2009. július 13., hétfő

Csirkemájas - konyakos tészta

Máj. Már megint máj. Nem lehet megunni, legalábbis szerintem, ráadásul ez az étel...



Csirkemájas-konyakos tészta


Hozzávalók:


  • 50 dkg csirkemáj
  • őrölt bors
  • 3-4 evőkanál liszt
  • 2 db vöröshagyma
  • 1 csomó újhagyma
  • olívaolaj, vagy napraforgó olaj
  • 2 dl zöldségleves, ha kockából csinálod, fél darab kockát tegyél a vízbe!
  • 2 dl tejszín
  • 3 evőkanál konyak
  • 1-2 evőkanál mustár

A májat megmossuk, apróra daraboljuk, borsozzuk és megszórjuk a liszttel. Egy célnak alkalmas edénybe öntjük az olajat, és mehet rá a máj. Pirítjuk. Közben egy másik edénybe vizet teszünk, sót és olajat adunk hozzá, és megfőzzük benne a tésztát. A májat kiszedjük, ha maradt elég olaj, akkor arra dobjuk a hagymákat, amit előtte felkarikáztunk, aprítottunk, ha nincs elég olaj, adjunk hozzá egy keveset. Pároljuk a hagymát, majd felöntjük a zöldséglevessel, és forraljuk. Amikor felére csökken a víz, beleöntjük a tejszínt és a mustárt, mehet bele vissza a máj. Sózzuk, borsozzuk, és belekeverjük a konyakot. Egy pár percig forraljuk, amíg a máj is átmelegszik, majd a közben megfőtt, leszűrt tésztával tálaljuk.





Ez az étel csak és kizárólag azért tudott elkészülni, mert vettem egy üveg Lánchíd konyakot a sárgabarack befőtthöz, ami a hét elején készül majd. Nekem nincs itthon se konyakom, se brandym, akinek van, az azzal csinálja, én erre a célra bővel alkalmasnak találtam ezt az olcsóbb fajtát is.

Elkészítési idő kb negyed óra.

Ára:

csirkemáj 50 dkg 425,- Ft
hagyma 150,- Ft
tejszín 177,- Ft
tészta 150,- Ft
egyéb 300,- Ft (só, bors, mustár, konyak)

Összesen: 1202,- Ft kb 2-3 felnőtt adag jön ki belőle.

7 megjegyzés:

Ági, aki főz írta...

Nálunk csak én imádom a májat, készítek is néha magam örömére, de sajnos a gyermekek nem osztoznak a lelkesedésemben. Ez a variáció is nagyon vonzó, szinte érzem az ízét.

szepyke írta...

Én nem is tudom, hogy mi lenne, ha nem ehetnék májat. Majd ha csinálok, küldök neked is!:D

Chef Viki írta...

Szepy :-))) Né már meg, mit főztem! Csirkemájat :-)))

szepyke írta...

Viki! :DDD

Akkor téged nem kell megkínáljalak?:D

Kiskukta írta...

Én is nagy májrajongó vagyok! Nagyon tetszik a recept, várom, hogy vége legyen a kilnecvennaposnak....

trinity írta...

Nagyon jó...Én sem tudom megunni!!
És az a csodaszép tányérad..Azt is imádom:)))

szepyke írta...

Hát, a 90 napba ez tényleg nem illeszthető be...

Trinity, képzeld, hiányzik a készletemből egy pár darab, és már nem lehet kapni...Anno a Cora-ban vettem, egy kisebb vagyon volt. A szülinapomra, karácsonyra kaptam. Nekem is annyira tetszett, tetszik, mert jó karácsonykor, húsvétkor, csak úgy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...