2009. szeptember 26., szombat

Vásároljunk Londonban - Waitrose

Bizony, vásároljunk, de legalábbis nézelődjünk! És szerintem mivel a Harrodsban már voltunk, jöhet e következő helyszín, a Waitrose üzletránc, ami Londonban, az Oxford Streeten a John Lewis aljában is megtalálható. Megint telefonnal készített képek következnek, mert itt sem örültek a fényképezőgépnek... A Waitrose a drágábbak közül a még megfizethető, minőségi áruház. Van nála drágább, és van nála olcsóbb is.

Nah, akkor mutatom, hogy miket láttam.

Azt mondják, akik ettek már "angol" bárányt, hogy teljesen más, mint amit esetleg otthon ettek, mert nincs meg az a furcsa íze, ami miatt sokan idegenkednek tőle. Az biztos, hogy csomagolni nagyon tudnak. A húsok, a zöldség, a bármi... Teljesen konyhakész minden. Nem kell szeletelni, darabolni, filézni. Minden úgy van már előkészítve, hogy megmosása után mehet az edénybe. Én ezt nagyon szeretném, mert az én késeimmel maximum kaszabolni lehet, és általában hiába kérem meg a hentest, hogy valamiből szeletet kérek, 40 deka húst képesek három szeletben hozzám vágni... Ezt az előrecsomagolt dolgot nálunk is simán bevezethetnék. És nem, nem arra gondolok, amikor a csirkemell két darabba van vágva... Közel nem erre! Még valami, szinte mindenen láttam, hogy feltüntetik, hogy mi angol származású termék! És akkor a bárány "nyalókák":

Megérkezésem másnapján elsétáltam egy zöldséges stand előtt. Esküszöm, olyan volt, mint egy múzeum. Eleve voltak olyan dolgok, amik nálunk már régen levonultak, mint málna, ribizli, eper, aztán volt egy csomó, amiről azt sem tudtam, hogy mi az. És persze volt egy csomó olyan, amiről tudtam, hogy mi az, de azt is tudtam, hogy otthon bottal üthetném a nyomát, akkor sem kapnám meg... Az, hogy itt úgy árulják a rebarbarát, hogy leveszem a polcról, hogy a kókuszt kis műanyagpohárba csomagolják, természetesen pucolva, szeletelve, hogy olyan salátát árulnak "fillérekért", amit otthon kisebb áruhitel felvétele után vásárolhatok meg, nah ezek mind elértek már az első nap. És a helyzet azóta sem javult. Újabb és újabb zöldségek, gyümölcsök kerülnek elő, én meg napi szinten keresgélem a neten, hogy mit láttam aznap... És legtöbbször még ez sem segít...

Például, ezt sem tudom, hogy mi ez... Lehet, hogy paradicsom, csak rosszul ébredt, és gyűrött lett? Vagy mondjuk keresztezték a nem tudom mit a nem tudom mivel, és ez lett belőle?


Ha minden igaz, a marshmallowból készült tortamázak... Ha minden igaz. De, lehet, hogy nem. Több színben, több ízben. Már azzal sem kell foglalkozni, hogy felolvasztjuk, keverjük, itt van rögtön folyékonyan. Persze, ha minden igaz, mert ebben egyáltalán nem vagyok biztos...


Valaki elárulná, hogy mi ez??? Árulják így egészben, szeletelve, darabolva. De, hogy mi ez??? A szótár szerint disznóbab. Ok, de mi az a disznóbab, és mire használják? Rákerestem és állítólag ez a lóbab... Most disznó, vagy ló?


Itt található a kedvenc kenyerünk. A tigriskenyér! Mögötte a mákos is biztos befutó! Teljesen meglepődtem, de viszonylag sok mákot használnak. Kenyérben, péksüteményekben, süteményekben. És már megint a csomagolás... Nem odavágva, azt, vigyed, nesze. Gyönyörűen rendszerezve pakolják a polcokat. Majd töltöm fel azokat a képeket, amiket egy másik áruházban fényképeztem, és a kínálat láttán előjött bennem a kisördög, miszerint, mi van, ha én a középsőt húzom ki??? De átgondoltam, és nem tettem meg...


Vásárolhatunk csomagolva gránátalma magokat is. Már nem kell nekünk magunknak, kivarázsolni a kis magokat, csak a kosarunkba tenni a dobozt...

És van előrecsomagolt, friss gyümölcs is. Hogy ne kelljen megvenni, megmosni, darabolni. Ez is csak a kosárba megy, majd akár azonnal felhasználható...


Gránátalmát otthon én csak a nagyvásárcsarnokban láttam eddig. És bár, tényleg nem egy mindennapi gyümölcs, jó tudni, hogy nagyon, nagyon egészséges. Lenne. Ha elérhető lenne...

10 megjegyzés:

Viktoria írta...

Szia,
Látom-olvasom, hogy nagyon jól telnek Londonban a napjaid és, hogy nagyon jól érzed magad :D!
Meddig leszel még kint???? Csak azért mert imádom olvasni a beszámolóidat :DDDD
A buszosnál tisztára úgy éreztem, hogy én is a buszon ülök.
Egyébként itt is le kell inteni a buszokat. Állhat a fél város a megállóban, ha senki nem inti le úgy elhúz megállás nélkül, hogy az csak na!

Chef Viki írta...

Kizárt, hogy mi valaha is elérjük a törzsfejlődés eme fokát...

Elképesztő, komolyan! Az egész kirándulás úgy, ahogy van :-)

Felhőlány írta...

Nagyon jók a londoni "tudósításaid"! :)
Még! Még! Még kérünk! :))

Delish írta...

Szia,
jok a tudositasaid nagyon elvezetes olvasni :) en itt elek kinn. a lobabhoz receptajanlo:

http://www.waitrose.com/recipes/search.aspx?q=broad%20bean

a marshmallow fluff az tukeppen krem, van aki mogyorovajjal egyutt keni kenyerre.. desszertekhez is jo. bar en ki nem allhatom a marshmallowt :(
Tovabbi jo szorakozast!

szepyke írta...

Fahéj és Feta, már csak pár nap, de sokkal, sokkal, sokkal többet fogok róla írni, mert rengeteg helyen voltam, rengeteg fényképem van!
:DDD

szepyke írta...

Viki én azért reménykedem, hogy hátna...És még mi, minden jön... Ma voltam Erzsikénél is... Otthon volt, de éppen voltak nála. Be akartunk menni vacsizni hozzá, hátha maradt egy kis maradék, de nem úgy voltunk öltözve... (Nem volt rajtam kalap... Mondtam, hogy meg kellene vennem azt, amit mutattam már...) Erzsike helyett mehettünk a Coven Gardenbe egy pubba...Hát, nem tudom, hogy élem túl, de tényleg..:)))

szepyke írta...

Felhőlány, jön még! Bőven jön!
:DDD

szepyke írta...

Orsi, köszönöm, megnéztem, hát, így már ok... :DD

Nem mondod, hogy azt az édes izét kenyérre kenve eszik???? Te jó ég!

Csibe írta...

Továbbra is kínzás hozzád benézni!...no de sebaj, szenvedek tovább ;)

szepyke írta...

Csibe, rendes vagy!:DD

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...