2009. július 20., hétfő

Barackos clafoutis mandulával


Chef Vikinél találtam ezt a receptet. Nem volt otthon "Jó reggelt" keksz, de volt otthon amaretti, és ha mandulás az alja, ment a tetejére is egy kis szeletelt mandula. Összesen ennyit változtattam.

Barackos clafoutis

Hozzávalók:

  • 3 tojás
  • 2 dl tej
  • 4 dkg cukor
  • 12 dkg liszt
  • 2 cs. vaníliás cukor/1 tk. vaníliakivonat
  • 1 mk. sütőpor
  • 5 dkg vaj
  • 15 dkg amaretti
  • 8-10 szem sárgabarack
  • szeletelt mandula



Az
ameretti alaphoz az amarettit összetörjük. Felolvasztunk 5 dkg vajat, az összetört amarettit egy vajjal kikent sütőformába szórjuk, és ráöntjük az olvasztott vajat. Középmeleg sütőbe tesszük, és kb 7 percig sütjük. (Figyeljünk rá, mert hajlamos a megégésre!)

Innentől teljesen úgy folytatjuk, ahogy Chef Vikinél is szerepelt, azaz:


Míg sül, összedobjuk a tésztát. A tojásokat kikeverjük a cukorral, vaníliás cukorral, csipet sóval, hozzáöntjük a tejet, majd a sütőporral elkevert lisztet.

A barackokat megmossuk, kimagvaljuk, félbevágjuk. (én a héját is leszedtem)

A megsült amarettire öntjük a nagyon híg tésztát, megpakoljuk a barackkal, megszórjuk a szeletelt mandulával, és további 30-35 perc alatt készre sütjük.





Tálalni csokoládé fagylalttal és tejszínhabbal tálaltam.


Innen nézve milyen szép is a világ, csokoládé, barack, tejszínhab...


10 megjegyzés:

Tündér írta...

Hú, ez igen! Micsoda íz orgia:))))Ügyes!

trinity írta...

Most itt halok bele a kínba....Ráadásul csokifagyival...Nem bírom-kérek!!!

Hanga írta...

Már a fotó láttán 2 kilót híztam, pedig még nem is kóstoltam!

szepyke írta...

Annyira sajnálom, de elfogyott...Ez az utolsó két darab a képen, és ezek is megboldogultak már...

Fagyival tudok szolgálni esetleg, az jó? Konyakos legyen, vagy "sima" csoki?

Chef Viki írta...

Innen nézve is nagyon szép a világ!!! Csokifagyival, jó isten!

I love barack és csokifagyi!!!

szepyke írta...

Igen, igen!:D

lúdanyó írta...

Nagyon szuper lett! De mikor fogsz megjelenni középen??

szepyke írta...

Nem tudom. Már szóltam miatta többször is. Nem akarok túl erőszakos lenni. Mondjuk, az is hetek volt, mire a képek visszakerültek. Ez reméljük nem fog addig tartani.

erős ildikó írta...

Hú de szép, és még fagyi is jár hozzá! Ez igen!

szepyke írta...

:D
Muszáj volt, hogy jobban csússzon...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...