2009. szeptember 3., csütörtök

Egyszer, és soha többet!


Imádom Olaszországot. Tíz éves koromban voltam először ott nyaralni, akkor láttam először a tengert. Az olaszok rögtön megtudták, hogy mi az a magyar viziszörny, mert reggeltől estig a tengerben ültem. Ki sem lehetett rángatni. Aztán esténként nekivágtunk a nagy olasz éjszakának, már amennyire ezt egy tíz éves gyerekkel lehet, és bevettük a kisboltokat, tüzetesebben megvizsgálva a kínálatot. Volt mit nézni, mert akkor még Magyarországon tombolt a szocializmus, az egypártrendszer. Buszos útra voltunk befizetve, szállodában laktunk és ott is étkeztünk. Viszont az olasz fagyiból tetemes mennyiséget sikerült abban a 10 napban magamévá tennem. Aztán telt az idő, és önállóan is felkerestem a csizmát, bejártam szinte minden szegletét.
Nem tudom megmondani, hogy hányszor jártam Olaszországban, és összesen mennyi időt töltöttem ott, de mindig is imádtam ezt az országot. Amikor már saját keresetemből finanszíroztam az utazást, fontos szempont volt, hogy a pénzemből futnia kell a naponta megvásárolandó olasz süteményre, aminek a nevét nem tudom, csak annyira emlékszem, hogy Kinder termék volt. 10-12 darab volt egy dobozban, az egy nejlonszerű fóliával csomagolva. Több féle ízben volt, a kedvencem a csokikrémes, vagy a nutellás volt. Egy ideje nem ettem ilyet. Lehet, hogy már az "eredeti" sem ízlene, de tény, hogy "dolgozik" bennem, hogy valahogy szert tegyek egy olyan zacskó sütire.

Ma vásárlás közben szembe jött velem egy olyasmi sütemény, amit keresek. Konkrétan, ez itt a fényképen.

Nem az első eset volt, mert több ilyet láttam már a boltokban, és többször kipróbáltam már ezeket, de egyik pocsékabb volt, mint a másik...

De most volt egy kis "megerősítés", ami miatt megvettem. Konkrétan az, hogy Gianni fényképe látható a csomagoláson, és Ő, akit kicsiny hazánk mint "igazi" olasz mindentudó hord a vállán, csak tudja, hogy mi a jó.

Nah, jah. Hát, nem. Nem tudja. Mert ez valami rettenet.

Kb 400,- Ft-ba került, 10 db-ot rejt a csomagolás. Kibontottam, és... és olyan erős alkoholszag csapott meg, mintha a dianás cukrot törtem volna ketté. Olyan igazi, tiszta szesz szaga van. Igen, szaga. Szúrós, erős alkohol szaga. A piskóta száraz, szerintem botrányosan rossz.

Hát, Gianni, megkóstoltad Te ezt, hogy a nevedet és az arcodat adtad hozzá???

Jó, igen, szokták mondani, hogy van az a pénz, amitől az ember haja akár korpásodik is...
Tehát megint én voltam a hülye, hogy bedőltem ennek az ócska fogásnak.


Én biztos nem veszek ilyet többet.
Majd elmegyek inkább Olaszországba és megkeresem azt a kinderest, csakazértis!

15 megjegyzés:

Névtelen írta...

Mosolyt csal az arcomra a bejegyzés, és nagyon hiteles...
Hasonlóan jártam, mert anno olaszországban "mázsa" számra ettük a hasonló dolcekat, de ez pfffff...
Először csak nevettem, utána rájöttem hogy ez a Gianni gyerek is ugyanolyan, mint aki szereti a szart és a még szarabbat (bocsi a csúnya beszédért!), ha az arcát adja egy ilyen silány minőségű áruhoz!

További szép napot!

trinity írta...

Én már ezekben a bolti cuccokban nem nagyon hiszek...Egy jó cukrászda-az igen! De ezek a csomagolt holmik....Rengeteg a szemét-valahogy meg sem lepődtem..
Persze, van az a pénz....És abból ő tuti nem ilyet fog venni:DDD

Limara írta...

nem érdemes bedőlni senkinek sem, már rég nincs meg az a tartás, hogy csak jó minőségű áruhoz adják a nevüket, ma már csak a pénz beszél... Szomorú!

macus írta...

Ebbe a ... dologba én is belefutottam már, de akkor még ne volt rajta egy celeb képe sem.

szepyke írta...

Hát, Gianniról egyébként azt is mondják, hogy kb két évet élt Olaszországban, ráadásul akkor, amikor gyerek volt...
Szóval, hu, de hiteles.
Igazatok van, már megint "lyukra futottam"...
:D

De hátha más legelább nem teszi majd!

Dolce Vita írta...

Én úgy tudom, Gianni félig magyar. Amúgy nézzük meg Vágó István pl. uzsorakamatos hiteles cégnek az "arca"

libi írta...

Én abban bízom, egyszer majd itt is lehet kapni azt a kinderes csodát. Isteni finom tényleg.

Amit most bemutattál, azt szokták a menzán adni a gyerekeknek az ebédhez. 10-ből 8 nem eszi meg. Van ízlésük.

Névtelen írta...

Szepy!

Nem Kinder DELICE a neve annak a finomságnak? én is függő vagyok, szintén Olaszországban szerettem bele a "kartonos kiszerelésbe":)

De ezt itthon simán lehet kapni, vagy ezer helyen...te nem találsz? Vagy mégsem arra gondolsz?
rilla

Névtelen írta...

A Mammut 1 legalsó szintjén nyílt egy pár hónapja egy olasz ételeket árusító bolt és ott láttam olyan Kinder sütit, amiről beszélsz. Nézz el oda, amúgyis csupa finomsággal van tele a bolt.

szepyke írta...

DolceVita, én meg valahol (tudományos szaklap, magyar nevén bulvár) azt olvastam, hogy tényleg félig magyar, és félig olasz, de összesen két, maximum három évet élt Olaszországban... A Vágó féle reklámot ma láttam. Hát... Gondolom, neki is romlottak az életminőségét segítő bevételek, és mindent elvállal, ami jön...
Ciki, vagy gáz, nem is tudom, hogy melyik...

szepyke írta...

Libi, én is remélem... Jesszusom, hol adnak ilyet a menzán???

szepyke írta...

Rilla, nem tudom, hogy mi a neve, csak hogy Kinder termék! Te hol láttál olyasmit?

szepyke írta...

Névtelen, megnézem! Köszönöm!!!

Hátha...:DD

Chef Viki írta...

Szepykém, fogod magad, és megpróbálod megsütni otthon :-) Emlékezz az ízére, és össze tudod fejben rakni!

S igen, ezért korpásodik az ember haja! Zsákszámra a lóvé!

Pl. Pécsi Ildikó a mosóporért arányaiban sokszorosát kapta annak a gázsinak, mint színházi színésznőként. Persze, hogy mindenki valami arca akar lenni!

szepyke írta...

Viki, nem emlékszem rá, csak arra, hogy raklapnyit is meg tudtam volna belőle enni... és hogy azóta nem ettem olyat, ami olyan lett volna, mint az. Már csak halvány emlékeim vannak róla...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...