2009. július 21., kedd

Töltött zsemlék


Készült tegnap néhány zsemle.
Adta magát, hogy ma meg is töltődjenek...

Két változat készült: sonkás, illetve jelen esetben angolszalonnás, és kolbászos.
Zsemlénként egy tojással számoljunk!

Vegáknak hús helyett mehet bele túró, és sajt, de én a helyükben tennék bele egy kis szalonna darabot is.
Jó, csak vicceltem. :D


A sonkás, vagy angolszalonnás hozzávalói:
  • zsemle
  • tojás
  • sonka
  • sajt
  • vaj

A kolbászos hozzávalói:
  • zsemle
  • kolbász
  • hagyma
  • tojás
  • vaj




Elkészítésük:

A zsemle tetejét levágjuk, és mélyedést vájunk bele, magyarán, kiszedjük a belsejét. Nagyon vékonyan kikenjük vajjal, egy megfelelő edénybe tesszük, ügyelve rá, hogy ne borulhasson fel, és beletesszük a húsfélét (sonka, kolbász, stb). Feltörünk egy tojást és óvatosan a zsemlébe öntjük. Ha kicsit kifolyik, sincs gond, remekül meg fog sülni így is! A tojás tetejére mehet sajt, hagyma, esetleg tejföl. Sózzuk. Mehet a sütőbe közepes hőfokra. Kb 10-15 perc alatt megsül.


Elkészítési idő 15 perc a sütési idővel együtt.

Ez az adag (két zsemle)
sonka, kolbász: 100,- Ft
zsemle: 30,- Ft
tojás: 50,- Ft
hagyma, vaj: 100,- Ft

összesen: 280,- Ft, ami vagy két felnőtt adag, vagy négy gyerekadagnak felel meg. Nagyobb gyomrú felnőtteknek is fejenként kb 300,- Ft-ból remek vacsora, vagy ebéd, esetleg reggeli kerül az asztalra!


15 megjegyzés:

Tündér írta...

A fagyi mellé hozhatsz zsemlét is! Köszi:)

szepyke írta...

Igenis, viszem már!:DDD

(Mostanában hangosan röhögök némelyik kommenten. Ezen is felröhögtem!:D))

DebiGabi írta...

Nekem is hozhatsz ezekből a zsömikből, nagyon guszták lettek, de fagyim van azt nem muszáj:DDD

trinity írta...

Fenébe..Minek ettem vacsorát...
De a fagyim most nem lett jó-abból kérnék. Mindegyikből!!

szepyke írta...

Nah, Gabi, mesélj!
Konyakos fagyit sem kérsz? Biztos???

Tündér írta...

Ó, én is így vagyok, főleg a szepykés (lásd:szőrös málna:)) stb. és scofieldes kommentekkel is.

szepyke írta...

Trinity, ha tudsz egy kicsit várni, akkor most kavarog a rizses-barackos...

Mondom, hogy nagyon belejöttem ebbe a fagyis dologba.

:D

szepyke írta...

Pedig a málna tényleg szőrös!
Tényleg! Brrrr!

Tündér írta...

Szepyke! Nagyon osztogatod a fagyit!...:)))

szepyke írta...

Mert van bőven. A múlt héten csináltam kb 6 félét, és ennyi azért nem fogy...

De ne ijedj meg, jut neked is! Ha más nem, abból, ami most készül!

DebiGabi írta...

Na jó a konyakos jöhet, most, hogy jobban belegondolok...

Tündér írta...

Ok,megnyugodtam. Most már izguljon Ancsi, lassan elbitorlod megtisztelő nevét:)

szepyke írta...

Nah, persze...
:)

Kata írta...

Hahó, csak a pontosítás végett: a túrót és a sajtot hagyd meg a vegáknak, a vegánok még azt sem ennék meg :o)

szepyke írta...

KatAnyaka, oopsz, javítottam. Bocsánat. :) És vegánoknak az egész nem jó?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...