2009. augusztus 31., hétfő

Nyaljuk a fagylaltot...


Van egy pár dolog, amiben igen finnyás vagyok. Ilyen a fagylalt is.

Kicsit rosszul éltem meg, hogy Balatonbogláron és Lellén nem lehetett egy normális fagylaltozót találni.
Sajnos pesten is elég kevés olyan cukrászda, fagylaltozó van, ahol megfelelő választék van, megfelelő minőségben.

Nem szeretem a nagyon édes fagylaltot, és lehet, hogy vér ciki, de kicsit unom, hogy mindenhol Carte'dor fagyit lehet kapni.

A legtöbb cukrászdával az a baj, hogy minden fagylalt kb ugyanaz az íz, max a színük tér el.

Nemrég ettünk fagyit Érden a Pataky cukrászdában... Megvettük, és elindultunk haza... Szégyen, vagy nem, út közben landolt a kukában, mert egy tömény édes massza volt az egész, szinte nem lehetett a különbséget érezni a gombocók között... Kár, pedig a Patakyt szerettük, főleg a kelyhei miatt, bár azok szerintem még mindig jók lehetnek, hiszen abba egy csomó más íz is kerül...

Van néhány kedvenc fagylaltozónk, bár például kettőnknek rögtön kettő, és ezek még véletlenül sem egymás mellett vannak.

A zuram a Daubnerre esküszik (budán van), én a Vári cukrászdára (pesten van).

Nekem a Daubner nagyon édes, a Vári viszont...
Ha valaki pesti, mindenképpen próbálja ki!
Nem olcsó, de a választék!!! Akit eddig elküldtem, vagy elvittem, azóta csak oda járnak fagyizni. Nekem a világ végén van, mert szinte a város másik vége, de megéri elzarándokolni hozzájuk!
A cukrászda címe: 1162 Budapest - XVI. kerület, Szlovák út 82.
Nyitvatartásuk: Hétköznap 11-21-ig, hétvégén 10-21-ig.
Ha jó az idő, még este 9 után is nyitva vannak, tehát nem gond, ha zárásra érünk oda.
Pazar választék, csupa díjnyertes fagylalt!

Olyan túró, pisztácia, gyömbéres rebarbara, arabkávé, marcipán, kókusz stb, fagyit szoktam náluk enni... Legalább 30 féle fagylaltjuk van. Van tej nélküli, cukor nélküli, tehát minden igényt kielégít!

Jah, ha ott vagytok, kóstoljátok meg a répatortájukat is!

És még egy fontos dolog! A fagylaltokat megkóstolhatjuk, mert kis kanálon kérhetünk belőle, előre! Minden alkalommal új kanalat adnak, minden kóstoláskor! Bizony!

Ne hagyjátok ki semmiképpen, ha a környékén, vagy valahol pesten jártok! Megéri, ígérem!

És, ha már itt tartunk! Kinek hol van a kedvenc fagylaltozója?


22 megjegyzés:

Sajtkukac írta...

Vicces módon én évekig szinte a szomszédban laktam. A tesómék viszont még mindig arra laknak, úgyhogy szeretek hozzájuk látogatóba menni.
És nem győzöm eleget mondani: a céklafagyijuk valami istenkirályság!!!!!!! Mindenkienk ki kellene próbálni :-)
Niki

Sajtkukac írta...

Szóval a Váriról beszélek :-)

mandy tarragon írta...

Én az otthoni cukrászdába szinte mindig megyek (Vámos Cukrászda, Algyő), annyira finom fagyit csinálnak, helyben :)
Szegeden vannak még kedvencek, pl a Virág, de ott mostanában nem olyan finom a fagyi, inkább az A Capellat szoktam javasolni, ha valaki arra jár. A mézes-mákos fagyijuk valami isteni :D
Mióta Pesten lakom, keresem A fagyit. De egyszerűen nem :( Balatonon akkora csalódás volt nekem is, hogy bementünk a cukrászdákba és Carte d'or volt szinte mindenhol :S

szepyke írta...

Sajtkukac, én még a céklafagyit nem mertem megpróbálni...
De néhány fagyijukból egy kádnyit meg tudnék enni, és aztán mennék repetázni...

Mandy, mézes mák? Jesszusom! Imádom a mákot!
Balaton: Lellén van egy nagy cukrászda pocsék süteményválasztékkal és pocsék fagylalttal... És a nép ott ül az új kerthelyiségben, mert nincs más... És tényleg mindenhol Carte'dor van, nem értem miért!
Próbáld ki a Várit, ha pesten vagy! Mindenképpen!

Csenge írta...

A Capella! :-)))) Nem annyira szeretem a fagyit, de ott tényleg frenetikus az összes! Micsoda pazar, extrém kínálata van...! Sosem felejtem el, amikor Paprika Napokon lehetett kapni paprikás fagyit... :-DD

Edit írta...

Soltvadkert, Szervánszki (vagy, hogy is kell írni). Csak ritkán jutok el. :-(

Sajtkukac írta...

Ja és el ne felejtsem a legújabb überkedvencet: Vácott a Váci desszertszalonban mesések a fagyik! Főleg a gyümölcsfagyi!!!!! (és Vác is gyönyörű...)

Andi/cuki írta...

Nem nézted meg,amit írtam? Ott nagyon finom főzött fagyi van!
Limonádéra jössz?

Gyűjttögető írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
szepyke írta...

Andi, nem, nem voltunk csak Siófokon és Földváron. Megyek mindjárt hozzád!:D

Hu, mennyit írtatok!
Muszáj leszek leellenőrizni mindegyiket... :D

Maggie írta...

én pesten a gerbeaud fagyiját szeretem,de igazából pár éve az is finomabb volt:(viszont a szamos fagyi vállalhatatlan szerintem...
eddig nem írtam kommentet,de a fagyi szívügyem úgyhogy muszáj volt:D
(a szicíliai mandula fagyi után semmi sem nyeri el igazán a tetszésem:D)

szepyke írta...

Maggie! Wow, Te itt!:DDD

Sziciliai mandula fagyi...
Írhatnám, hogy Anyád! :D, de ezt csak mi értenénk..., tehát inkább azt írom, irigy voltam arra a pár napra...
Szicilia! Életem legjobb három hete volt anno!ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

Viszont mit szólsz a Londonhoz?:D

Szamosfagyi hol van, csak a Váci utcában, vagy máshol is? Mintha ott lenne valahol egy Szamos cukrászda...
Gerbaud fagyit még nem ettem!
Viszont vedd magadhoz a kocsit, és menj el a Váriba, nem fogod megbánni! Ha van marcipán fagyi mindenképpen egyél minimum egy gombóccal!

Maggie írta...

London,milyen London??:D

szamos fagyit én a váciutcában ettem,de tényleg pocsék volt..jégdarabok benne(nem kicsik) és rettentő íz..blee

a Váriba jó lenne eljutni,csak nekem sem épp a szomszéd:D

szepyke írta...

London? Hát, az én szeptemberi londoni utam... 13 nap! :DD

Vári: anyádtól közelebb van, tehát bemész, autó lenyúl, kimész a Váriba, megveszed a fagyit, visszamész anyádhoz, autó letesz.
Ennyi. Szerintem megengedné... :DD

De azért ne szólj róla, hogy én ajánlottam ezt a megoldást...:DDD

Maggie írta...

hűű nem is hallottam még róla...óóóó most én irigykedhetek:D

szepyke írta...

Én meg rögtön jobban érzem magam...
:DD

Messzenéző Minyon írta...

Én kb. 5 utcányira lakom a Váritól (ha Pesten lakom), akár sétaközel, szóval lehet irigykedni. Mégsem oda járunk, az árai miatt. Ha a család elmegy, röpködnek az ezresek. Szintén a XVI. kerületben van a Szamóca, mi mostanában oda megyünk. Nem olyan széles a választék, mint a Váriban, de sokkal olcsóbb és nagyon finom. És adnak fél adagot is, félpénzért. És pl. a Váriban nincs (vagy utoljára nem volt még, amikor ott jártam) feketeerdő, a Szamócában van.

szepyke írta...

Messzenéző Minyon, az ára a Várinak tényleg húzos. Ezt a Szamócát megnézem valamikor! És igen, irigykedek!:D

Chef Viki írta...

Hogy könyörögtünk, hogy gyere át Gyenesdiásra :-)))

szepyke írta...

Jah, ne is mondd!:(

Maggie írta...

muszáj megemlítenem,hogy felfedeztem az érdi soós pékség fagyiját..és mennyei:)azóta 5x fagyiztam ott,pedig 3napja találtuk meg:DD
http://www.soospek.hu/

szepyke írta...

Nah, nekem meg az van túl messze egy sima fagyihoz, de azért felvettem a listára!:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...