2009. július 5., vasárnap

Tahini (szezámpaszta) - házilag





A tahini egy arab ételekhez használandó krém, ami főként szezámmagból áll. A humusz, azaz a csicseriborsó krém egyik alapvető összetevője. Főleg arab élelmiszerboltokban kapható, de házilag is pillanatok alatt elkészíthető, és a hűtőben sokáig tárolható.

Hozzávalók:

  • 10 dkg szezámmag
  • 0,5 dl víz
  • 1 gerezd áttört fokhagyma
  • 1 evőkanál olíva olaj
  • fél citrom leve

A szezámmagot pirítás nélkül megdaráljuk (én kávé/mákdarálón csináltam), majd mehet bele a víz és a felaprított fokhagyma. Ezekkel összeturmixoljuk, majd jöhet bele a fél citrom leve, az olaj, és a só. Úgy tudnám jellemezni, hogy a palacsintatésztánál kicsit sűrűbb, kesernyés krémet kell kapnunk, ami még folyik, vagyis folyékony állapotú. Ha elkészült, jól zárható üvegbe töltöm, a tetejére olajat öntök, így meggátolom az oxidációt. Hűtőben tárolom.

A képeken egy kb 7 decis befőttesüvegben van, a recepthez képest dupla adagnyi.



6 megjegyzés:

Ancsika írta...

Szepykém ezt hamarabb is írhattad volna! Épp most vettem :)))

szepyke írta...

Jó lesz ez még máskor is.Te mihez használod egyébként, milyen ételekhez?

Ancsika írta...

Kínai, ázsiai ételekhez!
és Te?

szepyke írta...

Eddig csak a humuszhoz. Ha van bármilyen recepted, amihez jó, azt tessék szépen megfőzni,sütni, feltölteni, hogy jól megcsinálhassam én is! :DD

chilii írta...

épp most kevertem ki, köszi a receptet! csak hántolatlan bio szezámmagom volt, de kitűnő lett! a joghurtos padlizsánsalátámat dobtam fel vele :)

szepyke írta...

Chilii, köszönöm, hogy megírtad!:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...