2009. augusztus 5., szerda

Valaki világosítson már fel, legyen olyan kedves!!!


1. kép


2. kép

3. kép



Van nekem egy Bosch konyhai robotom. Azt a variációt vettem meg anno, ami az első képen látható. (MUM4655) Ebben benne van egy szeletelő izé, ami a második képen nagyban is látható. Tartalmaz három különböző finomságú reszelőkorongot, amivel diót, répát, illetve, szinte bármit le tudok darálni.
Már régóta nézegetem magamnak az aprítókéses szeletelőt, (3. kép) csak nem tudom, hogy mennyivel tud ez többet?

A reszelőlapok ugyanazok, csak a kés a különbség, illetve a zárt tér, amiben a kés dolgozik.

Van valakinek tapasztalata, aki már megvette, és nagyon/egyáltalán nem bevált a dolog? Megéri az árát??? (kb 15.000,- Ft) Mert, nem olcsó, de ha van értelme, akkor írok a Jézuskának, bár szerencsétlen már kész lehet az irányomból érkező levelektől...

Tudom, hogy ha nem hiányzik, akkor biztos nem kell, de honnan tudjam, hogy nem hiányzik, ha nem is tudom, hogy mit válthatok ki vele?
A hagymadarabolást? A krémeket is össze tudja keverni, mindent bele, egybe, nem kell darabolni semmit, vagy tulajdonképpen mire jó?

Ha valakinek van ilyen késes aprítója, de nem ez a Bosch, akkor is írja meg, legyen olyan kedves! A boldog Bosch tulajdonosok véleményét, meg egyértelműen várnám!

És köszönöm előre is!


41 megjegyzés:

Moha írta...

Mint boldog Bosch tulajdonos írok:
Nekem is a te géped van meg,immáron a fagyis kiegészítővel ugyebár:))
Ez a gép 550 W-os,tehát ha megveszed rá a késes feltétet,akkor hagymapép,zöldségpép,omlós tésztához vaj+liszt morzsásítás,majd a tészta összeállítása,mandula,dió,mogyoró őrlése.Hirtelen ennyi jutott eszembe,illetve mivel erős a motor,jégkása,sorbet: fagyott gyümi+szirup, fagyott gyümi+tejszín,illetve a fagyott banán+gyümi fagylalt készítése.
Nekem ilyen aprítóm külön van,szintén Bosch,(tudod edény alul,bele a kés+tető,és rá jön a motorral egy helyes gömböcös fedőrész),ez viszont csak 350 W-os,így pl. a mandula darálásért nem rajong,meg a fagyott banános cuccot sem szerette annyira.

Wise Lady írta...

Hm, nekem van hasonló, macerásabb és hosszabb az összerakás-szétszedés, takarítás, mintha az alapszeletelővel szelek. Én egyszer használtam, De ha van pénzed, helyed...?:D

mandy tarragon írta...

Nekem egy nagyon kis alap darabolóm van, hasonló design, csak botmixer motorjára kell csatlakoztatni.
Hagymát, fokhagymát darabolni, krémeket, szendvicskrémeket szoktam kevertetni vele, de csináltam már vele krumplipürét is :) Az enyém elég kicsi, kb 4 fej hagyma fér bele egyszerre, de nagyobbra nem is hiszem, hogy lenne szükségem.
Amit egy nagyobban még el tudok képzelni, hogy csinálhatsz, az mondjuk a krémlevesek összekutyulása, gazpacho, meg ha esetleg nagyobb mennyiségű zöldséget szeretnék összevágatni.
Én nem fizetnék ezért 15 ezret, mert nem használnám ki.

VOKinga írta...

Megvettem és imádom. Darálást, kencekészítést, turmixolást vele csinálom, fél perc alatt csinál pl. mogyoróvajat a mogyoróból, gyönyörűen dolgozik. Szerintem ez a legjobb része az egész gépnek.

Messzenéző Minyon írta...

Én még nászajándékba (lassan 19 éve!!) kaptam egy ilyen késes aprítót. Aprítottam már vele diót a bejlgihez, hagymát, petrezselymet eltenni télire, húst a tatárbifsztekhez (nincs húsdarálóm) meg még biztos egy csomó dolgot, ami nem jut eszembe. De a legtöbbet akkor használtam, amikor kisbabák voltak a gyerekeim: az összes gyümölcsöt és főzeléket ezzel pépesítettem, igaz, akkor még nem volt botmixerem. Szóval én nagyon sok mindenre használom, de nekem nincs semmilyen más aprító vagy daráló masinám. Nálam mindent helyettesít, de azt nem tudom, hogy kell-e akkor, ha vannak egyéb gépeid.

Limara írta...

Szepyke! Az aprítógép a legjobb az egészben. Linzer tésztánál két mozdulat és morzsásra darálja a lisztet a jéghideg vajjal, majd össze is állítja a tésztát. Hagymát is apróra darálja pl. Rengeteg mindenre tudod használni!

Gizi írta...

Szia!
Nekem pont ilyen gépem van mint a tied. Nagyon szeretem, és sokat használom is. Viszont nekem sincs meg hozzá az aprító, de én feleslegesnek is tartom, igaz lehet azért mert még nem próbáltam. De darálni az eredetileg hozzá kapott lapokkal is tudok, pépesíteni pedig ott a turmix. Valóban elég drága ahhoz hogy szinte minden meg van eddig is hozzá. Lehet kapni külön aprítót, lehet az olcsóbb és ugyan azt a célt szolgálja, még ha esetleg más gyártmány is. Viszont ha rászánod magad és megveszed, kérlek írd majd meg a tapasztalatodat róla. Előre is köszönöm.

jókaja írta...

Van a házban ilyen gép is, de a forgókéses az a botmixer tartozékaként érkezett, sajnos kisebb.
Valóban jó hagymavágásra is, de nem lesz egyenletes, egyik kisebb, másik nagyobb marad.
Igazán pépesítéskor van az elemében, amikor a daráló lukméreténél finomabbra kell aprítani. Jó szolgálatot tesz a felvágottak készítésekor, a levesbe való májgombócnál. A vajas tésztákat - amiket jégbe hűtött kézzel kéne összeállítani - ezzel a legegyszerűbb megcsinálni. Anyagok bele, és addig forog, amíg labdává áll össze.

Wise Lady írta...

Írtam pár órája kommentet ide, hova lett?
No nekem van ilyen késes változat (nem pont ez a márka), de sok előszedni, takarítani, elrakni. A hagyományos elektromos szeletelőmet használom + botmixert, ha kell. Egyszer használtam csak :D

Wise Lady írta...

Szepyke most látom, előzetesen moderálsz? Miért? Mi történt?

Garffyka írta...

Szepyke, nagyon szívesen segítenék, de az én Bosch gépecském ennél sokkal egyszerűbb. A darabolós, szeletelős, stb robotkám meg nem Bosch.
De most már én is kíváncsi lettem, hogy melyik mennyivel és miben tud többet.

Wise Lady írta...

Halihó! Miért állítottad előzetes engedélyezésre a kommentelést?
Mi van veled? Készülsz a nyaralásra?

KryaSpirit írta...

Én nem régen vettem egy aprítógépet, egy 600 W-os Braunt amihez merülőmixer és két különböző méretű pohár és kés, valamint habverő és jégaprító tartozik. 15 fokozatba állítható és van turbo fokozat is, ami annyit tesz, hogy ennyi aprítási méret van rajta. A teljesen pépestől a nagyobb darabokig mindent tud. Mindez 17.000 Ft-ba került. Én szeretem, egyetlen hátránya van, hogy előfordul, hogy nem egyenletesen aprít, mert ami az alján van az pépesebb mint ami a tetején. Egy idő után már nem tudja összeforgatni az alapanyagot, rá kell segíteni kanállal. De az is lehet, hogy az én gyakorlatlanságom az oka, mert mondjuk nem jól választom meg a fokozatot. Biztos, hogy a Bosch is nagyon szuper, nem tudom miért nem azt vettem meg mikor az alapgép már megvan.

KryaSpirit írta...

Már tegnap is írtam neked, Bodza Bea ügyben, meg most is és nem jelent meg a megjegyzésem! Nem tudom miért!

Gyöngyi írta...

Nekem nem Bosch van, hanem Elektrolux. Sok kütyü van hozzá, ilyen késes cucc is. Ezt akkor használom, ha nagyobb mennyiséget kell szeletelni - pld. kígyóuborka, sárgarépa szeletelésére szoktam használni, pillanatok alatt nagy mennyiséget lehet szeletelni! Krumplinál még nem próbáltam - itt az átmérő fontos, hogy beférjen a hosszú adagoló nyílásba a szeletelni szánt zöldség.

Max írta...

Más gépről: a késes szeletelőt használom pl a quiche tészta kidolgozásához, a fűszerkeverékek elkészítéséhez, a pestó darálásához, keksz készítéséhez, gyúrt tésztához..stb.

Bár a mi gépünk akciósan volt összesen annyi mint ez a feltét, de ezt használjuk a dagasztó tállal együtt.

trinity írta...

Nem tudom:(((((

jókaja írta...

Már délben írtam, de elnyelhette a zöld, kommentevő szörnyeteg :-(
Van Bosch is a házban, meg forgókéses, az a botmixerünk tartozéka, kisebb mint amit ehhez adnak.
A forgókésessel pépesíteni (is) lehet. A hagymát nem aprítja egyenletesre, lesz amit pépesít, lesz ami még darabos. Olajjal kell beletenni, mert különben az egész, körben felragad a falára.
Sokszor használjuk, pl. a májgaluskához a legjobb szerszám, de a vajas tésztákhoz - amiket fagyos kézzel kéne összedolgozni - is remek.

Daisy írta...

Ezek szerint neked eddig nem volt a készletben késes vágó? Nekem philips essence robotgépem van és a tárcsás szeletelőn kívül, tirmixot és habverőt is tartalmaz, de én inkább a tárcsás szeletelőket és a késes részét használom. Ebben össze lehet aprítani a hagymát, zöldségeket, petr.zöldet, össze lehet keverni pl. a chili szósz hozzávalóit egyben. A padlizsánkrémnek való sült padlizsánt is ezzel vágatom össze.Ha darabos dió kell, azt is ez vágja össze. A hortobágyi palacsintához ezzel vágtam össze a megfőzött pörköltet. A piros, sós paprika eltevésénél is ezzel vágtam össze a paprikákat. Kevertem már vele össze májas töltelék hozzávalóit is. A Max féle cukkinis hal raguját is ezzel vágtam ill. kevertem össze. Én már nem tudnék nélküle dolgozni, kíméli a csuklómat. Nagyon szeretem!!!

szepyke írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
jókaja írta...

Tegnap kétszer írtam, talán most nem nyeli le a netszörny.
Van ilyen gép is a házban, meg forgókéses aprító is, utóbbi a botmixer tartozékaként kisebb, mint az ehhez vehető.
Jó hagymához is, de csak olajjal együtt, különben az egész körben ott röhög az edény oldalán, és nem aprul.
Elsősorban pépesítésre való, arra viszont remek. A májgaluskához beledobok pár csirkamájat, folyósra keverem, fűszerezem és adom hozzá a lisztet. 2 percen belüle már szaggathatom is.
Lehet diót és már olajos magvakat darálni, liszt vagy cukor hozzáadásával, az felveszi az olajat és nem ragad bele.
Hamar készít porcukrot és nem kell lesni, hogy elég csomósodásgátlót adtak-e a legutóbb vásárolthoz, vagy szikla van a zacskóban.
A jegelt manccsal összegyúrandó vajas tésztákat pillanatok alatt labdává gyúrja, kemény vajból is.
Nekem egy nagy kéne sokmindenhez, meg egy picike a fűszeraprításhoz, mert én ilyen telhetetlen vagyok :-)

Jó nyaralást a Balatonon, én másfél nappal megelőzlek :-)

szepyke írta...

Nah, akkor egy pont mellette!

Én is nagyon hajlok rá, főleg, mert magával a géppel is nagyon elégedett vagyok.
A picit a botmixer nem váltja ki?? Nekem ahhoz is van egy pont akkora übrik, amibe csak a feje fér el, és az remekül aprítana (gondolom) fűszert!

Tetszett a röhögö hagyma...
Én is jártam már valamivel úgy, hogy a turmixba téve az első mozdulatnál felcsapta a falra, aztán szevasz turmix... Az olajos megoldás tényleg jó!

Jah és a Balaton, mivel előbb odaérsz, integess neki helyettem, hétfőn már támadunk a gumimatracainkkal!:DDD

szepyke írta...

Jah, most is jól működik a rendszer, mert most meg minden megjegyzést kétszer küldik ki felém... A tiédből megjött a törölt, aztán a második, aztán a második, az enyém meg rögtön kétszer... Hát, úgy szép az élet, ha zajlik, az má biztos!:DD

szepyke írta...

Moha: A fagyis kiegészítő nem volt akkora kérdés nálam, mint a késes,mondjuk a késes árban a duplája, és nyár, van, vagy mi a szösz... :D

Ez a második pont mellette...
:D Köszönöm!:D

szepyke írta...

Wise Lady, mi azaz alapszeletelő? Amit nekem az alapgéphez adtak?

A pénzzel kapcsolatban, ez a Jézuska dolga lesz, de remélem, hogy már a szülinapomra összeszedi magát...
:D

Hely: huh, hát ez fogos kérdés...
Ezt még meg kell vizsgálnom rendesen...
:D
Köszönöm!

szepyke írta...

Mandy Tarragon, az én kisebb gépem egy botmixer, ami nem a legerősebb, és múltkor majdnem megadta magát a főtt csicseriborsónak...

Köszönöm!!!:D

szepyke írta...

Anyamanya! Köszönöm, megint egy pont mellette!:DD

szepyke írta...

Messzenéző Minyon! Ahogy magamat ismerem, nekem minden kell. Ha apró értelmét is látom ennek a gépnek, akkor bizony csak idő... És kezdem több, mint apró értelmét látni, ahogy olvasom, hogy miket írtok!:D

szepyke írta...

Limara, ahogy olvastam, amit írtál, szerintem eldőlt...

Megyek írok a Jézuskának! Szegény, úgy sajnálom, kész lesz tőlem...:DDD

szepyke írta...

Gizi, mindenképpen megírom. Magával az alapgéppel is nagyon, nagyon elégedett vagyok. Olyan munkát vesz le rólam, hogy nagy becsben tartom!

szepyke írta...

Jókaja, ismételten köszönöm!:DD

szepyke írta...

Wise Lady, nem ezt állítottam be, hanem szóellenőrzést. Azt nem állította be, erre beállította a moderálást. Nem is tudtam róla, csak amikor írtad, hogy semmi. Láttam, hogy nem jön semmi komment, csak gondoltam, nyár van, mindenki a Balatonban gumimatracozik, és nem engem olvas. Mondjuk a "forgalom" nem ezt támasztotta alá, de elfogadtam. Aztán írtad, hogy nem lehet... nah, akkor jöttem rá, hogy valami gáz van. Nem értem, hogy miért nem kér szóellenőrzést, most is az van beállítva. Azért akartam ezt beállítani, mert most lesz, hogy nem leszek a gépnél, nem nézek rá egy napig, nehogy valami hülyeség történjen velem is, mint mások blogjaival...
Hát ez sikerült, csak én okoztam saját magamnak. Egyszerűen nem értem, hogy miért történt. Tuti, hogy nem ezt állítottam be.

szepyke írta...

Garffyka, Te is írj a Jézuskának, csak nem az enyémnek, mert az éppen túlterhelt... :DD

szepyke írta...

Benzsi, megcsaltad a Boscht egy Braunnal????

Te jóóóóóóóóó ég!:DDD

Írtam a Beával kapcsolatos dologra, a másik helyen. :(

szepyke írta...

Gyöngyi, azt nem is gondoltam, hogy az uborkához is jó

Köszönöm!!!

szepyke írta...

Max, köszönöm szépen!!!!:)))

szepyke írta...

Trinity, szerintem már tudjuk mindketten, hogy kell egy ilyen!
:DDD

szepyke írta...

Daisy, akkor ez szinte mindenre jó!
Nagyon köszönöm, eldőlt!

:DDD


Köszönöm mindenkinek, sokat léptem előre az ügyben!:DDD

Brigitta írta...

Lehet,nem éppen ide kellene írni,de ..

Kellene nekem egy tartalék tál,mert ha sokat sütök,nem kell mosogatni percenként.Nem tudok a Bosch-hoz benyitni,nem nyílik a link meg.Ha meg tudod nézni esetleg érdekelne,hogy hány pöngő lenne postaköltséggel együtt.
Köszi előre is,és bocsi,ha rossz helyre véstem be.

szepyke írta...

http://www.argep.hu/product_559257.html

Itt tudod megnézni

Brigitta írta...

Köszönöm!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...