2009. augusztus 11., kedd

Grissini




Grissinit sütöttem, hogy legyen valami "zsuzsmi" az "útra", amíg leérünk Balatonra. Ez egy nagyon egyszerű tészta, ami remekül variálható. Így jött létre:

Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 1 tasak szárított élesztő
  • 3 dl víz
  • 3 evőkanál olívaolaj
  • 1 teáskanál cukor
  • 1,5 evőkanál só
  • fél deci tej

A hozzávalókat kimértem és a robottal meggyúrattam. Kb egy óra alatt a duplájára kelesztettem. Lisztezett felületen átgyúrtam, majd kinyújtottam, és "kígyókat" sodortam belőle. Több méretben készültek, és a formázással sem kellett nagyon figyelnem, lesz, amilyen lesz, úgyis elfogy! A sütőt közben előmelegítettem, és a legmagasabb fokozatra kapcsoltam. A tésztákat megkentem tejjel, és némelyiket megszórtam lenmaggal és szezámmaggal. 10-15 perc alatt készre sütöm. Piros legyen kívülről, puha belülről. Nekem ehhez általában 13 percre volt szüksége.



Variáció 1.

A sima tésztába belegyúrtam a magokat, nem csak a kész tésztát forgattam meg benne, így nem pereg le róla. Jelen esetben a képeken látható darabokban lenmag és szezámmag van. A kész "kígyókat" magukban is megcsavartam, de a tészta ruganyossága miatt ez nem mindig látszik...

Bekerülési költsége:

Liszt 100,- Ft, a többi összetevőre számolok 100,- Ft-ot, tehát kb 200,- Ft-ból egy kisebb társaság ropogtatni valója jön ki. Elkészítési ideje, a kelesztéssel együtt kb másfél óra, de ebből egy órát nem is foglalkozunk vele! Nálam kb három tepsiben fértek el a kisütendő darabok, de ha egyszerre több tepsivel sütjük, ezt rövidíthetjük!

6 megjegyzés:

Andi/cuki írta...

Olyasmi a téstája,mint a pizzareceptemé,ki fogom próbálni. Jól néz ki.

starfi írta...

ez aztán nagy királyság:)

Wise Lady írta...

Szepyke vitte magával a gáztűzhelyet és a Balcsin is süt :D

szepyke írta...

Nem, nem hoztam, előre készültek "dolgok", amik most önállóan megjelengetnek, még ha én alszom is közben...:DD

Andi, csináltam mákkal, az holnap már fel lesz téve, és csináltam Erős Pistásat! Nah, az!

Ahogy Starfokker mondta, nah, az királyság! Csíp, és ropog! Frissen az igazi, mert utána megpuhulhat.

Dög írta...

fú, ilyet nagyon-nagyon szeretnék most, főleg, hogy mar a savam :(

szepyke írta...

Még van, ha gondolod, küldjek?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...