2009. július 19., vasárnap

Csokoládé - fagylaltban



Kezdek belejönni a fagylaltgyártásba. Ez a csokoládé tökéletes lett mind ízben, mint állagban.

Hozzávalók:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1,5 dl tejszín
  • 12 dkg mascarpone
  • 0,5 dl tej (nálam 2,8-as volt)
  • 3 evőkanál porcukor
  • 3 evőkanál cukrozatlan kakaópor (sötét színű, nálam Hollad kakaópor)

Az összetevőkből a tejszínt, a tejet összeöntöm, megy bele a csokoládé, összeolvasztom. Lehúzom a tűzről, megy bele a cukor és a kakaópor. Jól elkeverem, majd hűlni hagyom egy pár percet, majd megy bele a mascarpone. Jól kikeverem. Betettem a mélyhűtőbe és kb egy negyed óra hűtés után ment a fagylaltgépbe, ami kb 45 perc alatt tökéletes állagú fagylaltot kevert belőle. A gépből kiszedve már kanalazható volt. Ekkor a szokásos muffin formába adagoltam, ebből is 7 adagnyi fagylalt lett. A mélyhűtőbe helyezve, teljes kihűtés után is könnyen kanalazható maradt!



Tökéletes alapfagyi, jól variálható további "adalékokkal"... Erről majd egy későbbi bejegyzés fog szólni, de annyit már elárulhatok, hogy csak 18 éven felülieknek való lesz...

11 megjegyzés:

Ancsika írta...

Belejöttél, mint kis kutya az ugatásba!!! :))
SZUPER!

KryaSpirit írta...

Most akkor azt foglald össze légyszi, hogy mi volt a baj a korábbi receptekkel! csak hogy tudjam, ha meglesz a gépem.:)

lúdanyó írta...

Nagyon jó ez a recepted! Viszont nem jelent meg középen a gasztro.blog.hu-n, vagy csak én vagyok vaksi?

szepyke írta...

Benzsi, holnapra megírom, pont gondoltam rá, hogy már "profi" lettem, meg kell osztanom másokkal, hogy mit hogy kell...

Ide jönne egy kicsit nagyképű szepy smile, de nincs ilyen. Mármint jel..:DD

Lúdanyó, péntek óta nem jelenek meg a gasztro.blog.hu-n... Már írtam miatta, de még nem kaptam választ, de hétvége volt.

És tényleg, jó lett a fagyi. Képzeljétek, nem fagy jéggé, végig krémes marad, sőt, a mélyhűtőből kivéve,adagolás után sem olvas el, és nem folyik el, olyan marad, mint egy nagyon sűrű krém!

trinity írta...

Ezt én is.....Már körvonalazódott bennem egy csokifagyi:)))

Chef Viki írta...

Rettentő nagy gyengém a csokifagyi... Imádom!

szepyke írta...

Viki, kérsz? Van öt adag még belőle, és a kedvedért keverhetek hozzá egy kis (vagy kicsivel több) kókuszt is!:D

KryaSpirit írta...

Azért az, hogy a hűtőből kivéve nem tud olvasni a fagyid az még nagy hiányossága! :DD

szepyke írta...

Szerintem nem. Tudod milyen jól néz ki, hogy egy fél óra múlva is gombóc formájú, nem egy olvadt vacak???

Majd ma lefényképezem, hogy láthasd!:DDD

KryaSpirit írta...

Szepyke, ezt elértetted! Olvasd el amit a fagyid olvasási készségéről írtál!! Ez poén volt, bár ezek szerint rossz mert nem értetted.

szepyke írta...

Benzsi... mondom a konyak teszi.
Már értem!

Tényleg nem olvas. Csak ír, és szaval.

Ilyen kis bénácska, és olvadni sem olvad. Kicsit fáj a fejem ettől az időtől, megyek, eszem egy kis fagyit...:D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...