2009. szeptember 11., péntek

Ez mind hülye???




Igen, tényleg azt kérdeztem, hogy ez mind hülye???

De nem a könyvek miatt, mert ez a két könyv... szóval, ez a két könyv... Szinte kötelező. Régebben szerettem olvasni. Rengeteg könyvet vettem, és mivel akkor még BKV-val jártam, két naponta kiolvastam egyet. Szó szerint faltam a könyveket. Aztán ez valahogy elmaradt... Már nem BKV-val járok, hanem kocsival, tehát utazás közben nem tudok olvasni. Mire este a kezembe venném a könyvet közelebb van a két szemhéjam egymáshoz annyira, hogy azon betű ne jusson be. Sajnos. Tényleg sajnos, mert rengeteg, az elmúlt évek alatt vásárolt könyv ücsörög a polcon, olvasására várva. Ha valaki megkérdezné, hogy hány könyvet olvastam az elmúlt mondjuk három évben, pillanatok alatt meg tudnám mondani, hogy hatot. Ráadásul ebből kettőt "szabadfordításban", ennek minden örömével. (Kétszer-háromszor átolvasott mondatok, melyekhez, bár magyarul írták őket, szinte szótár kell...)

Biztos az is baj, hogy amikor végre lenne időm, mondjuk van egy hosszú hétvége, amikor elutazunk, vagy nyaralás, vagy utazás, akkor mindig a "nehezebb" könyvekhez nyúlok, nem pedig valami könnyűhöz, amivel "visszaszoktatnám" magamat az olvasáshoz. Egy csomó könyvet fel tudnék sorolni, ami megjárta a Balatont, és kb 20 oldal elolvasással került haza. Van ebből vagy 15-20 is.

Idén láttam, hogy a könyvesboltok új részt nyitottak, valami olyasmi néven hogy "Strandkönyvek"...

Hát, lehet, hogy ez lenne a megoldás, hogy könnyű, limonádéval jól csúszó könyvet kellett volna vennem, és nem azokat, amiket vettem. Itt lehet a hiba...

És mielőtt a nyaralásomra megint felvásároltam valami "nehézirodalmat", hála az égnek olvastam egy bizonyos fórumon, hogy van mostanában egy könyv, illetve egy sorozat, amiből már kettő megjelent magyarul is, megvásárolhatóan. Nah, gondoltam, akkor itt az idő, hátha...

Elmentem szépen és megvettem Stephenie Meyer Alkonyat című regényét. Hu, elsőre nem kis darab, ha minden igaz, 3000,- Ft körül és közel 500 oldal, vagy még több, bár szellősen nyomva... Nah, hátha, gondoltam... Bár olvastam róla, hogy tiniregény, meg vámpíros, meg stb, de gondoltam, ez kell nekem. Ne kelljen gondolkodni rajta, csak olvasni. Betűt, betűre.

És...

És a nyaralás egyik napján elővettem. És másnapra kiolvastam. És amikor elkezdtem, még aznap este megvettem a helyi Tescoban a második részt, az Újholdat is. Mert éreztem, hogy ez bizony nekem tetszik. Nagyon is. És a második részt is kiolvastam két nap alatt. Igaz, hogy volt egy olyan nap is, amikor hajnali negyed hétig olvastam, észre sem vettem hogy világos van...

Szóval, tetszett. Aztán hazajöttem, megkaptam e-mailben a harmadik és negyedik rész nyersfordítását és megint napok alatt végeztem mindkettővel. Közben már kerestem a filmet, mert tudtam hogy az első rész megjelent filmen is. Hát, az is tetszett. Először a youtube-on néztem meg, utána már dvd-ről a kanapén. Azóta kb még kétszer láttam. És már nagyon várom a második rész filmes változatát is. És igen, időnként rákeresek a youtube-on, hátha valaki dacolva a jogvédelemmel valahonnan megszerezte és már fel is töltötte...
Eddig nem találtam, csak előzetest. De ma...
Ma találtam egy pocsék mozis verziót, magyar felirattal, pocsék, alig érthető hanggal. De amitől kész voltam....

Ez egy moziban felvett verzió, a háttérben visítozó lányokkal... Először azt hittem, hogy rosszul hallok, valami más az, nem visítozás. Aztán már nem hittem, hogy mást hallok, mert az egyik szereplő megjelenik félmeztelenül a visítozás meg olyan hangerőn folytatódik... Akkor kérdeztem meg magamtól, hogy : Ez mind hülye???

Tényleg így néznek meg egy filmet? Tényleg így vonyítanak, visítanak? Hu, de jó, hogy itthon ez nem így megy... Mert ha így menne, akkor meg kellene majd várnom, hogy amikor a második részt játszani kezdik, lemenjen a roham, a visítozó lányok hada, és elmehessek nyugodtan, öregesen megnézni a filmet. Csöndben. Úgy, hogy halljam, amit beszélnek, hogy ne ugráljanak fel előttem.

És akkor nézzétek meg, különösen ajánlom 1:34-nél a hangosítást...

Ezt tényleg mind hülye, vagy én már öreg vagyok?





És még valami. Ha valakinek tudomása van hasonló könnyen fogyasztható, letehetetlen könyvről, az kérem, hogy írja meg, mert a közeljövőben megint utazom, és megint nincs mit olvasnom...

39 megjegyzés:

mandy tarragon írta...

hat, most ellent kell mondjak, de en a twilight filmet kikapcsoltam. Egy oraja ment es nem tortent semmi csak hallgattak meg neztek egymasra nagy szemekkel. A konyv jobb? Mert akkor elkezdem :D
Viccet felreteve: felnott vampiros konyvek: Hamiltontol az Anita Blake sorozat, az elso par resz egesz jo, most tartok a 12.-nel ez mar kicsit nyogvenyelos.
Fable? Halkiralyno es Vis major sorozatok nekem bejottek, bar a diszvega reszektol neha kivert a víz... :D

szepyke írta...

Azért, mert nem olvastad. A könyv sokkal-sokkal részletesebb. Szerintem a könyv jó. Én nem tudtam letenni. Szó szerint szinte nem is aludtam, annyira olvasnom kellett.
Megnézem, amiket írtál. Ez mondjuk, nem vérfagyasztó, inkább romantikus regény. Úgy látszik, hogy most erre van szükségem, nem a vérre...:D

mandy tarragon írta...

ja egyebkent mozi: sikerfilmekre NEM megyunk. Vegigsikoltozzak. Dumalnak. Telefonalnak ("Nem, moziban vagyok, mondjad..."). Ha megyunk, akkor esti vetites, kis mozi (Kossuth) es olyan film, ami vagy mar hetek ota megy (tehat az osszes visitozosdiszdroid megnezte mar) vagy muveszfilm, amit nem tudok kivarni, hogy megjelenjen tor... khm. DVD-n.

mandy tarragon írta...

A fable romantikus es vicces. Arrol, hogy hogyan megy a Ferfi meg a No egymas idegeire es megis mennyire szukseguk van egymasra.
A twilightot akkor majd elolvasom konyvben. Gondolom ott a hosszu szunetek helyen lesznek a belso monologok :)

szepyke írta...

Jesszusom. Én rengeteget járok moziba, de ott nem sikoltozik senki. Legalábbis általában. Mondjuk, én csak esti előadásra megyek, lehet, azoknak addigra már otthon kell lennie. Ez a telefonos dolog, ez botrány, tényleg.
És az egész mozi hallgatja, hogy leszervezi a bulit...

Egyszer néztünk valamit. A hülyegyereknek előttünk csörgött a telefonja, felvette, és beszélgetni kezdett. Ki lehetett venni, hogy a mozi utáni bulit szervezik le.
Azt hittem, hogy felrobbanok, szóltam neki, hogy adok inkább a film után pénzt telefonra, mert gondolom nincs egység a telefonján, de ha lehet, húzzon ki, vagy tegye le, mert engem zavar. Olyan csönd lett....

Egyszer meg egy tini csapat ült mellettünk. Egy ideig ültek rendesen, aztán elkezdődött a röhögcsélés, beszélgetés. Egy ideig ezt is tűrtem...
Aztán felálltam és odafordultam hozzájuk, hogy vagy kifizetik a jegyemet, vagy kussolnak, mert én viszont a filmért jöttem és nem melegedni...
A zuram szerint egyszer valaki majd pofonvág, de mivel ez már megtörtént, nagyon bátor vagyok!:D

Wise Lady írta...

Ne búsulj Szepyke, 5 évet adok, és nálunk is csak így nézhetsz filmet. Sajnos ide neveltük a kölköket, az oktatási reformok is mind ez irányban történtek.
Hülyék? - kérdezed. Igen, azok. Mert a pénz hatalmának az a legjobb, ha a köznép hülye, így jól lehet uralkodni és kiszipolyozni őket. Ezért így nevelik őket.

DebiGabi írta...

Szepyke,
Szerintem is olvassál Vavyan Fable-t. Bár én teljesen elfogult vagyok ez ügyben, én imádom nagyon sok éve, de szinte az összes könyve olvasható. Véleményem szerint.
Kezd mondjuk a legújabbal a Mennyből a csontváz-zal.
Viszont a Twilight írónőjétől érdekes a Burok is, bár az első 100 oldal elég unalmas, de utána letehetetlen:DDD

egycsipet írta...

Már vagy 4 éve nem voltam moziban, de ezek után nem is bánom...

A könyvre én is kíváncsi vagyok, a filmmel kapcsolatban vegyes érzéseim vannak, de nem hagyom ki a másodikat. :))

Ancsika írta...

Szepyke! ugye, ugye??????

Én is nagyon szeretem V. Fable-t. Évekkel ezelött (sok-sok) olvastam az elsöt. Azóta mindíg vadászom, ha eljutok egy könyvesbe. Nagyon bejön a humora. Gördülékeny, letehetetlen. Próbáld meg!

Brigitta írta...

Fable.t én is imádom,amikor busszal jártam vidékre dolgozni,mindig vittem magammal az éppen aktuális könyvét,és sokszor muszáj volt hangosan röhögni-így írom,mert így volt-.De ez a söfőröknek már fel sem tünt,tudták mi a pálya.
A mozit régóta kerülöm,amit kicsit szégyellek is.Akkor sokaltam be,amikro gy jó adag szotyit kimagozva a felső szintről a fejemre,és a körülöttem lévőkre öntöttek.Na kész voltam.Nem egy elvetemült város a miénk,de lassan a mai "kölkök" kinéznek és üldöznek mindenhonnan.Jó,megértem én,ilyen világot élünk,de bezzeg a mi időnkben. A mozis néni járkált,és nem azért féltünk tőle,mert bántott minket,csak tiszteltük,és eszünkbe nem jutott volna ilyesmi.Persze meg voltak a mi időnkben is a csínytevések,de azért nem ilyen szinten.Ez van.
Sajnos.

trinity írta...

Szepyke,
itt vagyok 40-esen, azért merem állítani, hogy én is olvasok rendszeresen komolyabb , amolyan igazi irodalmat is-de az Alkonyat nálam is tarolt!

Mandy,
szerintem a film a könyv olvasásának hiányában sajnos nem igazán követhető. Fontos részek kimaradtak belőle, nem lehet érteni egyszerűen...Könyv után nézve, oké, de anélkül valóban nem...

Szepy,
én bevallom hősiesen végigolvastam a gyerekeim után Harry Pottert is.Szeretnivaló figurák, izgalmas. Jobb a filmnél, megint, bár ennek az adaptációja kétségkívül jobb, mint az Alkonyaté...

( Épp most készülök írni "mit olvasok" című posztot...)
Most olvastam el Joanne Harristől az Ötnegyed narancsot- tetszett, de nem az a laza könnyedség azért...

Ha nagyon mindenbajom van-akkor bevállalom, hogy én a kommerszebbekhez is hozzányúlok. Ebben most Nora Robertsnek ill. a J. D. Robb álnéven írt könyvei szórakoztatóak- bár nem kap érte valóban irodalmi Nobelt.
De kikapcsol.Te most ezt kérted, ha jól értem..De vigyázz, van köztük nagyon ponyva is-azok árban is olcsóbbak-felismerhető, de ha gondolod mailben megdumáljuk....

Wilbur Smith-nekem letehetetlen, 20 éve veszem-olvasom a könyveit.

No meg kicsit thriller-irányban verhetetlen Koontz, de ezt a műfajt lehet, hogy nem kedveled.

Nekem itt" vidéken" a mozival szerencsém volt-nem volt ilyen rossz élményem...

Chef Viki írta...

I love Edward Cullen :-DDD Zuram már szankciókat helyezett kilátásba, mert egyfolytában olvastam, minden szabad percben :-)

Az előzetest láttam, kolléganőmmel, és röhögtünk, ahogy sikítoznak a kiscsajok, amik pl. Bella megvágja a kezét, vagy mikor megakadályozza, hogy Olaszországban kimenjen a fényre :-)

Imádom. És várom a mozis verziót!

Könyvajánló: Daphnne de Maurier: A Manderley-ház asszonya és a folytatása: Susan Hill: Mrs. de Winter. Fantasztikus.

Vagy A da Vinci-kód, bár nem új könyv, de azt sem tudtam letenni.

Quo vadis? Zseniális.

Robin Cook összes :-) Ha bírod a vért meg néha a boncolást :-)

Szkladányi Juca írta...

Fablét!

KryaSpirit írta...

Érdekes,Vavyan Fable az egyik kedvencem volt (sok)évekkel ezelőtt. A Halkirálynő és Vis Major sorozatot faltam, többször kiolvastam, a fantasy köteteit viszont már nem szeretem. Nincs cselekményük, nem szólnak semmiről és a humorban sem hoz már újat. Sajnálom, mert imádtam őt. (Bocs azoktól, akik most is szeretik.) Az Alkonyatot a ti hatásotokra megvettem, remélem nem fogok csalódni. Ha könnyed olvasmányra vágysz én Fejős Éva könyveit ajánlom. A Bangkok tranzit és a Hotel Bali nagyon jó könyvek. Szerintem jól ír ahhoz képest, hogy csak ponyva. A Csajokat még nem olvastam, így azt nem tudom milyen, de szerintem hasonló.

Orsi írta...

Egy kérdés, hogy lehet a youtobe-n filmeket nézni? Mindig csak különböző jeleneteket ad ki, hogy lehet egy az egyben az egészet megnézni?
Úgy szeretném a Home c. filmet végignézni!
Köszi a segítséget!

Én nem olvastam egyiket sem, nem vagyok oda a vámpíros történetekért!
Most olvastam: Aldous Huxley: Sziget
c. irodalmi Nobel díjas könyvét, nagyon jó, sőt kiváló, le sem tudtam tenni!
Még egy ajánlás: José Saramago: A kolostor regénye
szintén irodalmi Nobeles, szuper könyv, szintén 1 nap alatt kiolvastam!

Süti Bazár írta...

Igen Szepyke, ez mind hülye. Vagy inkább neveletlen, csak hogy ne tűnjek annyira szigorúnak. Úgy tűnik, nem nagyon mélyülnek el a gondolataikban filmnézés közben...

Az ajánlatom: Colleen Mccullough: A gránitember

Andi/cuki írta...

Nem olvastam,de nekem a film tetszett!Leragadtam előtte,bár én nem sikoltoznék:-)))Az Ütközéseket meg fogom nézni.
A P.S.I love you-t Gerard Butlerrel láttátok?Könyvbe:Fable,Fable,Fable!!
Bár a fantasys nekem se annyira,de a Szennyből az angyal is nagyon jó
Persze a 14 évesen én is Vis Majoroskkal kezdtem. Imádom!
Dan Brown-nak szerintem az Angyalok és démonok-ja jobb,mint a da Vinci-kód.
Fejős Évának a Hotel Balija jobb ,mint a Csajok.
Aztán még Irwin Shaw, és Remarqe,Wilburn Smith is és Lőrinz László.
Imádok olvasni,bár mostanában jórészt Titeket.:-)))
Edvard Cullent én is kipróbálom,még nem olvastam.

Ági írta...

Szia!
Letehetetlen könyvek voltak nálam az utóbbi években: Arthur Golden:
Egy gésa emlékiratai
és Coelho: Az alkimista.
És ha valami romantikusra, de mégis különlegesre vágynál: Marquez: Szerelem a kolera idején. Ez utóbbira én azt szoktam mondani, hogy a leggyönyörűbb történet, amit valaha életemben olvastam. Én ezeket mind szabadság alatt olvastam, és fogyaszthatóak voltak. Asszem filmadaptációja is van az utóbbi 2-nek, nem tudom azok milyenek. Én nem szeretem megnézni filmen, amit olvastam már könyvben, mindig csalódás.

szepyke írta...

Hu, lányok! Szépen feladtátok a leckét!
Kijegyzeteltem, hogy miket írtatok, holnap megyek könyvnézőbe. Van pár titkos favorit, amit eleve is akartam, és írtatok is! Köszönöm!!!!!

:))

szepyke írta...

DebiGabi, megnézem a Burok könyvet! Ha az írónő ugyanaz, akkor csak jó lehet!

szepyke írta...

Wise Lady, sajnost tényleg ezt látom. És ez szomorú.

szepyke írta...

Egycsipet, azért van, amit jó moziban megnézni! Én például szeretek moziba járni. Teljesen más élmény, mint otthon, a tévén megnézni valamit.

szepyke írta...

Mian, egy szavazat Fable mellett...

Érzem, hogy ebből lesz valami!:D

szepyke írta...

Brigitta, akkor még egy szavazat Fable mellett...

És ne hagyd ki a mozit, mert tényleg más élmény, mint otthon filmezni. Hu, az a szotyis dolog... Brrrr! Én például nem emlékszem arra, hogy bármi olyat csináltunk volna a moziban, amivel mást zavarunk...
Jó, mondjuk én úgy röhögök néha, hogy azzal például a Zuramat zavarom, de szerintem mást nem!:D

szepyke írta...

Trinity!!!! Az ötnegyed narancs ott van az ágy mellett...
Nem hiszem el, hogy most olvasod! :D

Most vettem elő, évek óta megvan, de valahogy most megint a kezembe akadt, és megint kikerült az ágy mellé, ami már jó jel! :DD

"Régen", amikor olvastam, jött minden. Krimi, irodalom, vers, bármi. A vers, az szerelem, kb 50 különböző verseskötetem van. Volt idő, hogy azt vittem magammal és verseket olvastam. Szóval, tényleg olvastam mindent. Ponyvát, szépirodalmat, krimit, mindent.

Most szépen visszaszoktatom magam az olvasásra!:D

szepyke írta...

Viki!!! Robin Cook? Szerintem azokat egy nap alatt olvastam ki. És jesszusom, de szerettem! Elő is keresem őket!:D

szepyke írta...

Kovács Micike, még egy Fable szavazat!:DDD

szepyke írta...

Benzsi, megint Fable szavazat?:)

Fejős Évát megnézem, és mindenképpen írd meg, hogy hogy tetszett az alkonyat!!!

Jah, és nem jöttél tegnap kirándulni velünk!!!:)) Van igazolásod, hogy miért nem?:D

szepyke írta...

Orsi, az Alkonyat film fel van úgy töltve a youtube-ra, hogy 9 perces részekre van felosztva. Mivel egy valaki tette fel, folyamatában felkinálja az egyiket a másik után, szinte nincs csak egy-két másodperc szünet. Az meg néha jól is jön. Nem mindent találsz így meg, de például ez a film egész jó minőségben van feltéve. Ha teheted, nézd meg, mert ugyan vámpiros, de nincs benne vér, sőt, inkább romantikus, mint horror. Sőt, romantikus. A könyveket megnézem, köszönöm az ajánlást!

szepyke írta...

Yasmine, hát nem mélyülnek el a gondolataikban, mert nincs nekik, szerintem

A könyvet jegyeztem, megnézem, és köszönöm!:D

szepyke írta...

Andi, huha, de szép kis lista, és ha jól látom, Fable megint kapott egy pontot...
:DD

Majd, ha olvasod az Alkonyatot, írd meg, hogy milyen volt!

szepyke írta...

Ágianyu! A szerelem a kolera idején már olyan régóta ott figyel az agyamban, hogy neki kell állnom!
Akkor most adtál egy löketet, hogy előszedjem! Köszönöm!!!!

mandy tarragon írta...

Orsi: a Home http://www.youtube.com/watch?v=jqxENMKaeCU angolul. Kicsit szaggat, de szerintem elvezheto, rengetegszer megneztuk :)

Katina írta...

olvass Dextert Jeff Lindsay-től, többet nem mondok, guglizz rá, miről szól. ez is sorozat, el lehet vele lenni egy jó darabig, eddig 4 könyv van:) nekem nemletevős

szepyke írta...

Katina, megnézem! Köszönöm! :)

szepyke írta...

Ez a Dexter nem ment sorozatban a Viasaton?

Katina írta...

de, a sorozat első évada a könyvsorozat első részéből készült, innentől jelentősen szétválik a két sztori, ami tök jó, mert így összesen 6 történet van, most jön a 7., filmen. egyébként eredeti nyelven ajánlom nem a viasatos változatot:D Michael C. Hall zsneiális

IZs írta...

Amennyiben szavazhatok: Fable, a kezdetek: A pokol is elnyeli, Halkirálynő 1-2-3, Démontangó, My fair lord, Jégtánc, Fattyúdal-mind nálam 5-ös, Nos a többi 25-30 könyve már vegyesebb van, amit abba is hagytam, van aminek csak minden második fejezetét szerettem (Álomhajsza), de szerintem érdemes magprőbálni a koraiak közül egyiket másikat, és ha bejön akkor sokáig olvasgathatsz akár "letehetetlenül" is. Egyébként most párat biztos újra elolvasok :))

szepyke írta...

IZs, néztem a Vaterán egy csomagban egy csomó könyvét tudnám megvenni 5ezer körül!
Érzem, hogy lesz ebből valami, érzem!:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...