2009. augusztus 1., szombat

Tejfölös uborkasaláta

Tejfölös uborkasaláta. De nem az ecetes változat!

Hozzávalók:
  • 1 db kígyóuborka
  • 1 kis doboz tejföl
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • bors
  • pirospaprika
  • mustár
Az uborkát megpucolom, én teljesen megpucolom, azaz meghámozom. Uborkareszelőn lereszelem. Besózom és magára hagyom minél hosszabb időre. Akár órákra is, de fél órára mindenképpen. Ha meguntam a várakozást, és az uborkám kiengedett minden felesleges levet magából, átmosom, és a tenyerembe szorítva kinyomkodom. Egy nagyobb tálba teszem, és ráöntöm a tejfölt. Megy rá az áttört fokhagyma és a mustár. Elkeverem, és kóstolás után sózom, illetve borsozom. Készen vagyunk. A legjobb, ha egy éjszakát áll a hűtőben, de frissen is remek lesz sültekhez, sóban sült csirkéhez, szinte bármihez.


Bekerülési költsége: kb 300,- Ft. Ha valaki drágábbnak találja, kérem írja meg. Minden volt hozzá itthon, ezért nincs blokkom, amin megnézhetném.

Elkészítési ideje a ráfordított munkát tekintve kb 5 perc, viszont akkor jó, ha az uborka is elég időt kap, hogy kiengedje a levét, illetve az ízek is össze tudnak érni, miután összeállítottuk az ételt.

A pirospaprikát csak a tálaláskor szórjuk rá, vagy el is hagyhatjuk azt!

7 megjegyzés:

Wise Lady írta...

Á szia Szepy!
Az ubisali jöhet minden mennyiségben és változatban. Ez az ecet nélküli jó ötlet, tényleg köretnek is elmegy. Tetszik.

szepyke írta...

Igen, tényleg az. Vittem is a húsodhoz belőle!:D

Balsafa írta...

Hm. Mustárral még nem próbáltam, pedig nagyon szeretem, jól hangzik!

Balsafa írta...

Kedves Szepy, hogyan feliratozod a blogban megjelenő képeket? Egyelőre nem tudtam rájönni. előre is köszi...

Süti Bazár írta...

Nagyon-nagyon szeretem, tejfölösen a legjobban! Képzeld, gombás tarját sütöttem. Jól összedolgoztunk, nem? :-))

Wise Lady írta...

Megkaptam az ubisalit :D
Szepyke készülsz már? 1 hét és nyaralás.

trinity írta...

Én is kinyomkodom az uborkasalátához az uborkát!!Sokan, pl. az anyósom csodálkozott ezen, pedig szerintem is így lesz jó!!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...