úgy parkol, hogy ott törik a kocsit, ahol akarják, úgysem az övé...
Hogy miért finanszírozza ez az ország azt a sok ingyenélőt, akik csak a segélyekért tudnak sorba állni?
Hogy miért van az, hogy ha körbenézek magam körül 10-ből kb 3-an dolgoznak munkahelyen, a többiek csak úgy vannak... És néha úgy érzem, hogy az én adómból vannak csak úgy...
Hogy miért gondolja mindig mindenki, hogy neki minden jár?
Hogy hova lett az a rengeteg pénz, amit a parlagfű mentesítésre az adóból az állampolgárok nagy részétől megkaptak? Derékig érő parlagfű van mindenhol szerte az országban...
Hogy én, mint autóval közlekedő, csak fizetem a mindenféle adót, közben olyan utakon járok, hogy a kocsi kereke majd kitörik... De ha gyalog járnék, a járdák helyzete sem jobb, csak a gyalogosoknak még nem kell úgymond útadót fizetniük... Még...
Hogy olyan metrót építenek, aminek a tervét kb 30 éve készítették és rég elavult, de nem vizsgálják felül, mert nekik így is eléggé megéri...
Hogy miért hiszi a nagy fekete autóval járók rétege (észrevettétek, hogy mostanában már nagy fehér autókkal járnak??), hogy nekik sürgősebb minden, hogy simán beállnak a piros lámpánál a sort megelőzve mindenki elé, és ez csak egy példa...
Hogy miért lehet az, hogy az Elmű egyszer egy tájékoztatójában elmondta, hogy a legnagyobb "áramlopások" a Rózsadombon vannak...


És a legfontosabb:

Hogy miért érdekel ez engem? Miért nem "teszek rá", és élem az életem? Miért vagyok erre az egészre olyan szinten dühös néha, hogy fel tudnék robbanni?

Miért? Mert hülye vagyok. Igen, hülye.
Hülye, mert azt gondolom, hogy egyszer ez megváltozik.
Dehogy változik.
Csak majd már nem érdekel...
Ez lesz a változás.
Csak már így lenne...

18 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Jaj Szepyke annyira igazad van!
Nem is lehet ezen mit ragozni,mert csak felhúzom magam én is.
Az uram búzáját nagyon olcsón vették meg.Szerinted olcsó lesz a kenyér is????
Mást nem lehet,csak,hogy höbörgünk,meg esetleg aláírást gyűjtünk,vagy írunk egy újságnak, és akkor legalább azt mondhatjuk,hogy megtettük,amit lehetett!
Lehet,hogy hiába,de mégis! Mert szerintem sem lehet szó nélkül hagyni!

Milene írta...

Akkor én is hülye vagyok...
Mert ezt akár én is írhattam volna. Szó szerint. Nem első eset már, hogy úgy érzem, azt írtad le, ami már bennem is formálódik, csak még nem öntöttem szavakba!

sedith írta...

És az kimaradt, hogy a járóbetegrendelőben az orvos miért nézi hülyének az embereket. Csak emrt ott nem kell fizetni? Pedig kétszer is fizetünk az adónkból nekik is! Az uh-ért mégis kell még egy summa és a víranalízisek egy része is fizetéses. Ha meg gyógyszer kell majd, akkor azt is megveszem jópénzért. Ha meg nem, hát forduljak fel.
No, nekem ebben volt ma részem, amiről írtam, éppen "jöttem" kipuffogni magam...

Morzsika City írta...

Szepyke! erre nem is tudok mit írni!!! Teljesen igazad van és nem! nem vagy hülye! Csak tehetetlen. Sajnos! :( Az a hülye és érdektelen, akinek ez nem tünik fel, akit ez nem zavar és beletörödik.

Ancsika írta...

Bocsi! Ancsa voltam, csak megint nem váltottam! Én vagyok a hülye! :)))

trinity írta...

Szepyke,
ez egy ilyen ország...
Nem mondom, hogy nem lehet tenni ellene-de baromi nehéz és kevesen vagyunk hozzá. De ne húzd fel magad-mert árt a szépségednek!!!

Kiskukta írta...

Én is egyetértek teljes mértékben.

szepyke írta...

Érdekes, hogy van, hogy nem is érdekel a tehetetlen dűh, aztán valamitől megint elönti az agyamat, és kész vagyok napokig... Elég egy hülye a forgalomban, vagy egy kéregető, aki ököllel veri az ablakomat...
Rettenete,hogy mi megy itt, komolyan.

mandy tarragon írta...

Teljesen egyet értek veled. Bennem még az szokott felmerülni, hogy ebben mindig az sir a leghangosabban, aki egy fillert nem tesz bele a kozos kasszaba (a segelyert verem ki a balhet, mert keves, meg hoborgok az utcan, mert dolgozni budos). Mindenki nyavalyog, hogy ez szar az szar, kozben meg adot fizetni, dolgozni ugye luxus... Hat, mibol epuljon az orszag, konyorgom??? Rinyalnak a hude-nagy-sztarok, hogy milyen keves a nyugdijuk... Akkor vajon rinyaltak, amikor eltettek a gazsit zsebbe? Nem hiszem.
Masreszt meg veri a mellet, hogy azert nem fizet adot, mert EZEK ugyis ellopjak. Hat, legtobbszor EZEK-et, pont az ilyen emberek valasztjak meg...
Mi meg, a hulyek, a birkak, fizetjuk az adot, megvesszuk a berletet es probaljuk kitalalni, hogy ki lesz a kevesbe rossz a kovetkezo ciklusban...
Hulye vagyok, mert en is sz... khm, ize tehetnek az egészre, csalhatnek adot, bliccelhetnek, csak sajnos engem biztosan elkapnanak, es megbuntetnenek, mert kicsi vagyok, nincs sehol senkim, aki majd elrendezi nekem.
Szepyke, ezek szerint te meg nem hallottad: 10 millio folotti autokra nem vonatkozik a KRESZ sem :D

szepyke írta...

Mandy... Jesszusom, ezeket kihagytam! Nekem van olyan szomszédom, aki soha az életben nem dolgozott... otthon van a két gyerekkel (10, 12 évesek) és höbörög, hogy amikor nem vesz jegyet a metróra, amivel az edzőterembe jár, akkor megbüntetni az ellenőr!!! Most képzeld! Őt! Érted?
Egyszerűen nem értem, hogy miért nem lehet ez ellen tenni, komolyan.
Mindenhol a hogy csaljunk, hogy ne fizessük be.. Én meg hülye fizetek mindent, mert ha megbüntetnének, nem tudnám kifizetni a büntetést... A sok csaló meg jár a szlovák rendszámú kocsival, lopja az áramot, nem fizet járulékokat...
Én fizetem a járulékokat kb 20 éve. Orvoshoz ha megyek, magánorvoshoz megyek... Amikor az epémmel mütőttek, 40ezret kellett adnom a dokinak! Nekem, aki az életben egy vasat nem szedett ki a TB-ből...
Aztán azt nem is mondom, hogy minden törvényt csak arra hoznak, hogy megint hogy tudnak engem leszedni, közben meg, "ők" úgy lopnak, ahogy nem szégyenlik..
Tegnap hallottam a hiradóban, hogy annak a bkv-s nőnek a gyereke még lakást is kapott a bkv-tól!!!!!

mandy tarragon írta...

azt hiszem a naplóban volt pont a hétvégén egy gazdasági elemző fickó, aki jól megfogalmazta. van egy ismerőse, aki 15 milliós autóval jár, szlovák rendszám. És mindig sír, hogy szarok az utak pesten. Erre azt szokta neki mondani, hogy te, barátom a szlovák kormánynak fizeted az útpénzt, azokat az utakat nézegessed...
És milyen igaza van.

szepyke írta...

Így van. Én is ismerek egy-két "embert", aki mocskol mindent, ha valamit intéznie kell, mondjuk TB szinten... Közben meg még az életében egy vasat nem fizetett ennek az országnak és elmúlt bőven 20 éves...

Attól is hányok, amikor valaki büszkén meséli, hogy soha nem vesz bérletet, mindig lóg a BKV-n...


És teljesen jogosnak tartom, hogy aki segélyt kér, az ne kapja meg, csak kártyán, mert ne az én adómból járjon kocsmázni, és jogos a közmunka is... Rögtön találnának munkát, fogadjunk!

Kb két éve interjúztatam eladói állásra lányokat... A munkaügyi hivataltól kértem ajánlást, ők küldték a munkanélkülieket. 10-ből egy akarta a munkát, a többi rábeszélt, hogy írjam be a papírra, hogy alkalmatlan... Nem viccelek! Azzal kezdték, hogy miért nem lennének jók erre a munkára... De fel voltak háborodva, hogy havonta x-szer be kell menniük a munkanélküli hivatalba, hogy bejelentkezzenek, és korán reggel oda kell menniük... Apám, más dolguk nem volt, csak ez, és még ez is büdös volt!

mandy tarragon írta...

a soha-nem-veszek-bérleteseknek én szoktam mondani, hogy köszönöm, hogy kifizethetem helyetted. Egyből kisebb az arcuk. :D
mondjuk a BKV hülyesége is, amennyi pénz elment a kutyaólakra, abból fel tudták volna szerelni a beengedőkapukat legalább a metróba. Csak gondolom itt is az volt, hogy nekik nem érdekük, mert a havercég üzemelteti a kutyaólakat. Lehetne végre egy havercég, ami beléptetőrendszert üzemeltet :D

szepyke írta...

Sok-sok havercég miatt tartunk ott, ahol...

Csibe írta...

Szepyke, én is hülye vagyok, nagyon is ;) és még lehetne sorolni tovább, pedig sok mindent leírtatok már...ja, és annyiszor megfogadom, hogy nem húzom fel dolgokon magamat, de aztán mindig jön valami...csak, hogy egy mai apróságot említsek. Mai babakocsis sétálásunk a szomszéd utcában. Keskeny járda, az egy ház előtt a talicska keresztben, a csaj ott pakolgatja bele a kertjéből kihozott gazt, ránk néz, majd vissza bemegy a kertbe. De, hogy a "járgányát" egy kicsit odább tolja, hogy ne nekem kelljen a babakocsival manővereznem, azt már nem...még ha nem lenne gyere, de kettő is van...igen, nagyon feldühít ez a nemtörődömség, ez a közömbösség...és akkor ez tényleg csak egy "apróság"...

szepyke írta...

Ó, hát ilyeneken én naponta kapok majdnem agyvérzést.
Egy pár napja beszéltem a T-mobile ügyfélszolgálatával. Rányomtam a pasira a telefont, mert már majdnem üvöltöttem... Én vagyok az ügyfél, erre felemeli a hangját és kioktat, csak azért mert náluk akkora fejetlenség van, hogy nah... Menjek be az ügyfélszolgálatra személyesen. Mondom neki, ember, ez egy kommunikációs cég, mégis személyesen menjek be? Hát, könyörgöm, arról a számról beszélek, amivel kapcsolatban intézkedni szeretnék, tudom az összes hülye pint, mert én adtam meg, de ez nem elég nekik. És még ki is oktatott, én meg szépen rátettem a telefont. Jah, és a parkolással kapcsolatban naponta tudnék felrobbani

Chef Viki írta...

Minden szóval egyetértek. Messzemenőleg.

Agyrém, hogy mi folyik ebben az országban...

szepyke írta...

Az.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...